AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Hei, er normalt ikke veldig sjalu, men er i et ganske ferskt forhold med ei dame som virker veldig ærlig , men også veldig styrt av følelser. Hun skal på jentetur med beste venninna si som har vært gift i 20 år og ett par venninner av henne som er single(tror jeg). Vill ikke nevne hvor de skal, men stedet er kjent for mye fyll og hørt mye syke historier derfra fra en kompis om mange som er utro osv Hun sier hun aldri har vært utro fysisk, men igjen man kan aldri vite sikkert og mange kvinner(og menn) kan nok pynte litt på sin fortid her for å beskytte seg selv og sin "uskyld". Har selv aldri vært fysisk utro! Men spørsmålet er, har jeg noe grunn til bekymring? Er det innafor å spørre henne på en veldig fin måte om jeg kan stole på henne osv? Har ingen anelse om hvordan hun blir når hun er veldig full og verste scenarier er hvis en sikkerlig kjekkas gjeng be de på feks et nachspiel og ting utvikler seg derfra! Jeg høres kanskje paranoid ut, men klarer ikke la være å ha slike negative tanker. Hun virker veldig betatt av meg når vi er sammen og har sagt at hun er glad i meg. Vi har vært sammen i ca 8mnd nå og vi begge er i slutten av 30 årene. Jeg tror noe av min usikkerhet eller sjalusien kommer ifra at jeg er litt usikker på om hun er fornøyd seksuelt. Hun sliter med å få orgasme, selv om hun sier at hun bare trenger mer tid. Redd hun innerst inne ikke er helt fornøyd og det kan feks føre til et utroskap som jeg frykter her!? Hun har sagt hun er fornøyd seksuelt, men mulig hun bare ikke ønsker å såre meg eller noe!? Dette er nok mine indre "demoner" jeg må jobbe med, men noen ganger tenker jeg at magefølelsen er noe man også skal ta seriøst og derfor jeg blir litt usikker og håper noen her inne her har noen gode tips eller noen betryggende ord? Anonymkode: 8abce...7a1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Tørr du være åpen med henne? Tror ikke det skal være alvorlig å inrømme at du er usikker på utroskap og også på det seksuelle. Det er jo fint å snakke ut om ting om det er noe som plager deg 😊 Anonymkode: 6f2da...035 2
Gjest StumpyHero Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tørr du være åpen med henne? Tror ikke det skal være alvorlig å inrømme at du er usikker på utroskap og også på det seksuelle. Det er jo fint å snakke ut om ting om det er noe som plager deg 😊 Anonymkode: 6f2da...035 Jeg støtter dette! Åpenhet er nok nøkkelen her. Til slutt må du nok også bare ta sjansen til å stole på henne
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Mine regeler i forhold: Ingen guttevenner. Ingen turer på byen uten at jeg er med. Ingen jenteturer til Tyrkia. Anonymkode: ac36f...b53 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Du er i et ferskt forhold med noen som du har en god følelse for. Det er ikke lurt å tulle det til med å bli supersjalu og usikker. Du kan ikke styre andre, men du bør stole på henne. Mest sannsynlig går dette helt bra. Skulle hun vise seg å ikke være til å stole på vil du nok merke det. Da er hun uansett ikke noe for deg. Anonymkode: 868af...0a0 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Min erfaring er at de fleste kvinner i 40 årene har seg på jenteturer. Noen få unntak finnes selvfølgelig men tommelfingerregelen er at de bader i kuk, mannfolka står i kø på hotellrommet og tar kvinnene på omgang Anonymkode: 55fea...83c 1 1
Populært innlegg Hulderen Skrevet 5. februar 2024 Populært innlegg #7 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine regeler i forhold: Ingen guttevenner. Ingen turer på byen uten at jeg er med. Ingen jenteturer til Tyrkia. Anonymkode: ac36f...b53 Ingen av de reglene hadde vært akseptable for meg. Jeg håper du er singel. 39 2 13
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mine regeler i forhold: Ingen guttevenner. Ingen turer på byen uten at jeg er med. Ingen jenteturer til Tyrkia. Anonymkode: ac36f...b53 What? Jeg hadde aldri vært sammen med noen med sånne regler for meg. Ingen turer på byen uten typen? Hell no, det er ikke aktuelt. Anonymkode: d1939...9a0 21 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min erfaring er at de fleste kvinner i 40 årene har seg på jenteturer. Noen få unntak finnes selvfølgelig men tommelfingerregelen er at de bader i kuk, mannfolka står i kø på hotellrommet og tar kvinnene på omgang Anonymkode: 55fea...83c Hvilke jenteturer pleier du å dra på? Jeg har vært på mange jenteturer og ikke en eneste gang har noen vært utro. Anonymkode: d1939...9a0 25 4
Jdz Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mine regeler i forhold: Ingen guttevenner. Ingen turer på byen uten at jeg er med. Ingen jenteturer til Tyrkia. Anonymkode: ac36f...b53 Og de samme reglene gjelder vel for deg også da regner jeg med? Ingen jentevenner, aldri på byen med kompiser og aldri guttetur? 22 2 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 Virker som dere har et godt forhold og at hun sier hun er glad i deg. Da synes jeg det nesten er litt frekt å spørre henne om du kan stole på henne. Jeg personlig ville ikke likt å bli spurt om dette uten grunn. Dette handler nok mer om deg og din usikkerhet. Har hun sagt hun er tilfreds seksuelt, så må du også stole på det. Anonymkode: b5f7d...255 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mine regeler i forhold: Ingen guttevenner. Ingen turer på byen uten at jeg er med. Ingen jenteturer til Tyrkia. Anonymkode: ac36f...b53 Det med Tyrkia kan jeg være enig i, men ellers er det bare sprøyt. Tror nok helst du vil provosere, AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min erfaring er at de fleste kvinner i 40 årene har seg på jenteturer. Du overdriver litt, men har absolutt et poeng der. Har sett mye rart på "venninneturer", de gifte/sambo er verst. Mvh. Mange års erfaring som dørvakt, taxi og bussjåfør (også turbuss) Anonymkode: c0acc...1b3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker som dere har et godt forhold og at hun sier hun er glad i deg. Da synes jeg det nesten er litt frekt å spørre henne om du kan stole på henne. Jeg personlig ville ikke likt å bli spurt om dette uten grunn. Dette handler nok mer om deg og din usikkerhet. Har hun sagt hun er tilfreds seksuelt, så må du også stole på det. Anonymkode: b5f7d...255 Hvis man ser det på en annen måte, er det ikke positivt at man er litt sjalu og bryr seg? Og handler det ikke om å respektere sin partner og høre på hva personen har å si!? TS Anonymkode: 8abce...7a1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man ser det på en annen måte, er det ikke positivt at man er litt sjalu og bryr seg? Og handler det ikke om å respektere sin partner og høre på hva personen har å si!? TS Anonymkode: 8abce...7a1 Å være sjalu betyr at man ikke stoler på partneren sin, skjønner ikke hva som er positivt med det? Anonymkode: ee93a...30e 12 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 Jeg er lite sjalu av meg, men dette hadde jeg kjent på. Betyr ikke at jeg hadde lagd bråk om det, men jeg hadde tatt opp bekymringen på en pen måte. Hvis alle venninnene hennes er single så hadde jeg vært veldig bekymret. Det er utrolig hvordan gruppedynamikk fungerer i fylla og hvis de andre er ute etter et nummer... Hvis hun som har vært gift lenge fortsatt er det og er lojal, så har dama di en å støtte seg på der. (hvis de andre skal ut og få seg noe) Kanskje alle sammen er rolige typer og har planer om å bare ha det hyggelig og holde seg unna menn... Jeg skjønner deg. Men du kan bare ta det opp med henne og vise at du bryr deg. Resten er opp til skjebnen.. Anonymkode: 8441f...de5
Schopenhauer Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 Sjalusi er en helt normal følelse. Man burde være bekymret hvis partneren din ikke viser noen tegn på sjalusi. På den andre siden kan sjalusi bli en sykelig besettelse hvor man hele tiden prøver å kontrollere partneren for å dempe sitt eget ubehag. Da vil man hele tiden bare forsterke dette. Snakk med henne, og fortell hva du er redd for. Samtidig understrek at du vil at hun skal dra på turen fordi som partner skal ikke du legge begrensninger på henne, og dine følelser er noe du må håndtere. Du kan jo også prøve å speile henne for å få frem hva hun synes er greit, og lage noen avtaler. Det er i to situasjoner menneskets karakter kommer frem. For det første når det er under stress, og for det andre når det er utsatt for fristelser. Det du er redd for her at hun ikke skal kunne motstå fristelsene, men da kommer egentlig bare hennes sanne natur frem. Da er hun heller ikke noe å satse på. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Hun sier hun aldri har vært utro fysisk, men igjen man kan aldri vite sikkert og mange kvinner(og menn) kan nok pynte litt på sin fortid her for å beskytte seg selv og sin "uskyld". Har selv aldri vært fysisk utro! Anonymkode: 8abce...7a1 Hvorfor presiserer dere begge at dere ikke har vært utro fysisk? Har dere vært utro i tankene, på telefon, på nett? Anonymkode: 61df4...eab 6
Andro Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 Hadde vært veldig bekymra om kjæresten min hadde vært bekymra for at jeg dro bort. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 Tillit er selve grunnmuren i et velfungerende forhold. Høres ut som du TS må jobbe med deg selv og selvtilliten din. Hvorfor tenker du at du ikke kan stole på henne? Har hun gitt uttrykk for at du ikke kan det? Anonymkode: b7606...a19 1
Ebbeliten Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 (endret) Folk som vil være utro er utro, helt uavhengig av om vennene er single eller ikke. Dette er svært usunne tanker du må legge fra deg. Dere er to godt voksne mennesker som ikke eier hverandre eller kan styre hverande. Ligger hun (eller du) med en annen er det åpenbart ikke det rette forholdet for noen av dere. Send henne på jentetur med et smil og ønsk henne god tur og ha det gøy med vennene sine ❤️ Endret 6. februar 2024 av Ebbeliten 5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå