Gå til innhold

Forsikrer du din voksne sønn/ datter (student)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på det. Innbo kommer vel an på boforhold. Tenker mer på uføretrygd. Og hvis hun/ han er uheldig å skader tenner.

Betaler du noe, og evt. hvilke forsikring?

Anonymkode: 43868...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det, men kom på for noen dager siden at det burde jeg. Han gjør det garantert ikke av seg selv, er myndig, så han må vel signere, så kan jeg betale? Hvor mye bør en student eller en lærling forsikres for? 

Anonymkode: 01566...1c0

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Innbo bør alle tegne. For si hvis der de bor brenner er det fort verdier som går tapt. Tv, pc, tlf, nettbrett blir bare på det fort over 50.000kr hvis en ska kjøpe nytt

Koster ofte ikke så mye. I selskapet vi bruker fikk sønnen tilbud på innbo, ulykke og reiseforsikring 120kr mnd

Skrevet

Jeg betaler ingen forsikringer på studenten. Han selv betaler reise og innboforsikring, en type ung forsikring igjennom DNB. 

Anonymkode: e2690...0a4

Skrevet
jegerrinne skrev (39 minutter siden):

Innbo bør alle tegne. For si hvis der de bor brenner er det fort verdier som går tapt. Tv, pc, tlf, nettbrett blir bare på det fort over 50.000kr hvis en ska kjøpe nytt

Koster ofte ikke så mye. I selskapet vi bruker fikk sønnen tilbud på innbo, ulykke og reiseforsikring 120kr mnd

Studentens innbo går igjennom foreldrenes forsikring. Hvis jeg har forstått det rett..

Skrevet

Han bor  hjemme så innboforsikring dekker han. Barneforsikring jeg ordnet når han ble født gjelder ennå. Reiseforsikring har han ordnet selv 

Anonymkode: 3846f...47d

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Studentens innbo går igjennom foreldrenes forsikring. Hvis jeg har forstått det rett..

Ikke hvis de har byttet adresse. Og sk en eks ha bortebostipend, så fikk nå vi  beskjed at det måtte bytte adresse. Noe fleste studenter ofte gjør når de flytter, så endrer de ofte adresse

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/trenger-studenter-egen-innbo--og-reiseforsikring/74078981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...