AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Hei jeg har sett noe på https://sereluna.no om mensentruser som dem selger. I frankrike er visstnok dette svært populært, men spørsmålet mitt er om det virker? Blir det lukt? Hvor lenge holder en mensentruse under menstruasjon? Noen som har erfaring med mensentruser i stede for bind/tampong/mensenkopp? Anonymkode: 393a3...a21
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Har mensentruse fra Lindex, brukt i litt over et år. Føler meg mye mer komfortabel, tørr og sikker. Ikke opplevd noen form for lukt eller ubehag. Kommer aldri til å gå tilbake til bind eller tamponger! Anonymkode: 9e329...914 1
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Fra Lindex her å. Elsker de ...ikke noe lukt.. ikke noe lekkasje...er tørr hele tiden. Har tilmed g streng for slutten:) 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Har også fra Lindex og det er så behagelig. Brukt de både netter og på jobb på de verste dagene. Holdt tett. Bruker da de boxerne med super abs. Har et par hipstere med høy abs. til de lettere dagene og hvis jeg bare er hjemme. Anonymkode: 5de50...2bd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Hvordan vasker man de da? Må vel kjøre en egen vaskemaskin for de. Anonymkode: 3720a...edf
Rucula Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Tell me more! dere føler dere ikke våte?? Ingen lukt? hvordan vasker dere de? Sammen med andre klær?
Rainstorm2.0 Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Fra Lindex her også! Jeg var skeptisk, men disse menstrusene er virkelig en av de bedre teknologiske utvinningene som bidrar til kvinnehelse og kvinnefrigjøring. Endelig noe som faktisk er bra for oss! Som om å putte plast og bomull inn i tissen var bra for noe som helst, fysj. Blir ikke våt, med mindre du bruker dem for lenger, da merker du at det lekker litt opp mot deg igjen. Men passer du på å ha riktig absorpsjonsgrad og ikke bruke dem lenger enn ment (10 timer) så er du både tørr og luktfri. Etter jeg begynte å bruke disse har jeg kortere mensperiode, og mye mindre smerter. 2
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vasker man de da? Må vel kjøre en egen vaskemaskin for de. Anonymkode: 3720a...edf Du må først skylle de i kaldt vann og så vaske de på 40 grader...skal sies at mine har blitt med i noen 60 grader også he he Rucula skrev (3 minutter siden): Tell me more! dere føler dere ikke våte?? Ingen lukt? hvordan vasker dere de? Sammen med andre klær? Ingen lukt..du føler deg helt tørr 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Dere som ryker, hvor mange trenger en ca pr dag. Har u gdom i huset som reagerer på alle typer bind Anonymkode: 47cdc...6bc
Rainstorm2.0 Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som ryker, hvor mange trenger en ca pr dag. Har u gdom i huset som reagerer på alle typer bind Anonymkode: 47cdc...6bc Det kommer an på hvor mye man blør, og hvilken absorpsjonsgrad man velger. Jeg bruker en om dagen og en om natten. Om man blør veldig mye kan man bytte oftere. Kan også få en "wetbag", til å ha dem i, hvis man må bytte når man ikke er hjemme. Jeg er også allergisk mot alle typer bind og reagerer ikke på disse. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 Rainstorm2.0 skrev (6 minutter siden): Det kommer an på hvor mye man blør, og hvilken absorpsjonsgrad man velger. Jeg bruker en om dagen og en om natten. Om man blør veldig mye kan man bytte oftere. Kan også få en "wetbag", til å ha dem i, hvis man må bytte når man ikke er hjemme. Jeg er også allergisk mot alle typer bind og reagerer ikke på disse. Kansje vært å prøve da Anonymkode: 47cdc...6bc
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 Rucula skrev (12 minutter siden): Tell me more! dere føler dere ikke våte?? Ingen lukt? hvordan vasker dere de? Sammen med andre klær? Føler meg overhodet ikke våt. kun hvis jeg har "glemt" at jeg har mensen og hatt de på for lenge, snakker da MANGE timer på de heftigste dagene. Så da er det på tide å bytte. Lukter ikke noe. Skyller de i kaldt vann, for deretter å vaske på 40 grader når jeg har samlet opp en 2-3 stk. Vasker de alene, jeg ihvertfall. Så litt mer jobb enn engangs, men det er så verdt det. Anonymkode: 5de50...2bd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 Rucula skrev (2 minutter siden): De er dyre da! 450 kr pr stk 🤪 kjøres 20% på lindex inimellom. Fortsatt litt dyre, men det hjelper noe. Anonymkode: 5de50...2bd 1
Rainstorm2.0 Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 Rucula skrev (Akkurat nå): De er dyre da! 450 kr pr stk 🤪 Det tenkte jeg også først. Men det er en investering. Etter å vite hvordan de funker ville jeg gladelig gitt det dobbelte. Du bruker de også bare 1-2 ganger per syklus (avhengig av hvor mange du har), så de varer i mange år. Jeg kjøpte først 1 for å se hvordan det var, og den opplevelsen var så bra at jeg skal ALDRI tilbake til det helvete jeg hadde hver menstruasjon før. Og til forskjell fra bind er det heller aldri noen lekkasje på siden, vet ikke hvordan de har fått til det. Så om det er for dyrt, prøv 1 og se. Hvis det er mye bedre så er det kanskje verdt det for deg også. 2
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 Jeg fatter ikke denne trenden med mindre man bare spottblør. Blør man normalt-mye må jo denne trusen byttes i løpet av dagen og tungvidt å måtte av med bukse, ha med ny truse og ha noe å oppbevare en truse fylt med blod til man kommer hjem. Og lukt er det garantert at det blir. 1
Rainstorm2.0 Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Jeg fatter ikke denne trenden med mindre man bare spottblør. Blør man normalt-mye må jo denne trusen byttes i løpet av dagen og tungvidt å måtte av med bukse, ha med ny truse og ha noe å oppbevare en truse fylt med blod til man kommer hjem. Og lukt er det garantert at det blir. Hvis du ikke har prøvd så vet du vel ikke det? Trusene kommer med ulik absorpsjonsevne ut fra hvor mye man blør, og skal vare i 10 timer. Ingen lukt. Bind og tampong derimot lukter. 5
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 Rainstorm2.0 skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke har prøvd så vet du vel ikke det? Trusene kommer med ulik absorpsjonsevne ut fra hvor mye man blør, og skal vare i 10 timer. Ingen lukt. Bind og tampong derimot lukter. Når du blør igjennon største tampax + nattbind flere ganger daglig så skjønner du det ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 Jeg kjøpte nylig to fra Iconica, de hadde 2 for 1, så betalte 430. Bruker de bare om natten og mot slutten når det er type for lite for tampong, men for mye til å bruke truseinnlegg. Bruker ikke bind. Skyller den i kaldt vann når jeg står opp, vasker i maskina på 30/40 grader, og da er den tørr til kvelden etter, så det holder med to når jeg bare bruker de om natten. Synes de er veldig komfortabel, og mye sikrere enn bind. På de fra iconica er det innlegg helt opp rumpa, så ikke noe fare for at man blør utenfor. Har ikke prøvd de på dagtid med mye blod, men det har i hvertfall ikke vært noe lukt eller «våt» følelse så langt. Mulig jeg bruker de på dag senere, men da regner jeg med at jeg kanskje må ha noen flere å bytte på. 😅 Anonymkode: 7bffa...016 1
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Når du blør igjennon største tampax + nattbind flere ganger daglig så skjønner du det ikke. Du kan jo prøve:) Hvor mye blod kan menstrusene romme? Menstrusene våre har ulike absorpsjonsnivåer, akkurat som menstruasjonsprodukter til engangsbruk: 5 ml Mini ≈ ½ tampong/truseinnlegg 10 ml Light ≈ 1 tampong/bind 20 ml Super ≈ 2 tamponger/bind 30 ml High ≈ 3 tamponger/bind 40 ml High ≈ 4 tamponger/bind 50 ml Super ≈ 5 tamponger/bind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå