AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Hva hadde du foretrukket? Anonymkode: c827a...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Et gammelt hus 😊 Huset vårt er fra 1920 og jeg stortrives. Anonymkode: 92f9c...ee5 4 2
Sheik Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Kommer an på pris, beliggenhet og hvor mye oppussing som må gjøres. Særlig førstnevnte og sistnevnte er de viktigste faktorene for meg siden jeg har bil. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Hus. De problemene du møter på kan du gjøre noe med hvis du vil. Anonymkode: 0d51a...b45 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Hus, uten tvil - hvis det hadde en beliggenhet jeg ville trivdes med, og jeg hadde god nok økonomi til å ivareta det og ev. pusse opp. Lytt blokkleilighet er en evig irritasjon om man har feil naboer. Anonymkode: 16327...fe6 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #8 Skrevet 6. februar 2024 Umulig å si for det er ganske mange andre parametere som må tas med i beregningen. Har bodd i enebolig eller rettere sagt så leide jeg kjellerleilighet som lå kun 2 gater unna jernbanen og jeg skal love deg at det å ha naboer på alle kanter i en betongblokk midt i byen er jævla mye bedre enn enebolig hvor du har tog radende forbi som det klirrer i alt av tallerkener og glass. Anonymkode: 9e923...396
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 Er prisen lik? Det gamle huset kommer til å koste deg mer i vedlikehold og strøm. I tillegg bør du være ganske handy. Skal du leie, ville jeg valgt huset. Har alltid drømt om å bo i et gammelt hus. Skal du eie så ville jeg ventet og spart mer. Vet du forresten at blokken har dårlig lydisolasjon, eller er det bare noe du tror? Anonymkode: f3758...dad 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Jeg ville heller bodd i telt i skogen enn i en lytt blokk. Så da blir vel svaret mitt gammelt hus. Men kanskje det er bedre p spare litt til og se etter et tredje alternativ, i alle fall om huset blir dyrt å renovere/få i stand. Anonymkode: 9b443...fa6 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 Ingen av delene. Ville hatt is i magen og ventet på et bedre alternativ Anonymkode: 1eb0b...06a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 Vil du ha skit eller avføring? Kunne det ikke heller vært ny leilighet, eller gammelt hus? Anonymkode: 8c820...469
newman01 Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Merkelig problemstilling når all relevant informasjon mangler. Liten gammel bråkete leilighet eller en stor enebolig... Leiligheten koster antagelig lite, mens eneboligen nødvendigvis må være dyrere. Problemstillingen sier ingenting om lokasjon eller pris, så man må jo forvente at de ligger i omtrentlig samme område. Og da vil en enebolig bli vesentlig dyrere. Den vil også koste mer i løpende kostnader, oppvarming, kommunale avgifter og vedlikehold.
Maskinfører Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 Ett gammelt hus nå har jeg hus da arvet det etter min far huset er fra 1978 så aner ikke om det er gammelt nok
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen av delene. Ville hatt is i magen og ventet på et bedre alternativ Anonymkode: 1eb0b...06a Samme her, men hvis jeg måtte velge ville jeg gått for hus. Orker ikke bo så tett på andre i blokk og måtte ta hensyn og samtidig høre hva andre driver med. Anonymkode: 58087...16c 1
Olive_North Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 Nå bor jeg i et hus fra 1924, men alt var renovert. Taket fikset, all el er ny, det er isolert og det har fjernvarme. Så jeg valgte dette huset. Men så måtte jeg betale bra for det også… Men hadde forutsetningene var annerledes så er kanskje leilighet tryggere økonomisk sett. Det blir ikke like massive utgifter som det kan bli på et hus. Jeg ville alltid valgt et sjarmerende hus framfor en leilighet, men noen ganger må fornuften bestemme 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 Enebolig uten tvil, jeg verdsetter privatliv og faktisk eie boligmassen jeg betaler for. Kjøper man en leilighet så betaler man strengt tatt bare for retten til å bo i husrommet og ikke selve boligen. Anonymkode: c3c8c...30b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 Huset måtte vært i veldig god stand og billigere en blokkleiligheten for at jeg skulle valgt huset. Det er kjipt med bråkenaboer men det er mer levelig enn å være låst økonomisk og måtte bruke masse tid på vedlikehold av hus og eiendom. Mannen min og jeg vurderer enebolig, økonomisk vil vi greie å kjøpe en enebolig som er i god nok stand til at vi ikke må regne med større prosjekt på mange år men vi må jo regne med normalt vedlikehold. Alt av uteområder blir også vårt ansvar, snømåking, strøing og slike ting er vi i dag vant med å slippe. Det går med en del timer på vedlikehold på selv nyere hus i løpet av et år, den tiden er vi usikre på om vi vil investere på toppen av at det garantert er dyrere enn blokka vi bor i nå. Anonymkode: ff831...79e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Et gammelt hus 😊 Huset vårt er fra 1920 og jeg stortrives. Anonymkode: 92f9c...ee5 Jeg bor i en lytt blokk i dag. Her hører jeg alt. Jeg er alene så det eneste jeg har råd til er ett eldre hus lenger vekk fra stedet jeg bor nå. Anonymkode: c827a...8aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå