jentee24 Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Hei! Min datter som nå er 15 mnd gammel har blitt helt umulig å få lagt om kveldene . Hun har fra dag 1 samsovet og jeg har ammet henne for å sove . Det var det som fungerte best i starten pga kolikk men vi klarte aldri å ta «kampen» med å få endret dette . Jeg er nå gravid med nr 2 og feøkna har nå begynt å våkne etter ca 30 min hele tiden for så å kreve pupp og at jeg blir liggende flere timer for å få henne til å sovne igjen… hun legger seg alltid rundt 1900-1930 på kvelden og sover kun en liten blund på dagtid rundt 12 på ca 1-1,5 t. Jeg er helt utslitt og er redd for at hennes «søvnmønster» er dette jeg vil kalle marerittet akkurat nå ! Er det andre som har hatt det lignende ? Takker for alle svar !!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Er det en pappa/andre mamma i bildet? Ville ha overlatt leggetiden til han og sluttet med amming for å sove og på natta spontant. Ja, det er dessverre kampen som burde ha blitt tatt tidligere da hva blir enklere for mødre blir et helvete for barna seinere. Anonymkode: ebde2...2d5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Eneste jeg husker er at vår datter våknet hver time gjennom natta fra hun var ett til hun ble godt over 18 mnd. Det var helt forferdelig. Ikke lei seg, bare våken og sov veldig lett. Ble en salig blanding av å prøve å slutte med nattamming, for så å gi opp fordi da var hun i det minste rolig osv osv. Mange runder med dette🤷♀️🙈 Anonymkode: c0e5c...aa7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Har du forsøkt å legge litt før? Jeg har en på 2 som alltid har vært vanskelig å legge og/eller våknet veldig ofte. Om hun var overtrøtt ved legging så skjedde det oftere at hun våknet igjen etter bare en halvtime. Anonymkode: 0796d...6cf
jentee24 Skrevet 5. februar 2024 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du forsøkt å legge litt før? Jeg har en på 2 som alltid har vært vanskelig å legge og/eller våknet veldig ofte. Om hun var overtrøtt ved legging så skjedde det oftere at hun våknet igjen etter bare en halvtime. Anonymkode: 0796d...6cf Hmm .. dette har jeg faktisk ikke prøvd nei.. kan være en mulighet å prøve
mangolassie Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Overlate legging og alle oppvåkninger til den andre forelderen i en ukes tid er det beste tipset mener jeg, men - dere må virkelig stå i det. De første nettene kan bli et rent helvete, men det vil (med stor sannsynlighet) gå mye bedre etter noen netter, og redusere de hyppige oppvåkningene. Ingen amming, kun vann på natt. Fungerte her, men anbefaler å ha noen fridager sånn at den som tar nattskiftet kan få sove på dagtid. Da vi gjorde dette var det to-tre netter med høylytte protester og noen timer våkentider på natta, men med rask bedring. Pappaen tok nettene og jeg sov på annet rom med hørselvern og overtok på morgenkvisten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå