Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på date denne uken, og står for øyeblikket i en ganske kjip livssituasjon. Uten å gå i detalj kan jeg si at det dreier seg om at noen (ikke en eks) terroriserer meg med svært barnslig adferd. Dette er noe jeg snart er kvitt, men ikke ennå. Dating vil bedre situasjonen min da jeg får annet å tenke på, og hvis noen kan støtte meg i dette er det bare bra.

Men når passer det seg å fortelle om slikt? Vil vedkommende få røde flagg hvor man tror det er min egen feil at jeg gjennomgår dette?

Jeg er ellers sprudlende og blid, blir fort likt av de jeg dater. Men har nesten ikke orket dating siden i fjor sommer pga livssituasjonen. 

Anonymkode: c7a90...12d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hva denne terroriseringen går ut på, men må du egentlig fortelle noe? Sånn før du er nødt? Litt lite info her, men ser for meg at jeg hadde tatt sånne ting som et rødt flagg. Ikke fordi det er din skyld, men fordi man vil unngå å bli innblandet i noe ubehagelig. 

Anonymkode: 09a67...cee

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørs jo hva denne terroriseringen går ut på, men må du egentlig fortelle noe? Sånn før du er nødt? Litt lite info her, men ser for meg at jeg hadde tatt sånne ting som et rødt flagg. Ikke fordi det er din skyld, men fordi man vil unngå å bli innblandet i noe ubehagelig. 

Enig. Og jeg synes det er litt rødt flagg å tenke at en helt ny person skal støtte deg i din livssituasjon kanskje..?

Jeg ville unngått å fortelle til det kommer opp naturlig og selv da fortalt så lite som mulig.

Anonymkode: abb95...2e5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Og jeg synes det er litt rødt flagg å tenke at en helt ny person skal støtte deg i din livssituasjon kanskje..?

Jeg ville unngått å fortelle til det kommer opp naturlig og selv da fortalt så lite som mulig.

Anonymkode: abb95...2e5

Det kan du ikke si noe om når du ikke vet mer om saken. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er forståelig! Takk for svar. Men hva gjør jeg når terroriseringen skjer på hjemmebane? Må jo invitere med meg personen hjem på et tidspunkt, ellers blir det vel rødt flagg at jeg ikke gjør det😅

Skrevet

Da må du vente til du har flyttet vekk fra denne personen. 

Anonymkode: 1ef0f...290

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så du bor med et menneske som terroriserer deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men hva gjør jeg når terroriseringen skjer på hjemmebane? 

Da må du løse situasjonen på hjemmebane. 

• Nyttig 1
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Da må du løse situasjonen på hjemmebane. 

Hvorfor kan du ikke svare på hele spørsmålet mitt? I stedet for å ta en setning ut av kontekst

Skrevet

Ikke si noe til daten før du må. Men du sier jo at du snart er kvitt dette negative, så kanskje det er borte før det blir naturlig å ta daten med hjem?

Og hvis du vil ta daten hjem før det negative forsvinner, kan du jo si at "jeg må forberede deg på noe før du kommer hjem til meg, det er en som xxx, men blablabla, så dette er ikke noe som kommer til å fortsette".

Skrevet

Fake it 'til u make it

Anonymkode: fd606...c9e

Skrevet

For meg så ville dette vært et gigantisk rødt flagg men jeg er kvinner og menn generelt sett er ikke like kresne og obs på røde flagg så er du kvinner så tenker jeg ikke at dette blir et stort problem, det spørs jo på situasjonen. Hvem hva og hvorfor er jo sentralt her men jeg regner med du har laget deg en slags forklaring.

Anonymkode: baaea...864

Skrevet

Om noen hjemme hadde terrorisert meg, så hadde jeg hverken invitert venner eller dater hjem. Jeg hadde sagt at du hadde det vanskelig med noen der du bor, så dere må treffes andre steder til du har funnet deg et annet sted å bo.

Jeg vil sterkt fraråde å bo sammen med folk som bryter deg ned. Det kan få store konsekvenser for helsen og arbeidsevne. Dette gjelder både i bokollektiv og hjemme hos foreldrene dine.

Anonymkode: c44ea...bf2

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Haha, anbefaler å hoppe rett i høyet med daten så får du tankene om din barslige eks over på noe annet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha, anbefaler å hoppe rett i høyet med daten så får du tankene om din barslige eks over på noe annet 

Funker som gull😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor kan du ikke svare på hele spørsmålet mitt? I stedet for å ta en setning ut av kontekst

Hele poenget er hvem denne plagsomme personen er. Har du rotet deg bort i en rar person i bofellesskap vil kanskje situasjonen roe seg helt når du eller denne flytter ut. Er det en forelder, har dere et problem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det blir litt som å si "Jeg har et problem. Kan noen hjelpe meg?" og ikke si noe mer om hvilket problem du har.

Du må gi litt mere kontekst til situasjonen din slik at folk her inne kan forstå deg og din situasjon bedre og deretter kan gi deg råd om hva du kan/skal gjøre. Det kan være personer som er på forumet som har stått i nøyaktig lik situasjon, men så lenge de ikke vet annet enn at du har en person hjemme? som ikke er en eks som trakasserer deg, så er det ikke stort med råd å få.

Endret av imagineme
Glemte å skrive ferdig setningen :D
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kan du ikke si noe om når du ikke vet mer om saken. 

Jo, det kan man vel? 

Helt uavhengig av hva folk stod i, om det var en venninne, familiemedlem, stalker etc. som terroriserer deg, så kan folk se det som et rødt flagg at daten i løpet av kort tid skal støtte deg og lytte til dette. 

Jeg ville vel tenkt noe av det samme selv, at hvis jeg i løpet av de 4-8 første datene den første måneden begynner å skulle lene seg på den andre, snakke overdrevent mye om ett tema, så hadde det vært rødt flagg. 

Anonymkode: afbdf...1b5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde løpt.

Anonymkode: 092d4...b82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hadde løpt.

Anonymkode: 092d4...b82

Måtte le av denne. Ikke rart folk er single når man løper bare av sånne ting som snart vil gå over. Hva med å gi folk en sjanse liksom. 
Er ellers enig i mye av det som skrives her i tråden og skjønner det er lurt å vente med å fortelle. - TS 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...