Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre noe for å slippe det? Lei av creepy menn som kommer bort og ikke tar et hint , altså et nei. Ja det skjer fortsatt etter metoo,selv om man merker at det har blitt litt mindre. Det hjelper ikke å gå ut med joggebukse, fett hår og usminket. Har prøvd på det.

Anonymkode: 6eef6...fa9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så ofte jeg opplever det, men hvis noen kommer bort så bare ignorerer jeg totalt 

Anonymkode: 01f19...fc4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med impåslitne menn er at det er skummelt å avise også. Vill ikke oppmuntre til noe, men så vil man ikke være for direkte og risikere at han blir sint heller. Det blir mindre av det når du blir eldre da 😀 så du må bare holde ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Metoo handler om creepy menn på arbeidsplassen eller i situasjoner der det  bør være en profesjonell relasjon som i et trosamfunn, idrett, skole eller andre institusjoner der man ofte har ulike roller, makt og posisjoner. Creepy menn på gata er bare creepy menn som før. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke så ofte jeg opplever det, men hvis noen kommer bort så bare ignorerer jeg totalt 

Anonymkode: 01f19...fc4

Det gjør jeg også uten at de tar hintet. Det er to naboer rundt her som følger etter meg og prøver å få kontakt hver gang de ser meg. 

Anonymkode: 6eef6...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn tror at vi kvinner blir smigret.  De forstår ikke at det virkelig er en plage.  Eneste måte er å overse og å komme seg bort.  Er man et høflig menneske, så kan det være et problem.  Men her gjelder det å bruke fantasien mht. forklaringer for å komme seg unna.  Overser man, så går de fleste lei. 

Anonymkode: 16fa2...074

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type kontakt/oppmerksomhet?

Dersom noen gir deg uønsket seksuell oppmerksomhet, så sier du i fra. Skjer det en gang til, så anmelder du de.

Dersom noen prater helt vanlig med deg, så er det helt lovlig. Gjentar det seg, så må du bare være mest mulig avvisende og vise at du ikke ønsker å prate med de. Dersom noen tar kontakt og er normal og høflig så er det som sagt ikke forbudt.

Anonymkode: d7121...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...