AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Jeg ble dårlig i uke 6, i uke 7 fikk jeg legemidler mot kvalmen. I uke 8 funket de ikke lenger og jeg fikk ta dobbel dose, det funket noen dager. Nå har jeg liggi helt flatt på sofaen siden fredag, uansett hva jeg gjør så må jeg spy. Jeg har heldigvis en snill samboer som serverer meg små måltider hele tiden, så mat får jeg i meg. I dag ringte jeg meg in syk på jobb, og jeg kommer til å måtte være hjemme imorgen også. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg skjelver og er andpusten bare for den minste lille ting. Jeg brekker meg når jeg reiser meg fra sofaen. Kastet nettopp opp kveldsmaten og tissa meg ut samtidig… jeg blir gal. Er det normalt å bli så dårlig? Er det ok å ringe for å få en ny legetime.? Jeg hører bare «gravid er ingen sykdom» i hodet. Anonymkode: 4cb1a...8cc 1
snorfrøken1234 Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 (endret) Det kan bli bedre, men noen er dessverre dårlige lenge. Snakk med legen din og si akkurat sånn som det er! Hadde bedd om ei lita sykemelding 1-2 uker for å se om det blir bedre. Graviditet er ingen sykdom nei, men bivirking av å være gravid er sykdomsfølelse! Heier på oss damer! Ta hensyn til deg og kroppen nå! Kvalme er faktisk en naturlig ting for å nemlig få oss til å slappe mer av! Søk opp hypermesis Endret 5. februar 2024 av snorfrøken1234 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Du kan vel sjekke om du har hyperemesis hos legen. Anonymkode: 4a4bc...e42
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Ville ringt legen i morgen. Du mister salter i kroppen når du spyr så mye. Greit og bruke Tena lady (for urinkontinens) hvis du kaster så mye opp at du tisser på deg. Vanlige bind funker ikke. Kanskje legen har annen kvalmedempende du kan få. Anonymkode: 6abed...339
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Enig med personen over her som tipser om at du sjekker deg for hyperemesis. Kanskje få samboeren din til å kjøpe sportsdrikk eller brusetabletter fra apoteket slik at du får i deg elektrolytter? En sportsdrikk jeg har god erfaring med er Fuel of Norway som de har på Intersport. Opplevde denne som mild og god, dvs ikke sur/hard mot magen. Jeg har bare prøvd den med sitrus, som altså var overraskende god. ❤️ Anonymkode: 41e7a...97d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Ring for å få ny legetime. Det er andre medisiner du kan prøve. Du bør også ha sykmelding, da det kan hjelpe å stresse ned. Du yter uansett ikke 100% når du spyr hele dagen. Graviditet er ingen sykdom, men kan gi så store plager at man må sykmeldes. Beinbrudd er heller ingen sykdom, men gir likevel ofte sykmelding. Jeg ble 100% sykmeldt for svangerskapskvalme. Det var ille en periode, men til slutt gikk det over. Uansett hvor hardt rammet du er kommer det til å gå over. Anonymkode: 7c6b3...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå