Gå til innhold

Egentid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye egentid har dere som er alene med barn? Her har jeg akkurat lagt barna og holder på med husarbeid. Går i ett med barn fra 6-21. Siste timen før min leggetid går med til husarbeid og en enkel kveldsmat om jeg er heldig. Hvordan overlever dere?

Anonymkode: 39bf5...9b1

Skrevet

Går i ett fra 06-24 her. Ikke mye egentid og ingen pass. Men liker å være med barna.

Anonymkode: d29a2...9f7

Skrevet

Får egentid etter ungene har lagt seg. Jukser litt og gjør litt husarbeid før vi begynner på kveldstell, så jeg kan slappe av litt mer etter leggingen. Særlig om jeg har på følelsen av at de ikke sovner med det første 😅

Anonymkode: fa68f...e0a

Skrevet

Null husarbeid etter barna er lagt. 

Barn kan godt bli med på alt av husarbeid. Det lærer dem også å bidra. 

Anonymkode: 8380d...755

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Gjør aldri husarbeid på kvelden, da vil jeg slappe av. Gjør det heller litt og litt gjennom dagen, litt ekstra i helgen. 

Anonymkode: d23a0...913

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør i utgangspunktet heller ikke husarbeid etter at barna har lagt seg. På ukedagene hender det, for da er tiden vi har sammen så knapp. Men aldri i helger. Ellers kan egentid f.eks. være å ta en lang dusj med åpen baderomsdør mens barna leker i stua for min del. Min yngste er 4 nå, så det lar seg endelig fint gjøre. 

Anonymkode: e8594...560

Skrevet

Gjør aldri husarbeid etter at barna har lagt seg, dette tar jeg unna mens de er våken. Som regel får jeg da "hjelp" fra barna :D 2-3 timer egentid alt ettersom når jeg legger meg (23-00), starter dagen kl. 7. 

Anonymkode: 6eb2c...381

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg overlever ikke 🫣

Anonymkode: bda7d...8a9

• Hjerte 1
Skrevet

Som alenemor til to skravlebøtter innførte jeg Pårommettid fra ca 19.30 til leggetid. De kunne fremdeles komme ut og snakke med meg om det var noe, selvfølgelig, men både de og jeg trengte noen rolige timer før legging. Jeg tror de likte det minst like godt som jeg. Dette var fra midten av barneskolen. Jeg hadde en jobb som gjorde at jeg var hjemme omtrent samtidig som dem, så vi hadde likevel veldig mye tid sammen. 

Anonymkode: 3accb...e16

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke alene med barn engang, er gift, men har 3 små barn. Jeg INKLUDERER husarbeid i egentiden min. Tar gjerne på meg å rydde loft eller kjeller eller noe sånt dersom det er en søndag med dårlig vær så alle "må" være inne, for da får introverten i meg slappet av litt. Skjønner at akkurat den delen utgår for aleneforeldre med mindre man får barnevakt.

Så egentid er:

- en halvtime med husarbeid når ungene har sovnet

- 30-60 minutter med avslapping i senga før jeg sovner (noen ganger 10 minutter hvis jeg er veldig sliten)

- pendling til og fra jobb

- spise lunsj på jobb alene (ikke hver dag, men når jeg kan/har hatt en travel dag og må slappe av litt)

Vi har forøvrig aldri barnevakt, så minst 1 av oss foreldre er med barna hele tiden (unntatt når de er i barnehagen). 

Anonymkode: 7694b...58e

Skrevet

Jeg er ikke alene med barn, men vi gjør ikke husarbeid etter at barna er lagt med unntak av å sette på en vaskemaskin og brette det som var fra forrige vask. Det går kjapt, og jeg kunne gjort det med barna, men det er greit å få med seg det de nettopp har sølt middag på.

Hvor gamle er barna dine, og kan du gjøre mer husarbeid mens de er våkne? Er det så mye husarbeid som må gjøres hver dag?

Anonymkode: 251a2...775

Skrevet

Har tenåring så jeg drar på treningssenteret på kvelden når de små sover og tenåringen er hjemme. Kan absolutt anbefales (lei inn en tenåring hvis du ikke har en innebygd). 

Anonymkode: 26305...eb4

Skrevet

Tja. Fra 06:30-21:30 er det jobb, logistikk, henting, kjøring, middag, lekser ++ 

Kl 21:30-22:30 husarbeid. 22:30 - 23:30 : Slanger meg på sofan med tv..

Anonymkode: 20f47...86e

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Får egentid etter ungene har lagt seg. Jukser litt og gjør litt husarbeid før vi begynner på kveldstell, så jeg kan slappe av litt mer etter leggingen. Særlig om jeg har på følelsen av at de ikke sovner med det første 😅

Anonymkode: fa68f...e0a

Juks? Hva er juks med det? vil du at barna skal tro at husarbeidet bare blir gjort av seg selv? Og at din jobb er å varte dem opp hvert våkne øyeblikk?

Anonymkode: 75871...1b9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mye egentid har dere som er alene med barn? Her har jeg akkurat lagt barna og holder på med husarbeid. Går i ett med barn fra 6-21. Siste timen før min leggetid går med til husarbeid og en enkel kveldsmat om jeg er heldig. Hvordan overlever dere?

Anonymkode: 39bf5...9b1

Akkurat nok. Husarbeid gjøres stort sett før hun legges. Og da gjør jeg som jeg vil resten av kvelden. Og det som ikke blir gjort før kveldstid- det blir tatt i morgen

Annonse
Skrevet

Har 4 barn i alderen 2 år til 17 år hjemme, så egentid er det vel aldri. 17 åringen legger seg sent, men er en del på rommet sitt😊

Anonymkode: ff2f7...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...