Gå til innhold

Alenemor og angst hjelp😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med 16 åringen min, far er ikke i bildet. Jeg har i årevis slitt med angst som kommer og går, nå den siste tiden har det forverret seg. Jeg får akutt angst blir svimmel, kvalm og får hjertebank, tog, fly og båt er uaktuelt for meg å ta fordi om jeg da får et anfall har jeg ingen «flukt» mulighet. Jeg jobber å lar ikke angsten gå ut over verken jobben eller barnet mitt, men det tar utrolig på å jeg blir fryktelig sliten og tappet for energi av å gå rundt å ha det slik.

Jeg har bitt tenna sammen veldig lenge nå, å har kommer til et punkt til at jeg trenger medisiner. Problemet er at jeg ikke tør å dra til legen i frykt for å bli meldt til barnevernet😔 Blir bv koblet inn for slike ting?

Anonymkode: be6e2...f61

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei bv blir så klart ikke koblet ikke pga det! Så lenge barnet ditt har det den trenger og du ikke driver med rus. Slapp av, dra til legen og få hjelp. Jeg har div angstlidelser og ptsd og har 3 barn, ikke fått bv på meg.. 

Anonymkode: a8296...d5a

• Liker 4
Skrevet

Nei, med mindre du er suicidal, da kobles bv inn

Anonymkode: f8763...951

Skrevet

Åh, har lyst til å gi deg en klem ❤️ ikke vær redd for å søke hjelp hos legen. Håper alt løser seg for deg ❤️ angst er forferdelig tungt å gå alene og bære på

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er langt i fra suicidal, har aldri hatt tanker om å ta livet mitt, vil virkelig leve livet fullt ut, men trenger litt hjelp på veien for å komme dit.

Skrevet
Marvels skrev (2 minutter siden):

Åh, har lyst til å gi deg en klem ❤️ ikke vær redd for å søke hjelp hos legen. Håper alt løser seg for deg ❤️ angst er forferdelig tungt å gå alene og bære på

Takk for omtanken❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei bv blir så klart ikke koblet ikke pga det! Så lenge barnet ditt har det den trenger og du ikke driver med rus. Slapp av, dra til legen og få hjelp. Jeg har div angstlidelser og ptsd og har 3 barn, ikke fått bv på meg.. 

Anonymkode: a8296...d5a

Har aldri hatt problemer med noen som helst form for rus, men har hatt vonde opplevelser opp igjennom årene med psykisk og fysisk vold fra tidligere partnere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er feil. Jeg var suicidal, og kontaktet lege, for å bli henvist til DPS, og gikk i behandling hos DPS i 1 år. Var ingen som meldte meg til barnevernet, og jeg var alene med 2 barn. 

Har og en venninne som var enslig mor til 2 barn, og hun forsøkte og ta livet av seg. Hun ble ikke meldt til barnevernet.

Så TS, bare ta kontakt med lege, og be om hjelp. Er jo veldig lurt om du får hjelp av DPS og. 

Anonymkode: 8af28...32f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er feil. Jeg var suicidal, og kontaktet lege, for å bli henvist til DPS, og gikk i behandling hos DPS i 1 år. Var ingen som meldte meg til barnevernet, og jeg var alene med 2 barn. 

Har og en venninne som var enslig mor til 2 barn, og hun forsøkte og ta livet av seg. Hun ble ikke meldt til barnevernet.

Så TS, bare ta kontakt med lege, og be om hjelp. Er jo veldig lurt om du får hjelp av DPS og. 

Anonymkode: 8af28...32f

Og jeg vet om tilfeller der man ikke har hatt selvmordstanker men angst som ts og man har allikevel blitt meldt til barnevernet bare på grunn av at det var psykiske vansker. Det spørs faktisk på hvem man treffer og hvordan de tolker situasjonen, selv om det ikke bør være slik. Er mange som ikke går og får hjelp til problemene sine nettopp på grunn av dette.

Når det er sagt så tenker jeg at ts sitt barn er så stort at skulle barnevernet blitt innblandet så er det lite som ville blitt gjort uansett omstendighetene hjemme så lenge barnet fungerer i skole og alt uten problemer med rus og kriminalitet. 

Så ts jeg synes du skal be om hjelp jeg, er ille nok å være redd for fly men at du har fått angst for alt legger jo alt for store begrensninger på deg selv.

Anonymkode: d5f43...98d

• Liker 2
Skrevet

Du er ei god mor som innser at du trenger hjelp for angsten! Barneverntjenesten vil ikke bli koblet på pga dette. Når det er sagt så er ikke instansen farlig heller. Kun opptatt av barnets beste❤️

Lykke til!

Anonymkode: 94306...8a1

• Liker 1
Skrevet

Det finnes hjelp å få, ikke vent❤️ det går helt fint å be om hjelp🥰

Skrevet

Du ønsker å bli bedre, så du kan bli en bedre mor! Om saken så hadde blitt meldt til barnevernet (som den ikke blir kun for moderat til alvorlig angst), så hadde det sett på det som at du gjør de tiltakene som er nødvendig for å best mulig kunne ta vare på barnet ditt! 

Anonymkode: cd645...14b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er alene med 16 åringen min, far er ikke i bildet. Jeg har i årevis slitt med angst som kommer og går, nå den siste tiden har det forverret seg. Jeg får akutt angst blir svimmel, kvalm og får hjertebank, tog, fly og båt er uaktuelt for meg å ta fordi om jeg da får et anfall har jeg ingen «flukt» mulighet. Jeg jobber å lar ikke angsten gå ut over verken jobben eller barnet mitt, men det tar utrolig på å jeg blir fryktelig sliten og tappet for energi av å gå rundt å ha det slik.

Jeg har bitt tenna sammen veldig lenge nå, å har kommer til et punkt til at jeg trenger medisiner. Problemet er at jeg ikke tør å dra til legen i frykt for å bli meldt til barnevernet😔 Blir bv koblet inn for slike ting?

Jeg har hatt det som deg, og fått til å snu skuta uten å blande inn leger. Greien er at du må kreditere deg selv for alt du har fått til. Tell opp poengene dine. Personlig var jeg nødt til å ta morgenstundene mine tilbake. Jeg bestemte meg for å legge full makeup to dager i uken, torsdag og fredag, og jeg giret ned mens jeg la makeup. Pustet rolig og hørte hval musikk fra youtube.

Jeg talte poengene mine. Ingen jeg kjenner har fått til det som jeg har. Eneansvar for to barn, eier egen leilighet og bil. Katt. Jeg har store finansielle muskler som jeg har laget selv. Det har kostet. Jeg var så stresset en periode at jeg kan godt skjønne hvordan du har det.

Du trenger å ta grepet rundt dette med angst. Det er faktisk mulig å kvitte seg med den. Eksponeringsterapi. Man må sette av tid til å roe ned og tenke positive tanker om seg selv, en time hver eneste dag.

Anonymkode: 54be4...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...