Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi bor i midtbyen i trondheim tenkte jeg at det kunne være praktisk å ha parkeringsplass her- men jeg greier ikke å spore opp prisen pr. år eller måned, er det noen som kan hjelpe meg?

Skrevet (endret)

Hm... jeg har lurt på noe også ang dette: jeg bor i Trondheim, i et boligområde der det er soneparkering. Men når folk kommer på besøk til meg, har de da lov til å parkere der?

De pleier å stikke et par gater videre, der soneparkeringen er slutt, hvor det er en parkeringsautomat, og kjøpe en lapp der, som de henter og setter i vinduet... går dette bra, eller er det ikke lov?

Må de evt. sette bilen i nærheten av den parkeringsautomaten (men det er jo tungvint), og ikke utenfor huset mitt?

Og hva med parkering på kveldstid, kan de da stå gratis i soneparkerings-sonen når de er på besøk hos meg?

Har googlet uten å finne noe svar på dette...

Endret av soleil~noir
Skrevet

OK, ser det er lov å parkere der på kvelder etc...

men:

"Hvor parkerer besøkende?

Besøkende henvises til parkeringsplasser med parkometer eller plasser skiltet med parkering mot avgift. "

sukk... så tungvint. Men det står ikke at det ikke er LOV, bare at det henvises. Spørs hvor vennligsinnede og forståelsesfulle parkeringsvaktene eventuelt er da.. ;)

Skrevet
OK, ser det er lov å parkere der på kvelder etc...

men:

"Hvor parkerer besøkende?

Besøkende henvises til parkeringsplasser med parkometer eller plasser skiltet med parkering mot avgift. "

sukk... så tungvint. Men det står ikke at det ikke er LOV, bare at det henvises. Spørs hvor vennligsinnede og forståelsesfulle parkeringsvaktene eventuelt er da..  ;)

Uten sonekort får de seg nok en bot om parkeringsvakta rusler forbi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...