AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 Forholdet vår har skrantet en del i det siste, vi er ikke så bra på å kommunisere, spesielt på de ikke så positive samtalene. Vi jobber også mye motsatt, så lite overskudd og tid hverandre. vi hatt litt å stri med på hver vår kant som har gitt oss litt depresjon preg. Jeg føler meg veldig ensom og i lang tid uten sosialisering, uten venner eller familie mistet motivasjonen på å gjøre ting alene. Nå har jeg bursdag om ett par dager, og også fri 5 dager, han må jobbe. Ofte er det sånn. Jeg tar ansvaret hjemme og med hunden, når han kommer hjem er han sliten og trøtt og sitter på tlf. Da tenkte jeg skal jeg bare dra ett sted på bursdagen min alene da, hvertfall til ett varmere sted. Googlet litt, men innså straks at motivasjonen er ikke der, jeg er så ensom, og lite lyst til noe, og ble lei meg av å tenke på å reise alene. Dette sa jeg også til kjæresten. men senere kom jeg i kontakt med en gammel venninne, hun ville mulig bli med, vi ble enige om å tenke litt på det og muligens dra ett sted impulsivt. Dette vet ikke kjæresten enda. Nå , 3 dager før vi eventuelt kan dra får jeg bursdagsgave av kjæresten hvor han har kjøpt flybilletter til meg til Venezia, og booket meg inn på 6 manns rom på hostell. Altså det ble så ekkelt, for det første jeg vil ikke være utakknemlig , og jeg får så dårlig samvittighet. Men hvorfor gjøre det når jeg sitter å finner ut av det selv og sier jeg ikke vil dra alene(?), han kjenner jo meg godt. På de dagene som er bestilt er det meldt 8 grader og regn hele dagen alle dagene.( vi er begge værbevisste når vi reiser, her vi bor regner det mye) jeg begynner også å lure på om han bare ville ha meg bort litt? Mye frustrasjon her hvertfall, følte meg nesten presset til å dra, siden jeg føler så på det,men har virkelig ikke lyst, han tok det fint men jeg sitter fortsatt igjen med dårlig følelse pga det ene og det andre. Jeg tenker, var det fordi jeg kjøpte tur til hans bursdag ifjor? var det bare dårlig kommunikasjon og planlegging? ville han bare ha meg bort? hvorfor kunne vi ikke dratt sammen senere? Jeg sa jo at jeg ikke ville likevel, ikke alene, Min venninne vil selvfølgelig ikke dit, forståelig nok ( 8 grader og regn) Anonymkode: abdf6...dd2
Fremmed fugl Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Kjæresten din prøvde vel bare å være snill. Fant en billig tur. Du må vel fortelle at turen ikke passer deg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Ikke dra om du ikke har lyst, sånn serriøst. Tror det beste her er å bare snakke med han selv om det føles ekkelt. Vær så åpen og ærlig som du kan, blir det såre føelser, snakk mer. Anonymkode: b826c...ecd 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Skjønner at det er mye kjipt nå, men prøv å snakke saklig sammen. Si at du setter pris på hans initiativ til tur for deg, men forklar at du fant noe med ei venninne. Du er heldig som får reiste bort litt! 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Høres ikke ut som dere funker som et par. Og at han kjøper en tur som er noe du blir stresset over er ikke mye omtanke for deg og dine behov og ønsker. Hvorfor vil du være i et forhold du føler deg ensom i?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Venezia kan være bedre i det været, du slipper to millioner turister. Det kjipeste her var vel 6-mannsrom, men det løser du selv ved å booke deg inn på et hotel om du har råd. God tur! Anonymkode: 658a1...f42 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Skrevet 6. februar 2024 Faktisk kan 6-mannsrom hostel være en bra ting når du reiser alene, kanskje treffer du noen interessante mennesker og får litt selskap. Ta turen, og vær takknemlig. Anonymkode: 658a1...f42 1
Virrevirrevapp Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Faktisk kan 6-mannsrom hostel være en bra ting når du reiser alene, kanskje treffer du noen interessante mennesker og får litt selskap. Ta turen, og vær takknemlig. Anonymkode: 658a1...f42 Det kan være et poeng. Kan få reisetips og litt selskap.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 «Takk, men nei takk. Det er ikke noe jeg har lyst til.» Umiddelbart ville jeg si det var lite gjennomtenkt fra hans side. Men hvis du har brukt å gjøre det samme, altså gi ham en tur du har valgt tid og sted for og som allerede er betalt, er det litt en annen sak. Anonymkode: 64553...73f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 3 hours ago, Fremmed fugl said: Kjæresten din prøvde vel bare å være snill. Fant en billig tur. Du må vel fortelle at turen ikke passer deg. Ja jeg forstår jo det, derfor dårlig samvittighet. Jeg har sagt det, han tok det greit, men jeg føler på ting likevel. Anonymkode: abdf6...dd2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 1 hour ago, WhisperingWind said: Høres ikke ut som dere funker som et par. Og at han kjøper en tur som er noe du blir stresset over er ikke mye omtanke for deg og dine behov og ønsker. Hvorfor vil du være i et forhold du føler deg ensom i? Jeg tenker at mye av grunnen til alt ting er kjip er pga andre ting utenfor forholdet og derfor er forholdet også blitt slik nå. Det er en ond sirkel kanskje. kjenner mest på ensomheten pga det sosiale fra andre, at det blir ikke nok med bare kjæreste , vi har vært bare oss to ganske lenge men nei jeg tenker turen var lite gjennomtenkt som om han bare ville se bra ut ved å gi meg tur, lite tanker om det er noe som passer meg Anonymkode: abdf6...dd2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Venezia kan være bedre i det været, du slipper to millioner turister. Det kjipeste her var vel 6-mannsrom, men det løser du selv ved å booke deg inn på et hotel om du har råd. God tur! Anonymkode: 658a1...f42 Det kan så være, men om jeg skal reise må jeg ti bedre vær, ellers kan jeg liksom la vær, som sagt så har vi hatt Mye regn. ja det kan bookes om, jeg har råd men det er festival helg og ganske fullbooket. Anonymkode: abdf6...dd2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: «Takk, men nei takk. Det er ikke noe jeg har lyst til.» Umiddelbart ville jeg si det var lite gjennomtenkt fra hans side. Men hvis du har brukt å gjøre det samme, altså gi ham en tur du har valgt tid og sted for og som allerede er betalt, er det litt en annen sak. Anonymkode: 64553...73f Jeg har ikke brukt å gjøre det samme, jeg gjorde det første gang i fjor, han er ikke norsk og var lei av Norge og kjipt vær hvor han ikke kunne gjøre så mye, han er over gjennomsnittet gla i ute aktiviteter og sport. så jeg kjøpte en tur, til varmt sted med sol, booket inn på en mtb klubb hvor han fikk guidet sykleturer hver dag. Og bodde med folk guider og likesinnede. Så det var jo fordi det dekket hans behov Anonymkode: abdf6...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Faktisk kan 6-mannsrom hostel være en bra ting når du reiser alene, kanskje treffer du noen interessante mennesker og får litt selskap. Ta turen, og vær takknemlig. Anonymkode: 658a1...f42 Ja, dette vet jeg alt om da jeg har reist alene i flere år i forskjellige land, jeg valgte ofte hostel, eller coach surfing, ofte pga budsjett men også pga nettop det å komme i kontakt med folk. men nå passer ikke dette helt, jeg føler meg gammel, ofte er det unge folk på slike steder. Og jeg føler meg mer ensom rundt andre for tiden. Sliter også med å sove. Anonymkode: abdf6...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 Kanskje snakke med en terapeut? Dere overdriver noe veldig. Anonymkode: 5630e...6ac
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje snakke med en terapeut? Dere overdriver noe veldig. Anonymkode: 5630e...6ac Overdriver hva da? Anonymkode: abdf6...dd2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 6manns rom? Altså, vil han at du Skal bli ranet og det som verre er? Anonymkode: 3401e...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 Skulle jeg reist på tur alene, så skulle jeg ihvertfall valgt destinasjon selv 😯 Anonymkode: 659d7...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå , 3 dager før vi eventuelt kan dra får jeg bursdagsgave av kjæresten hvor han har kjøpt flybilletter til meg til Venezia, og booket meg inn på 6 manns rom på hostell. ?? Hallo... hadde min mann gjort noe sånt, hadde jeg forstått at "vi" ikke var liv laga 🙈 6 manns rom? Og risikere å havne på rom med fremmede? Anonymkode: c6cb6...17c 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ?? Hallo... hadde min mann gjort noe sånt, hadde jeg forstått at "vi" ikke var liv laga 🙈 6 manns rom? Og risikere å havne på rom med fremmede? Anonymkode: c6cb6...17c Og har ikke de sett hostel-filmene?? Neida, det er nok ikke så gale, men det er stor sjanse for at noen av de stjeler eller bråker om natten Anonymkode: 659d7...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå