Gå til innhold

Ikke samleie på 10 uker etter fjerning av livmor. Men hva med onanering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg kvier meg for å skulle spørre lege om dette om dette, da det føles mer privat enn bare å spørre om samleie.

Skal fjerne livmor og i følge sykehusets sider om operasjonen står det at man skal unngå samleie i 10 uker etterpå. Men sex er jo mye mer enn bare penetrering.

Skjønner jo at det ikke skal noe inn, men oral/klitorisstimulering er det restriksjoner på det?  (Selvfølgelig ikke de første ukene da. Ting må jo få gro) Noen som har vært igjennom dette og vet?

Anonymkode: a54d9...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint👍

Anonymkode: 65cf5...957

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du skal satse på oral. Enormt mye bakterier i munnen. Det er jo infeksjonsfare.

Anonymkode: ec0b9...6e6

Skrevet

Jeg fikk fjernet livmor med kikkhulloperasjon, og jeg onanerte i løpet av første uke. Hadde ingen smerter etter operasjonen.
Vært superfornøyd etter operasjon (7 år siden), deilig å slippe mens og prevensjon.

Anonymkode: f941b...8ae

Skrevet

Alt du gjør «utvendig» går nok helt fint så snart du er i form til det! Og man klarer ikke få bakterier opp til operasjonssåret ved slikking/oral. 

Anonymkode: 0b7ac...80b

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har fått beskjed om å vente med samleie i 12 uker da livmor ble fjernet fra skjeden. Er det innafor å ha samleie 3 dager før det har gått 12 uker? 

Anonymkode: 728ae...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...