AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Del Skrevet 6. februar 2024 Husker før når jeg skulle selge noe så gikk det relativt fort. Og spesielt hvis jeg skulle gi bort noe, så fort jeg setter annonse så går det typ 10-15min så har jeg iallefall 10 stk allerede som spør om å få. Men nå den siste tiden, veldig vanskelig å selge noe, det går tregt, og enda tregere å gi bort noe. Hvorfor tror dere? Opplever dere det også? Anonymkode: abe73...bbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Del Skrevet 6. februar 2024 Har det skjedd no'? Anonymkode: 5d030...fab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det skjedd no'? Anonymkode: 5d030...fab no? Anonymkode: abe73...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. februar 2024 #4 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husker før når jeg skulle selge noe så gikk det relativt fort. Og spesielt hvis jeg skulle gi bort noe, så fort jeg setter annonse så går det typ 10-15min så har jeg iallefall 10 stk allerede som spør om å få. Men nå den siste tiden, veldig vanskelig å selge noe, det går tregt, og enda tregere å gi bort noe. Hvorfor tror dere? Opplever dere det også? Anonymkode: abe73...bbb Vel, jeg åpner nettavisene hver eneste dag og leser en eller annen artikkel som handler om at nordmenn har dårligere råd, forbrukslån brukes til å betale boliglån og renter etc, jeg tipper at det er en stor grunn. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg holder på å rydde leiligheten og selger og gir bort - det går kjempefint. Ta gode bilder og skriv en informativ tekst, samt sett riktig pris (den folk vil betale, ikke for høy). Anonymkode: 3243d...754 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 6. februar 2024 #6 Del Skrevet 6. februar 2024 Det er så mye useriøst på finn at jeg har gitt opp hele nettsiden. Husker for noen år siden at det var qxl.no som var den største siden for salg av småting i Norge. Det gikk etterhvert i dass pga manglende evne og vilje til å slå ned på juks, svindel og useriøse bruker, finn.no er på vei ned samme stien. Folk driter i avtaler, folk leser ikke annonsene, svindlere herjer. Og så har du alle rotehodene, sist jeg var på finn skulle jeg kjøpe et hundebur. Fant en annonse og avtalte kjøp. Så kjørte jeg hjem til selger. Da sto de ute i boden og lette etter buret. De lette og lette, men fant det ikke. Etter en stund kom de på at de hadde solgt det for lenge siden, så glemte de å ta ned annonsen og lastet den opp på nytt etter at den hadde gått ut. Takk for handelen liksom. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Del Skrevet 6. februar 2024 Første jeg ser på finn er noen sexy halvnakne jenter som "selger undertøy" etc. Hva selger de egentlig vet ikke jeg. Kaster heller ting enn å legge det ut på finn. Anonymkode: 6f43c...409 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første jeg ser på finn er noen sexy halvnakne jenter som "selger undertøy" etc. Hva selger de egentlig vet ikke jeg. Kaster heller ting enn å legge det ut på finn. Anonymkode: 6f43c...409 Hva er søkeordene du bruker her😂? Anonymkode: 4790f...859 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 6. februar 2024 #9 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Første jeg ser på finn er noen sexy halvnakne jenter som "selger undertøy" etc. Hva selger de egentlig vet ikke jeg. Kaster heller ting enn å legge det ut på finn. Anonymkode: 6f43c...409 Jeg har aldrisett noe slikt. 🤭 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Del Skrevet 6. februar 2024 Det kommer jo an på hva man selger, men veldig mange legger prisen veldig høyt. Kjøper man med fix ferdig, blir det fort 150 kroner ekstra bare der. Ofte er det billigere å kjøpe nytt på salg 🤷♀️ Anonymkode: f28c5...df9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Del Skrevet 6. februar 2024 Bålkaffe skrev (2 timer siden): Vel, jeg åpner nettavisene hver eneste dag og leser en eller annen artikkel som handler om at nordmenn har dårligere råd, forbrukslån brukes til å betale boliglån og renter etc, jeg tipper at det er en stor grunn. Så da burde det jo være helt folketomt på kjøpesentre og diverse butikker da. Men nei, det er det ikke. Har folk råd til nytt har de råd til brukt. Anonymkode: 96118...cac 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. februar 2024 #12 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da burde det jo være helt folketomt på kjøpesentre og diverse butikker da. Men nei, det er det ikke. Har folk råd til nytt har de råd til brukt. Anonymkode: 96118...cac De som kjøper nytt og de som kjøper brukt er gjerne to forskjellige folk. Alle er ikke helt like. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg er mye på Finn, selger en god del. Men jeg synes prisene på mye som skal selges er hinsides høye. Ihvertfall for ring som er aktuelt i mitt område. F.eks hagemøbler, som er skadet eller helt klart er defekt..så skal de ha gjerne ha 6-8000 kr. Bare fordi det kostet 20k nytt liksom. Hvem vil blåse så mye penger på ting som ikke lar seg fikse? Eller en Bolia stol, kostet kanskje 30k ny, nå slitt og katta har kloret opp stoff osv, så skal de ha 15k? Gidder ikke vurdere en gang. Høy nypris er ikke ensbetydende med høy bruktpris. Ellers har jeg god erfaring med de handlene som er gjort. Folk er stort sett greie. Selv foretrekker jeg selge for symbolsk sum kontra gi bort. Dette pga gi bort-annonser ofte fører til strøm av henvendelser og påfølgende reservering til folk som ikke møter som avtalt. Prøver elkers å være så fleksibel som mulig. Anonymkode: d9e0f...91f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Del Skrevet 6. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg holder på å rydde leiligheten og selger og gir bort - det går kjempefint. Ta gode bilder og skriv en informativ tekst, samt sett riktig pris (den folk vil betale, ikke for høy). Anonymkode: 3243d...754 Nettopp. Har solgt mye på finn de siste par årene. Det er utrolig mange som ikke klarer å lage en god annonse, og prise riktig. Da får man ikke solgt. Anonymkode: b1ac3...efe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Del Skrevet 6. februar 2024 En del folk har for eksempel dikt-samlinger eller lokale bøker om for eksempel en kirke, landbruk i spesifikke områder, om noen som forsøkte å komme seg til toppen av Mount Everest eller lignende. Og så setter de bøkene til minst hundre kroner per bok, uten å få solgt en eneste bok noen sinne - selv om bøkene blir liggende ute i mangfoldige måneder. Dette ser jeg ikke helt "poenget" med altså. Anonymkode: 298c4...2c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Del Skrevet 6. februar 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Har solgt mye på finn de siste par årene. Det er utrolig mange som ikke klarer å lage en god annonse, og prise riktig. Da får man ikke solgt. Anonymkode: b1ac3...efe Enig! Vi så etter en oppvaskmaskin på Finn her om dagen, det lå mange ute men vi fant ikke en eneste en, fordi folk ikke greier å beskrive hva det er de skal selge. Jeg vil gjerne vite noe mer (modell? alder? stand?) enn "oppvaskmaskin" om jeg skal kjøpe brukte hvitevarer til oppgitt pris 4000 kroner liksom... Anonymkode: 85049...9f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 6. februar 2024 #17 Del Skrevet 6. februar 2024 Gjenbruk er blitt mer "stuerent" og faktisk litt trendy, så det er kommet til mange som kanskje tidligere aldri ville vurdert å kjøpe/selge brukt. I tillegg er det mange med trang økonomi som selger unna ting + mange kjøper brukt fordi de ikke har råd til nytt, derfor er det nok økt brukermasse der. Kjøper/selger i perioder selv og opplever ikke stor endring fra tidligere... det meste jeg selger går greit unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Del Skrevet 6. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Første jeg ser på finn er noen sexy halvnakne jenter som "selger undertøy" etc. Hva selger de egentlig vet ikke jeg. Kaster heller ting enn å legge det ut på finn. Anonymkode: 6f43c...409 Hehe hva søker du på vanligvis? Finn bruker algoritmer for å gi deg det du antakelig vil like. Jeg får opp Stavanger flint servise og strikka gensere. Hva tror du jeg har søkt på.. Anonymkode: 3dfbf...f88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): En del folk har for eksempel dikt-samlinger eller lokale bøker om for eksempel en kirke, landbruk i spesifikke områder, om noen som forsøkte å komme seg til toppen av Mount Everest eller lignende. Og så setter de bøkene til minst hundre kroner per bok, uten å få solgt en eneste bok noen sinne - selv om bøkene blir liggende ute i mangfoldige måneder. Dette ser jeg ikke helt "poenget" med altså. Anonymkode: 298c4...2c0 ifølge en bruktbokhandler jeg snakket med, så er det nettopp bøker om lokalhistorie som har verdi på bruktmarkedet, så det du sier der er jo litt merkelig. Anonymkode: e7059...3b4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg kjøper og selger omtrent like mye på Finn nå som for 5 og 10 år siden, og har ikke merket noen stor endring. Derimot har de lokale bruktbutikkene blitt nedlagt, fordi "alle" bruker Finn isteden. Det var en liten sorg for meg, siden jeg ikke gidder å bruke en time på å avtale møte med noen for å kjøpe en småting jeg egentlig klarer meg uten - men det var veldig praktisk å ta med seg en håndfull billige småting hver gang jeg var innom bruktbutikken. Bodene mine er nok glade for at bruktbutikkene er nedlagt. Det ble mye leker og annet "kjekt å ha". Anonymkode: ea2e6...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå