Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg ska flytte med baby (2måneder) fra far tilbake te leiligheten min fordi forholdet funke ikkje. Leste nå at far må ble varslet i minst tre måneder før. Betyr det at eg må vente med flytting nå til mai?!? Dette orker ikkje eg. 

Anonymkode: 50260...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han trenger ikke 3 mnd varsel på at du flytter ut fra felles leilighet grunnet brudd...

3 mnd varsel handler om dersom du flytter langt vekk etter brudd. 

Anonymkode: 3a77d...453

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om din leilighet er flere timers kjøretur unna så må han varsles 3mnd før flytting. Om du flytter innad i kommunen/rimelig grei pendleavstand så trenger du ikke det, da må du bare gi beskjed om at du flytter ut og ha samtale om hvordan løse samvær/kontakt mellom far og barn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han trenger ikke 3 mnd varsel på at du flytter ut fra felles leilighet grunnet brudd...

3 mnd varsel handler om dersom du flytter langt vekk etter brudd. 

Dette.

Anonymkode: f61c6...366

Skrevet
Mt3 skrev (1 time siden):

Om din leilighet er flere timers kjøretur unna så må han varsles 3mnd før flytting. Om du flytter innad i kommunen/rimelig grei pendleavstand så trenger du ikke det, da må du bare gi beskjed om at du flytter ut og ha samtale om hvordan løse samvær/kontakt mellom far og barn.

Hun må ikke varsle 3mnd før dersom det er første flytting i et brudd. INgen kan tvinge noen til å informere om et brudd, deretter bo sammen i 3 mnd før parten kan flytte. 

3mnd varsel gjelder dersom partene ikke bor sammen,mor er hovedforsørger og far er samværsforelder. 

Hvis jeg vil skilles, kan jeg ta barna å flytte ut uten varsel.. 

Skrevet

Når mor flytter med barn fra far har hun automatisk aleneomsorg eller må far være enig og godkjenne det når de har felles foreldreansvar?

Anonymkode: 50260...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...