Gå til innhold

Antidepressiva og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at alle reagerer forskjellig, så trenger ikke nevne det:)  Men det jeg lurer på er når det er «vanlig» at bivirkningene kommer OM en får det? Når merket du bivirkning? Er det etter første pillen, 2,3 eller etter en uke?😅 jeg er redd for å få det, så sitter bare å vente 😂

Anonymkode: 89251...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sitt og vent, det er sååå bortkastet. Hvorfor skal du vente? Finn på noe hyggelig isteden. De vanligste bivirkningene er ting som hodepine, diare, kvalme, svimmelhet. Ikke noe å være redd for og ikke farlig, bare ubehagelig og det viktigste av alt: det er midlertidig.

Hvis du får bivirkninger så vil du nok merke det i løpet av få dager. Det er logisk i og med at det som regel går over i løpet av 1-2 uker... :) Det går fort, snart er det over.

Anonymkode: 4a4ee...c5b

• Liker 4
Skrevet

Spørs litt hva grunnen har vert for å ha begynt med det. En må av og til prøve ulike antidep typer før en finner den rette, eller kan man være så heldig å finne den som passer deg med en gang.

jeg slet med mye angst og depresjon av en tilpassningforstyrrelse. Depresjonen forsvant etter kun en uke, derreter den verste angsten etter 1,5 uke. Så ennda mer etter 2-3 uker. Vil si det tok 5,5 mnd før «alt» av «problemene» mine var vekke. Litt bivirkninger i starten ja, men så verdt det etter hvert. :) eneste som kan være litt minus er at det flater ut følelsene. Feks den gnisten av glede en av og til får, dårlig sex lyst osv. det posetive er at den tar nedturene og det stresset jeg har levd med  såå lenge - har sluppet taket helt.  Føler meg ikke oppjaget konstant

Anonymkode: 160b6...6f0

Skrevet

Fikk kvalme kanskje etter noen dager. Løs mage etter doseøkning i uke 2. Er nå på uke 3 og føler jeg svetter mer enn før, så får se om det går over eller ikke.

Anonymkode: cd5db...e26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet at alle reagerer forskjellig, så trenger ikke nevne det:)  Men det jeg lurer på er når det er «vanlig» at bivirkningene kommer OM en får det? Når merket du bivirkning? Er det etter første pillen, 2,3 eller etter en uke?😅 jeg er redd for å få det, så sitter bare å vente 😂

Du vil ikke ha det kjipe svaret,hva hjelper det deg å vite når jeg fikk bivirkninger?

Anonymkode: 1788e...d62

Skrevet

Du merker det dersom du får det, ved at symptomer du ikke hadde før oppstart melder seg.

Regner med at du har avtale om å kontakte psykologen STRAKS dersom du får selvmordstanker? Det er vel den mest alvorlige bivirkningen som kan komme.

Anonymkode: 3d9dc...08b

• Nyttig 1
Skrevet

Brukt det i halvannen mnd of eneste bivirkningen jeg merker er økt apetitt. Var ille i begynnelsen, roet seg nå. Og litt mer mareritt og nattesvette 

Anonymkode: a755b...208

Skrevet

Dersom du konstant går etter og kjenner etter bivirkninger får du de. Den som leter skal finne. De aller fleste bivirkningene på medisiner er jo ting man opplever i hverdagen uansett. Sult, hodepine, etc. 

Mitt beste råd er å ikke kjenne etter. Kommer bivirkninger så merker du det. Kommer de ikke, merker du det ikke. 

Dersom du får alvorlig forverring av situasjon (selvmordstanker, etc), kontakt lege. Dette går seg som regel til i løpet av noen uker. 

Anonymkode: 0918b...d24

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du vil ikke ha det kjipe svaret,hva hjelper det deg å vite når jeg fikk bivirkninger?

Hjelper meg ikke :) bare lurer. Men det er visst ikke lov på kg. Glemte det😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelper meg ikke :) bare lurer. Men det er visst ikke lov på kg. Glemte det😆

Jeg har ikke sagt at du ikke får lov, men det kjipe er at det er individuelt bivirkninger har null verdi for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...