AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Mor til mitt barn og jeg har blitt separert. Vi har flere barn men bare ei felles. Vi er uenig i hvem som skal ha samværet, hvor mye osv. Jeg ønsker mest mulig samvær og det er det grunner til. Mor har vært lite delaktig i oppfølgingen på skole, fritidsaktivitet og gjør egentlig ingenting med barna med mindre det er noe hun selv vil. Hun snakker stygt til barna, tar ikke voksenrollen og er generell uansvarlig. Hun har blitt meldt til barnevernet 3 ganger. Bekymringene har vært knyttet til henne. Jeg har vært med på møtene og har "glattet" over mye av problemene. Mye er knyttet til alkoholmisbruk. Hvorfor gjorde glattet jeg over? Fordi jeg trodde på hennes lovnader om at hun skulle slutte og fordi jeg hadde kontroll på situasjonen så lenge jeg var tilstede. Til slutt orket jeg ikke mer og tok ut separasjon. Men nå er jeg bekymret for hvordan det vil gå når hun bor alene. Jeg er også bekymret for hennes datter som aldri har fått oppmerksomhet fra henne.Og jeg har på en møte "møtt meg selv i døra" Jeg skulle ha vært kompromissløs ovenfor henne og ærlig til barnevernet da bekymringsmeldingene ble undersøkt. Jeg har liten tro på at hun vil endre seg så det ser ikke bra ut. Så til mitt spørsmål. Kan jeg...eller burde jeg snakke med barneverne om dette?. Snakke om mine bekymringer? Om uenigheten ender i rettsapparatet, kan jeg få "hjelp" fra barnevernet? Anonymkode: 01c6f...c70
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Du kan melde en bekymring på mor. Men du må være tydelig at det ikke er en samværskonflikt som er grunnen. Du kan også eventuelt ta mor til retten. Hvor mye hjelp du kan få av barnevernet må du spørre dem om. Det går an å ringe å drøfte saken i første omgang. Du har plikt til å handle. Anonymkode: 7ac29...835 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå