AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Flere av arbeidsgiverne jeg har sendt åpen søknad til tidligere har lyst ut stillinger lik det jeg ønsker hos dem. Er det da noe poeng i å sende åpne søknader i det hele tatt, må arbeidsgiver uansett lyse ut enhver stilling før ansettelse? Vil det stille kandidater i godt eller dårlig lys å ha sendt en åpen søknad en stund før de søker på den utlyste stillingen? Anonymkode: eb625...6d2
Andro Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Offentlige stillinger må lyses ut, i alle fall om de er av et visst omfang og varighet. Private ansetter hvem de vil, og jeg vet om mange som har fått jobb ved å gå innom med en åpen søknad. Det ser absolutt bra ut at du har vist interesse tidligere, dersom de lyser ut seinere.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Det kommer vell helt ann på hvilken sektor, og bransjen man søker seg til. Jeg jobber i en statlig organisasjon hvor det ville vært bortkastet for meg å sendt åpen søknad mtp fagområdet jeg søker meg til, samtidig er åpen søknad bortimot den eneste måten for andre i samme organisasjon å få jobb i sitt fagfelt på. Om jeg skulle sendt åpne søknader så ville jeg i hvertfall poengtert at du ønsker å bli vurdert i fremtidige utlysninger også. Ofte er åpen søknad en måte å dekke ett akutt behov på, har man ikke et akutt behov der og da så blir det makulert. Anonymkode: 93675...670 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Andro skrev (1 minutt siden): Offentlige stillinger må lyses ut, i alle fall om de er av et visst omfang og varighet. Private ansetter hvem de vil, og jeg vet om mange som har fått jobb ved å gå innom med en åpen søknad. Det ser absolutt bra ut at du har vist interesse tidligere, dersom de lyser ut seinere. Ikke gjør dette med mindre det er snakk om lokal butikken eller lignende. Anonymkode: 93675...670
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Jeg hadde skrevet en søknad som er skreddersydd den stillingen de nå lyser ut, og der vist til den åpne søknaden du leverte dato xx.xx.xxxx. Det kan være mange grunner til å lyse ut en stilling. Noen gjør det fordi de må, som nevnt over. Andre fordi de ønsker å få et inntrykk av jobbmarkedet akkurat nå, spesielt om de f.eks. vurderer å ansette flere. Og noen liker bare å ha flere å velge i. Noen kan til og med tenke at hvis du virkelig er interessert i denne jobben, så vil du søke spesifikt på den, og ta det som et tegn på at du ikke er interessert nok om du ikke søker på denne utlyste stillingen. De kan jo ikke vite om du ev. har fått en annen jobb i mellomtiden. Søk du! Du har i hvert fall ingenting å tape på det. Lykke til Anonymkode: baa85...e8b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 jeg har spurt en daglig leder om dette. De har ikke lov til å oppbevare cv lenger slik det var før. Derfor er det ingen hensikt. Anonymkode: 01205...a11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå