Gå til innhold

Mus utenfor huset

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

La de få leve der de lever. Vi har masse mus i kjelleren, men de gjør oss ingenting. Den ene julen tok vi oss ned dit og da hadde en liten musemamma fått tak i noe Twist-papir. Hun hadde bitt bunnen av en brusflaske og puttet papiret inni.

Skulle tro de pyntet til jul de også.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei! Jeg ser musespor i snøen om morgenen hver gang det har snødd litt. Sporene er rett utafor inngangsdøren og ved platten utenfor huset. Er dette noe jeg skal prøve å bekjempe eller bare la det være siden den er ute? Mistenker at den kanskje bor under plattingen. Dette er første gang vi ser slike spor.

Anonymkode: 00399...68b

Vi har flere ganger fått opp mus som vil inn på ringeklokke kameraet, men den får bli ute 😄

Anonymkode: cd79f...e55

Skrevet

Om de stadig løper rundt oppå snøen, og ikke har forsøkt å komme seg inn i huset enda, kan det godt være det er spissmus du har utenfor. De er ikke skadedyr, er ikke så interessert i å komme inn, og tar insekter og andre småkryp. Jeg ville forsøkt å finne ut hva slags mus det er før jeg begynte å planlegge eliminering. 

Skrevet

Har du mus rett utenfor huset, så er det nok en høy sannsynlighet for at du også har de i huset. Enkleste måten å finne ut er å sette ut musefeller litt rundt omkring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 14.55):

Takk for svar alle. Jeg kjøper musefeller jeg og så ser jeg hvordan det går. Mannen mener vi har musesperre siden huset bare er 9 år gammelt, men jeg orker ikke tanken på å få dette inn i hus så da blir det musefeller. 

Anonymkode: 8ca7b...e35

Finner de ikke hull så lager de hull med tenna

Anonymkode: e11c6...045

Skrevet

Er det slik at det er vanlig at eneboliger har mus i hagen osv? Om alle med hus satte ut en musefelle, ville mange fanget noen selv om de ikke har et museproblem inne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det slik at det er vanlig at eneboliger har mus i hagen osv? Om alle med hus satte ut en musefelle, ville mange fanget noen selv om de ikke har et museproblem inne?

Haha! Man kan ikke begynne med slik tull! Fang de når de kommer inn, noe annet er rene skjære idiotisme 

Anonymkode: e786f...5fb

Skrevet

Har mus overalt ute. Jeg tar de som kommer inn. Katten tar litt av de ute. Ellers lar jeg de være. Bor mellom to kornbønder. Så her er det ganske mange. De færreste kommer inn. 

I vinter har vi tatt 3stk i kjøkkenbenken. Og ca 10stk i kald kjeller

Anonymkode: ab1d1...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...