AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Hei! Jeg ser musespor i snøen om morgenen hver gang det har snødd litt. Sporene er rett utafor inngangsdøren og ved platten utenfor huset. Er dette noe jeg skal prøve å bekjempe eller bare la det være siden den er ute? Mistenker at den kanskje bor under plattingen. Dette er første gang vi ser slike spor. Anonymkode: 00399...68b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Du spør om du skal drepe dyr, uten at de gjør noe skade? Anonymkode: 3e74e...078 1
Stor pike Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Tett alt du kan. De vil inn på et tidspunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du spør om du skal drepe dyr, uten at de gjør noe skade? Anonymkode: 3e74e...078 Ja, jeg lurer på om det kan være lurt å fjerne skadedyret ja som er så tett på huset og hagen. Anonymkode: 00399...68b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Stor pike skrev (27 minutter siden): Tett alt du kan. De vil inn på et tidspunkt. Jeg tror huset er tett.. skjønner ikke helt hvor jeg evt skal tette. Anonymkode: 00399...68b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror huset er tett.. skjønner ikke helt hvor jeg evt skal tette. Anonymkode: 00399...68b Sett opp musefeller på loft/kjeller, så merker du fort om det er tett eller ikke.............. Anonymkode: 8a74f...4f7 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror huset er tett.. skjønner ikke helt hvor jeg evt skal tette. Anonymkode: 00399...68b Mus trenger kun en åpning på str med et kronestykke for å komme inn. Typiske steder er under kledningen, der presser de seg inn og lager gang gjennom isolasjonen. Så ta en titt under kledningen der den går opp fra grunnmuren i området du ser spor. Mus er også supre klatrere. Hos oss kom de inn gjennom små åpninger i kledningen mellom 1 og andre etasje. At det var noen meter opp fra bakken var ingen problem. Anonymkode: 80854...5c6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 Kjøp katt 😻 Anonymkode: 33426...7bc 1
Krist1an Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har heldigvis ikke mus i huset men de kommer seg inn i bilen. Forrige vinter fanget jeg nesten 30 stk i bilen, jeg berget bilen da jeg hadde feller stående men det var ikke alle som var like heldige av naboene. I år har jeg feller stående rundt huset og har igjen fanget rundt 30 stk, men bare 2 i bilen. Selv om du ikke har oppdaget skader så kan det være at de kommer med tiden. Kan være greit å sjekke forsikringen og se hva den dekker, hos meg dekker den ikke skadedyr. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Kjøp elektrisk musejager, de liker ikke de ultrafiolette radiobølgene som sendes ut. Anonymkode: c089d...2f3
Helene Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har sett mus utenfor huset. Kattene leker med disse om de kommer for nært. Sorry Mack, har ingen vedlitenhet ang mus. Skal ikke ha dette i hjemmet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp elektrisk musejager, de liker ikke de ultrafiolette radiobølgene som sendes ut. Anonymkode: c089d...2f3 Bare vrøvl. De bryr seg ikke. Anonymkode: 634ed...62d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Mest sannsynlig bor de under plattingen på vinteren. Du vil mest sannsynlig høre de om de har greid å komme seg opp under kledningen på huset, og de trenger ikke mange mm bare de får hodet igjennom. Du kan selvfølgelig sette opp musefeller ute. Anonymkode: 4e296...475
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøp elektrisk musejager, de liker ikke de ultrafiolette radiobølgene som sendes ut. Anonymkode: c089d...2f3 Ultrafiolette bølger på radiofrekvens? De musejagerne er lurium..jeg fikk mus på fella 5 cm unna en sånn som sto på. Anonymkode: 9d30f...3de 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mest sannsynlig bor de under plattingen på vinteren. Du vil mest sannsynlig høre de om de har greid å komme seg opp under kledningen på huset, og de trenger ikke mange mm bare de får hodet igjennom. Du kan selvfølgelig sette opp musefeller ute. Anonymkode: 4e296...475 Vi hørte ikke noe til dem og vi hadde flere. De gikk inn i 2.etsaje, lekte seg litt på loftstua, stjal godteri som sto fremme og gjemte seg bak en pipe når de hørte at vi kom hjem eller opp trappa. Der levde de godt lang tid før jeg klarte å finne veien de to inn. Er heldigvis ikke redd mus og flyttet de vi fant levende ut i skogen. Anonymkode: 80854...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 Takk for svar alle. Jeg kjøper musefeller jeg og så ser jeg hvordan det går. Mannen mener vi har musesperre siden huset bare er 9 år gammelt, men jeg orker ikke tanken på å få dette inn i hus så da blir det musefeller. Anonymkode: 8ca7b...e35
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mus trenger kun en åpning på str med et kronestykke for å komme inn. Typiske steder er under kledningen, der presser de seg inn og lager gang gjennom isolasjonen. Så ta en titt under kledningen der den går opp fra grunnmuren i området du ser spor. Mus er også supre klatrere. Hos oss kom de inn gjennom små åpninger i kledningen mellom 1 og andre etasje. At det var noen meter opp fra bakken var ingen problem. Anonymkode: 80854...5c6 «Musa» som kommer inn gjennom åpning stor som en enkroning kalles rotte. En mus trenger ikke mer enn bunnen på en blyant… Anonymkode: c7017...8bf
jegerrinne Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kjøp elektrisk musejager, de liker ikke de ultrafiolette radiobølgene som sendes ut. Anonymkode: c089d...2f3 Fungerte ikke hos svigers. God gammeldags musefelle tok de 20 stk løpet av 4 dager
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 Har selvfølgelig ingen hensikt med musefeller eller annet ute i naturen. Å gjøre tiltak for å unngå å få de inn er det eneste som er noen vits i. Anonymkode: e786f...5fb 2
jegerrinne Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 Vi hat slik musetetting under ved kledning. Huset ble bygd i 1985. Vi har aldri opplevd mus inn. Har nå satt opp felle for å se ingenting, finner heller ikke musemøk i huset. Men har spor ute, bor nå i skogen. Så lik 0 å få fjernet der. I garasjen som er kald, der har vi nå tatt noen mus til tider. Viktigste er å sjekke om musetetting under kledning er som den ska. Kan bruke mobilen kamera mens du går rundt å ser. Der det ofte kan være dårlig er i hjørner. Og der evnt lufte lukker er satt inn. Slik musetetting kan en sette på selv hvis en ser det er dårlig utført eller få firma til å sette opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå