AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #21 Skrevet 5. februar 2024 Rainstorm2.0 skrev (25 minutter siden): Fra Lindex her også! Jeg var skeptisk, men disse menstrusene er virkelig en av de bedre teknologiske utvinningene som bidrar til kvinnehelse og kvinnefrigjøring. Endelig noe som faktisk er bra for oss! Som om å putte plast og bomull inn i tissen var bra for noe som helst, fysj. Blir ikke våt, med mindre du bruker dem for lenger, da merker du at det lekker litt opp mot deg igjen. Men passer du på å ha riktig absorpsjonsgrad og ikke bruke dem lenger enn ment (10 timer) så er du både tørr og luktfri. Etter jeg begynte å bruke disse har jeg kortere mensperiode, og mye mindre smerter. Sært å stappe drt inn i tissen, da. Anonymkode: 9566d...6ec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #22 Skrevet 5. februar 2024 Djungelvrål skrev (7 minutter siden): Jeg fatter ikke denne trenden med mindre man bare spottblør. Blør man normalt-mye må jo denne trusen byttes i løpet av dagen og tungvidt å måtte av med bukse, ha med ny truse og ha noe å oppbevare en truse fylt med blod til man kommer hjem. Og lukt er det garantert at det blir. Fordi denne «trenden» funker for noen! For noen funker menskopp, det gjør det ikke hos meg, men jeg kan vel ikke begynne og klage og syte for den «trenden». Det er supert(!) å kunne velge og vrake i det man vil. De aller fleste steder har uansett toalett med vask, så lett å skylle og putte i en pose til man kommer hjem. Man får til hvis man vil. Og man lar vær hvis man ikke kan/orker. Anonymkode: 7bffa...016 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #23 Skrevet 5. februar 2024 Hvor blir det av klumpene som kommer? Anonymkode: 9998e...059 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #24 Skrevet 5. februar 2024 Sofakona skrev (28 minutter siden): Du må først skylle de i kaldt vann og så vaske de på 40 grader...skal sies at mine har blitt med i noen 60 grader også he he Ingen lukt..du føler deg helt tørr Ikke søren om jeg hadde vasket de på kun 40 grader 😮 Anonymkode: 0b357...1e7 3 3
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #25 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sært å stappe drt inn i tissen, da. Anonymkode: 9566d...6ec Du skal ikke stappe noe oppi der da
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #26 Skrevet 5. februar 2024 Hvor mange ganger kan de brukes og vaskes? Hvor lenge varer de? Menstrusene våre er laget for å vaskes minst 50 ganger, noe som er langt over bransjestandarden. Antall vask er basert på det absorberende laget i skrittet i Engineered Leak Tech™-løsningen vår, som har antibakterielle og luktbestandige egenskaper som vanligvis mister litt av effekten etter 50 vask. Trusens funksjon vil sannsynligvis vare lenger, men 50 vask er det vi kan garantere. Trusens materiale, fasong og passform vil imidlertid vare mye lenger. Hvis trusen brukes og vaskes én gang per menstruasjonssyklus, vil den vare i rundt fire år r.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #27 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor blir det av klumpene som kommer? Anonymkode: 9998e...059 De andre har ikke som oss. De har bare sånn litt damemensen, ikke skikkelig som dette. Må bruke kopp, bind eller tampong! Anonymkode: 84410...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #28 Skrevet 5. februar 2024 Brukt det noen ganger, har nesten fobi for bind da. Klarer ikke den følelsen. Og de trusene var akkurat som bind for meg, altså man kjenner det ganske godt, ikke helt tørr. Nå blør jeg mye da, men er jo litt vanskelig å skulle skifte på do på samme måte som man gjør med bind og tamponger. Spesielt dager der man blør mye, selv om de kan holde på mye blod blir det jo ubehagelig. Men igjen, klarer ikke bind så hadde ikke det beste utgangspunktet. Anonymkode: c8008...458
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #29 Skrevet 5. februar 2024 Sofakona skrev (5 minutter siden): Du skal ikke stappe noe oppi der da Var det jeg mente også da.... Anonymkode: 9566d...6ec 1
snurk Skrevet 5. februar 2024 #30 Skrevet 5. februar 2024 Ikke relatert til mensentruser, men rettet til de som e skeptiske. Jeg gikk over til menskopp for 10 år siden, da syntes alle det var så "rart og ekkelt". Personlig kommer jeg aldri i livet å bruke hverken tamponger eller bind igjen, det er helt fantastisk hvilken utvikling det har vært når det gjelder mensen, trygghet og komfort 🥰 1
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #31 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var det jeg mente også da.... Anonymkode: 9566d...6ec Mulig jeg ikke skjønner hva du skal frem til..men det er bare en truse
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #32 Skrevet 5. februar 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Mulig jeg ikke skjønner hva du skal frem til..men det er bare en truse "Opp i tissen" Anonymkode: 9566d...6ec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #33 Skrevet 5. februar 2024 snurk skrev (7 minutter siden): Ikke relatert til mensentruser, men rettet til de som e skeptiske. Jeg gikk over til menskopp for 10 år siden, da syntes alle det var så "rart og ekkelt". Personlig kommer jeg aldri i livet å bruke hverken tamponger eller bind igjen, det er helt fantastisk hvilken utvikling det har vært når det gjelder mensen, trygghet og komfort 🥰 Personlig skjønner jeg det bedre! Menskopp holder deg tørr, og er på en måte en stopper uansett hva. Ikke noe for meg, men menstruse er mer som bind mtp følelsen. Noe jeg synes er sylt ubehagelig. Men ts, prøv! Alle er forskjellige Anonymkode: c8008...458
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #34 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har ikke prøvd mensentruse, men jeg bruker tøybind og eller menskopp. Det har jeg gjort i mange år. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blødd utenfor ved bruk av tøybind de siste 10 årene. Personen som skrev at menssmerter blir mindre har helt rett. Jeg tror ikke jeg blør mindre, men kortere etter slitt på vanlige bind og tamponger. På grunn av storm og uvær var jeg ikke hjemme sist uke da jeg fikk mensen og måtte bruke vanlige bind og tamponger. Jeg blødde utenfor flere ganger og tampongene er vondt å bruke til sammenligning til menskopp. Jeg blør veldig mye, men skiftet ofte og det hjalp ikke. Det er åpenbart mye bedre absorpsjon i tøybind enn vanlige bind, og regner med dette også gjelder for mensentruse. Så til personen som blør mye, jeg brukte også nattbind og største tampong og måtte skifte minst hver time før jeg ble utblødd. Det ble en helt ny verden å gå over til tøy! Anonymkode: b6c4b...386 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #35 Skrevet 5. februar 2024 Med mindre man prøver å få unger, så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å ha mensen. Bruk hormonprevensjon, så slipper dere hele greine. Og, nei, det er ikke farlig å hoppe over mensen når man bruker p-piller, heller tvert imot. Enda bedre så kan man bruke hormonspiral. Null mens og reduserer sjansen for underlivskreft. Anonymkode: ae2f0...59b 1
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 5. februar 2024 #36 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Med mindre man prøver å få unger, så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å ha mensen. Bruk hormonprevensjon, så slipper dere hele greine. Og, nei, det er ikke farlig å hoppe over mensen når man bruker p-piller, heller tvert imot. Enda bedre så kan man bruke hormonspiral. Null mens og reduserer sjansen for underlivskreft. Anonymkode: ae2f0...59b Fordi jeg ikke ønsker fylle opp kroppen med kunstige hormoner. Veldig mange ønsker ikke det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #37 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med mindre man prøver å få unger, så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å ha mensen. Bruk hormonprevensjon, så slipper dere hele greine. Og, nei, det er ikke farlig å hoppe over mensen når man bruker p-piller, heller tvert imot. Enda bedre så kan man bruke hormonspiral. Null mens og reduserer sjansen for underlivskreft. Anonymkode: ae2f0...59b Jeg tåler ikker hormonprevensjon. Dessuten liker jeg at kroppen surrer og går slik den er skapt. Mensen en gang i måneden, det gir meg masse i formasjon om kroppen og psyken min. Jeg trives rett og slett bedre med å ha en regelmessig syklus! Men å vaske mensentruser (eller andre truser) på 40 grader kommer aldri til å skje! Har de testet dette i laboratorium, for å se om det blir rent nok/bakterier drept? Anonymkode: a145a...fa9 4
nordlending Skrevet 5. februar 2024 #38 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med mindre man prøver å få unger, så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å ha mensen. Bruk hormonprevensjon, så slipper dere hele greine. Og, nei, det er ikke farlig å hoppe over mensen når man bruker p-piller, heller tvert imot. Enda bedre så kan man bruke hormonspiral. Null mens og reduserer sjansen for underlivskreft. Anonymkode: ae2f0...59b Mange tåler ikke hormonprevensjon, og mange som tåler det kan ikke bare hoppe over. Hva skal de gjøre? 2
Lorieen Skrevet 5. februar 2024 #39 Skrevet 5. februar 2024 Datteren min elsker sine, de er fra Lindex. Null lukt, null fukt. Skyller i kaldt vann etter bruk og vasker på 60. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #40 Skrevet 5. februar 2024 Rucula skrev (1 time siden): De er dyre da! 450 kr pr stk 🤪 Joda, men sammenlignet med bind og tamponger som må kjøpes inn hver mnd er det ikke dyrt likevel siden du ikke trenger å kjøpe disse hver mnd. Fort tjent inn. Og nå har de faktisk tilbud på de, en liten stund til https://www.lindex.com/no/undertoy/truser/menstruser har brukt disse fast siden de kom nå, bruker også den med lettest abs til trening og jogging, da jeg har litt lekkasje etter to barn ved slike aktiviteter.. gull til den typen bruk å! Anonymkode: 33f5a...9f8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå