AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har en psykologtime onsdag kl 08. Barnet mitt har høy feber, så jeg må mest sannsynlig avlyse timen pga det. Om jeg velger å se det litt an i morgen og melder inn fravær feks i 09-10 tiden blir det jo under 24 timer. Går dette automatisk slik at jeg da må betale for timen eller er systemet litt runde i kantene her? Er de strenge så tror jeg nemlig bare jeg melder inn fraværet nå eller i morgen kl 07 kanskje før barnet har stått opp, for å ikke risikere 400 kr i gebyr, for det har jeg rett og slett ikke råd til. Anonymkode: 44a6c...2d8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Regel er regel, uavhengig grunn. Jeg har mange ganger måtte avlyse etter fristen pga syke barn, og behandler beklager seg hver gang for at hun må ta fult betalt. Man må da betale både egenandelen og trygdeandelen (man betaler bare egenandel til vanlig, om ikke privat) så blir jo dobbelt så dyrt å ikke møte. Sure penger. Er barna syke og jeg er usikker på om de blir frisk til planlagt time, sender jeg melding feks mandag og timen er onsdag. Nettopp pga surt å betale dobbelt pris, for en time man ikke har hatt, og som da heller ikke er gyldig til å beregnes som egenandel på frikortet. Anonymkode: e9d5c...733 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Hos min må man betale uansett grunn, men det er mulig å ha time digitalt eller på telefon isteden. Kanskje det er en mulighet hos deg også (om barnet kan se på TV eller lignende i mens, det kommer jo litt an på hvor gammel barnet er, selvfølgelig.) Anonymkode: 4a9aa...92d 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #4 Skrevet 6. februar 2024 Takk for svar! Har avlyst nå, tar ingen sjanser. Anonymkode: 44a6c...2d8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har alltid bedt om timen digitalt eller på telefon når jeg har vært i samme situasjon. Aldri vært noe problem ☺️ Anonymkode: 99ab9...837
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har avlyst en gang. Jeg måtte gå av bussen for tidlig for å kaste opp i en grøftekant. Dette var dps poliklinikk. Ringte og sa jeg kastet opp. De ville «merkelig» nok ikke ha meg inn. Betalte ingenting. Grunnen for at jeg kastet opp var reaksjon på medisiner, så ikke en gang omgangssyke. Dette var før korona. Vet det er blitt strengere da. Anonymkode: c7d1e...ce0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå