Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten har kjent hverandre i 10 måneder og vært kjærester de siste 4 månedene. Jeg ble kjent med en guttegjeng via en gammel kompis og de tok meg veldig fort i mot som "en av gutta". Jeg hadde overhodet ingen romantiske følelser for noen av dem. Men en dag begynte jeg og se på min nåværende kjæreste litt annerledes og jeg innså at jeg hadde følelser for han. Han var på den tiden i et annet forhold men det endte ca. rett etter jeg innså følelsene mine for han.

Jeg trodde ikke jeg hadde en sjangs i og med at jeg er en litt større jente og han er vanvittig tiltrekkende og en skikkelig kjernekar. På en eller annen fest jeg holdt spurte han om jeg ville bli med han på date uken etterpå. Det sa jeg ja til og siden det har det vært plankekjøring. Vi har alltid vært veldig tydelige på hvor vi står i forholdet og at begge dater for å finne noe som skal vare livet ut.

Vi er begge 20 år (snart 21) og han skal i marinen i starten av april. Vi er veldig rustet for at vi skal klare og komme oss gjennom det. Når han er ferdig i marinen har svigermor pusset opp et bryggerhus vi skal bo i frem til vi ønsker å kjøpe noe eget. (Vi ble ganske fort enige om at vi ønsket å bo sammen, men det var han som spurte). Vi snakket i går om økonomiske og generelle ting som kan påvirke forholdet. Generelt er vi begge enige at vi ønsker å være sammen livet ut og null tull. Ikke noe utroskap eller skjulte følelser for andre, det skal kun være oss to i forholdet vårt. Han ønsker ikke å gifte seg før det har gått fem år, og jeg ønsker ikke å få barn før vi vet at vi har mulighet til det, med tanke på økonomi og bosted osv.  Men vi er alltid veldig åpne på at hvis vi kommer over en utfordring så setter vi oss ned og snakker saklig om det, og prøve å unngå krangling.

Nå bare vaser og vaser jeg i vei, men spørsmålet mitt er egentlig om dere synes det er for tidlig å ta sånne avgjørelser eller å snakke om sånne ting? Vi har tatt disse avgjørelsene sammen og relativt fort i forhold til det jeg har sett fra andre innlegg på Kvinneguiden. Jeg er redd for at vi på en måte "jinxer" forholdet vårt ved å si at vi vil være med hverandre for resten av livet.

Endret av etjanonymous
Måtte legge til noe ekstra + gramatikk
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åi. Da jeg var 20 hadde jeg såvidt sluttet med bleier👶

Anonymkode: 056e6...205

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åi. Da jeg var 20 hadde jeg såvidt sluttet med bleier👶

Ja, det er heldigvis 17-18 år siden jeg sluttet med bleier. Vi er begge voksne mennesker med fagbrev og fast jobb. 😝

Endret av etjanonymous
  • Nyttig 1
Skrevet

Lev livet som dere ønsker, og føles det rett for dere så gjør det det. Ingen har uansett noen garanti for fremtiden, kjør på

• Hjerte 1
Skrevet

Hva har dere fagbrev i?

Skrevet

Altså, snart 21 år. Jeg synes unge i den alderen bør feste, reise, være opptatt av venner, opplevelser osv og ikke stifte bo og planlegge framtiden for ever. 

Anonymkode: 24ac1...ced

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva har dere fagbrev i?

Jeg har fagbrev i kontor- og administrasjon, og han har fagbrev som elektriker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, snart 21 år. Jeg synes unge i den alderen bør feste, reise, være opptatt av venner, opplevelser osv og ikke stifte bo og planlegge framtiden for ever. 

Vi henger og drikker stadig med vennegjengen vår og vi skal faktisk til Gran Canaria sammen i påsken! 😇 Vi er begge helt på samme plan at vi ønsker å leve før vi stifter familie, men hva er faren med å flytte inn sammen når vi likevel er sammen store deler av tiden? 🤭

Skrevet

Dere skal bo sammen gratis i et hus etter marinen. Det er jo flott at dere først får testet ut både avstandsforhold og samboerskap før dere kjøper bolig og får barn.

Noen finner faktisk kjærligheten så ung. Og skulle det vise seg å ikke være den rette, så har dere uansett laget gode minner.

Viktig at du ikke dropper rett utdannelse nå pga han.

Anonymkode: 0b395...884

• Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dere planlegger og ser fremover og det er jo fint. 

Jeg og kjæresten gjør det samme, men vi er i 40 årene. 

Det er ingen garantier i livet, men vi har noe spesielt og med det ønsker begge å se en fremtid sammen. Men alt vi kan gjøre er å ta en dag av gangen.

Mye kan skje i løpet av 1 år. Mitt beste råd er å ikke overtenke og nyte nuet.

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Dere planlegger og ser fremover og det er jo fint. 

Jeg og kjæresten gjør det samme, men vi er i 40 årene. 

Det er ingen garantier i livet, men vi har noe spesielt og med det ønsker begge å se en fremtid sammen. Men alt vi kan gjøre er å ta en dag av gangen.

Mye kan skje i løpet av 1 år. Mitt beste råd er å ikke overtenke og nyte nuet.

Word! 

Gjør det som er riktig for dere. 

• Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Dere planlegger og ser fremover er jo utrolig bra

Jeg flyttet sammen med han jeg er gift med da jeg var 21 år. Vi hadde ikke kjent hverandre mer en I knapt 2 mnd  bodde på 2 forskjellige steder. Så jeg flyttet til der han bodde. Nå har vi vært gift i 22år. Og har 2 ungdommer. 

Lykke til

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere skal bo sammen gratis i et hus etter marinen. Det er jo flott at dere først får testet ut både avstandsforhold og samboerskap før dere kjøper bolig og får barn.

Noen finner faktisk kjærligheten så ung. Og skulle det vise seg å ikke være den rette, så har dere uansett laget gode minner.

Viktig at du ikke dropper rett utdannelse nå pga han.

Anonymkode: 0b395...884

Det har jeg ingen planer om, studerer for tiden innenfor juss, noe han hjalp meg med å finne ut av og støtte meg gjennom hele prosessen. 

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at det er lurt å vente litt med å flytte sammen, gifte seg og få barn, men her er det jo bare snakk om å planlegge å gjøre det i framtida. Det skjønner jeg ærlig talt ikke problemet med. De er 21, ikke 12. 

Legg alle de planene dere vil, TS. Altfor mange som surrer rundt til de er 45 i dag. Bra med ungdom som har litt styring på livet. Bare husk at ting ikke alltid går som planlagt, så lurt å ha en plan B (og C og D :P ).

Skrevet

Traff mannen min da jeg var 21 år og han 25.

Vi bodde så og si sammen etter 4 mnd, men ble offentlig samboere etter 7 mnd. Jeg ble gravid 10 mnd etter vi traff hverandre, og kjøpte oss hus samme måned. Har nå vært gift i 24 år, barn, hund og stasjonsvogn! 😁

Godt å se ungdom som planlegger fornuftig helt fra starten av.

Anonymkode: 5adec...4cf

• Hjerte 1
Skrevet

Syns ikke det er noe galt i å ha planer og mål, uavhengig av alder. Skjønner egentlig ikke hvorfor folk her er så opptatt av at du skal feste istedenfor å ha planer med kjæresten din. Du kan jo selvsagt ta deg en fest selv om du har kjæreste🤷‍♀️ Og ja, livet skjer, men man kan jo ikke unngå å ha planer, mål og drømmer for fremtiden likevel. 

Anonymkode: e033d...bc3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har to vennepar som møtte hverandre da de var to-tre år yngre enn dere. Begge parene var klare på hva de ønsket for fremtiden, og de planla fremtiden deretter.

Ene paret var den ene borte et år, det året gjorde at begge to modnet mye, kjente på savn og hva de følte var viktig.

Begge parene har i dag vært gift i rundt 25 år, har stort sett skapt de livene de planla sammen for så mange år siden.

Selv om det i dag nok ikke er det vanligste å møtes så unge og planlegge så seriøst som dere allerede gjør, det betyr ikke at det ikke er rett for dere. Jeg synes dere virker fornuftige og realistiske, og at dere har et godt fundament å bygge videre på siden dere også kommuniserer så åpent og bra med hverandre. Så ikke bry dere om hva andre ev. måtte mene, det er du og kjæresten som skal leve deres eget liv og gjøre det til et godt liv for dere to sammen.

Anonymkode: 2a211...777

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...