AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Ja, heter det velkommen til eller velkommen i? 😊 Skriftlig. Anonymkode: 48d4a...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Til Anonymkode: 35bda...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Del Skrevet 5. februar Det heter "velkommen til" på norsk. Anonymkode: 43bda...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5. februar #4 Del Skrevet 5. februar Begge deler er riktig, men brukes i litt forskjellige type setninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Del Skrevet 5. februar Grüner skrev (2 minutter siden): Begge deler er riktig, men brukes i litt forskjellige type setninger. Takk. Hvis man skal skrive det som en overskrift da? "Velkommen til bursdag!", blir det riktig? Hva med i en setning som denne: "Vi inviterer alle i barnehagen til bursdag søndag 6. juli kl. 14. 30 - 17." Er det også riktig? 😊 Ts Anonymkode: 48d4a...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 6. februar #6 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk. Hvis man skal skrive det som en overskrift da? "Velkommen til bursdag!", blir det riktig? Hva med i en setning som denne: "Vi inviterer alle i barnehagen til bursdag søndag 6. juli kl. 14. 30 - 17." Er det også riktig? 😊 Ts Anonymkode: 48d4a...0ba Ja, du kan godt skrive det. Hvis setningen er en overskrift/oppfordring, ville jeg brukt «til», men i et spørsmål ville jeg brukt «i» om bursdag/selskap og «på» om fest (eks. «Vil du komme i bursdagen min lørdag kl 12?») 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Del Skrevet 6. februar Det heter velkommen til, invitere til osv. Men vil du komme på fest, i selskap... Anonymkode: d853f...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 6. februar #8 Del Skrevet 6. februar "Velkommen i" høres veldig dansk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #9 Del Skrevet 7. februar Vælkømmin te Anonymkode: ce79a...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 7. februar #10 Del Skrevet 7. februar Du kan bruke begge deler, men av og til passer det ene bedre enn det andre, det kommer an på hva du skal si. Hvis du vil ønske noen velkommen, sier du f.eks. "Velkommen til fest". Hvis du vil si at noen er velkommen, altså ønsket, i dåpen, kan du si at "Selvfølgelig er dere velkommen i bursdagen min." Eller: "Det var så koselig, det var ingen tvil om at vi var velkommen i dåpen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå