AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Har ei på snart 2. Klarer ikke klatre ut enda, men det er kanskje på tide å åpne opp snart likevel? Er bare redd søvnen skal bli dårligere. Hvordan gikk det når deres endret seng, og hvor gamle var de? Anonymkode: 76857...3b8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Brukte aldri sprinkelseng. Samsov og flyttet så barna over i egen seng uten noe som helst problem. Anonymkode: 0b315...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Vi brukte heller ikke sprinkelseng, men gikk fra samsoving til egen seng på eget rom rundt 1 år med den ene og rundt 2 år med den andre. Særlig hun som var to år så jeg for meg kom til å stå opp og leke med lekene sine da hun flyttet inn på eget rom, men hun gjorde ikke det. Hun har siden hun flyttet inn på rommet sitt, pleid å komme inn til oss i 4-5 tiden på morgenen, og så sove videre 2-3 timer til i vår seng. Det andre barnet stod opp og gikk og la seg i stuen uten av vi fikk det med oss én gang, men hun sov i det minste godt der også. Og det skjedde bare den ene gangen. Anonymkode: 24f30...51b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Byttet da hun var to, nå ett år siden, og fremdeles ikke gått ut av sengen sin. Så vi har vært heldige, hun ligger der til vi kommer inn på rommet. Merket ingen forskjell. Anonymkode: 39c5d...a21 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Det gikk veldig fint. La myke puter og pledd nedenfor i tilfelle lille trillet ut. Var veldig lav seng da. Fikk ordnet med sengehest, noe som selvsagt er lurt:-) Anonymkode: 12f8a...708
Gjest Hoia Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 For å være ærlig husker jeg ikke så mye av det, det er over 40 år siden.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Så da er det kanskje en fin gave til toårsdagen da? Endelig blitt stor og kan ha åpen seng. Synes det er så trygt når hun er i senga si, gruer meg så til mulighet for utforsking alene av huset på nattestid😅 Kan det forsinke noe utvikling å bare la hun sove i sprinkelsenga til hun klarer klatre ut? Og hva hvis hun aldri prøver? Anonymkode: 76857...3b8
Gjest Hoia Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Hoia skrev (4 minutter siden): For å være ærlig husker jeg ikke så mye av det, det er over 40 år siden. Sorry, dårlig spøk, nå er det ut av KG!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Hoia skrev (Akkurat nå): Sorry, dårlig spøk, nå er det ut av KG! Du fikk meg til å le en sånn blåse-ut-av-nesa-latter i det minste! Det var så standard KG-svar. Ikke svare på det som ble spurt om, og i tillegg ikke komme med noe nyttig😂 Anonymkode: 76857...3b8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Vi måtte ha sengehest i mange år til ene sønnen vår,da han var utrolig urolig på natt. Det er han forsåvidt på dagen også...men har ADHD 🤸.Han startet å hoppe ut av sprinkelsenga like over året. Anonymkode: ab4ed...655
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 Måtte også bruke sengehest. Og barnet som alltid hadde sovet i egen seng, begynte da å sove hos meg fordi det snek seg inn mens jeg sov. 😊 Anonymkode: d8fa6...40a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 Angrer på at vi byttet. Hadde ei jente som sov 12-14 timer om natta. La henne i senga, sang en sang og gikk ut. Sovnet fint av seg selv. Aldri klatret ut. Byttet da hun var 2,5 år for ca 7 mnd siden. Etter det har hun ikke sovet gjennom ei natt. Sover veldig urolig. Går fortsatt ikke ut av senga selv, men roper på oss 2-5 ganger per natt. Våkner grytidlig. Anonymkode: 61368...26d
Anonym6789 Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Vi byttet til juniorseng med sengehest når han var 2,5, var ingen problem
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Har ei på snart 2. Klarer ikke klatre ut enda, men det er kanskje på tide å åpne opp snart likevel? Er bare redd søvnen skal bli dårligere. Hvordan gikk det når deres endret seng, og hvor gamle var de? Anonymkode: 76857...3b8 Den eldste flyttet over til vanlig seng når lillesøster trengte sprinkelsengen. Hun sov rolig i sprinkelsengen, og overgangen til stor seng gikk glimrende. Det eneste er at vi måtte skaffe en sånn flat babypute til, for hun nektet å ha en vanlig hodepute, og den dag (i dag (16 år nå) bruker hun fortsatt den flate puta.. Hun har fått tilbudet om ny altså! Hun yngste var rundt to når vi byttet, for plutselig klatret hun utav sprinkelsengen på egenhånd. Vi var midt mellom to bosituasjoner, så de delte rom. De lå med sengene i nitti grader, med hodene mot hverandre, og hun brukte dermed sengen til storesøsteren til å stå på, for å klatre over og utav. Dermed tråkket hun storesøsteren i ansiktet på vei utav sengen. Ikke fare for at hun ramlet ned fra noen høyde akkurat, hun klatret bedre enn en sjimpanse, men det ble fort ny seng, så storesøster kunne få sove i fred. 😅 Vi skaffet en normal enkeltseng, med sånn treramme med løs madrass oppi, siden hun fikk seng "bygd inn i veggen" i det nye huset, så vi kunne flytte over madrassen når det var klart. Hun yngste var alltid meget urolig i søvnen da, i sprinkelsengen også, så vi dyttet nedi Hvor er Willy? bøker, og andre bøker mellom rammen og madrassen, som fungerte som sengehest til hun vokste utav det Aldri problem med søvnen så lenge hun hadde (bok)sengehester, men mine hadde en døgnrytme som gjorde at de la seg frivillig tidlig, men våknet også alltid tidlig (0530-0600 hver dag, hele uken, frem til nå ble tenåringer). Heldigvis lekte de gjerne på soverommet sitt (og besøkte hverandre om morgenen når de fikk egne rom) i en time eller to før de kom til oss for frokost, så vi kunne i det minste ligge å dra oss til 7-8 i helgene. ❤️ Når den eldste ble rundt 8, ble vi gjerne vekket i 730 tiden med kaffe og frokost i helgene, men det ble slutt på det etterhvert som det å sove til rundt 9 var mer ønskelig 😆 Anonymkode: 896e2...99e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå