AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Vi er under separasjon og har vært hos familievernkontoret for megling ang vår datter på 9 år. Vi blir ikke enig. Det er flere aspekter omkring dette men jeg lurer på om noen har erfaring med turnus og hvordan evt en domstol ser på dette. Min eks har allerede varslet om at hun går til retten om hun ikke får det som hun vil. Hun arbeider altså turnus. Hun jobber enten 08 til 16 eller 15 - 23. Men problemet er at turnusen ikke er regelmessig. Hun vet ikke når hun jobber dag eller kveld om 14 dager. Noen ganger vet hun ikke neste uke heller. Hun ønsker 50/50. Jeg ønsker 70/30. Jeg mener det blir vanskelig at forutsigbarheten ikke er tilstede. Dette er ikke gunstig for vår datter da det blir lite regelmessighet. Er også håpløst at jeg ikke kan planlegge hva som skjer de neste ukene. Jeg jobber 08 til 16 og med stor fleksibilitet iforhold til hjemmekontor og fravær. Som skrevet så er det flere aspekter omkring fordelingen og dette drar etter min mening i min favør i forhold til mitt ønske. Har noen erfaring med hvordan retten ser på dette eller har du synspunkter? Anonymkode: a9583...ef6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Synes jo du kan forvente fastsatte uker hvor barn er hos deg eller mor. Så er der strengt tatt hennes problem å ordne slik at tyngden av kveldsvakter havner på "barnefri" uker ? Får hun ikke til dette 50% av ukene vil det jo være enklest at barna er mitt mer hos deg Man har krav på litt tilrettelegging fra arb giver og. Jobber med flere kollegaer som har alt av kveld/ helgejobb annenhver uke. Slik har de kun dag og litt fri i uker med barna. Anonymkode: 963d6...610
strawberry88 Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har kolleger som jobber døgnvakter, og mange av de har 60/40, der de har barna mest. Siden de har helt fri i ukes perioder. Og dermed lettere kan følge opp 🫶 Vi har ei "inneklemt" helg, der vi jobber før og etter helga, og da er barna stort sett ei uke hos den andre. Dette er kun ting jeg har fått med meg, kan godt være at noen har 50/50 også, uten at jeg har fanget opp det 😅
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Mange som må bytte jobb når man går fra hverandre og man har turnus. Det er vanskelig å få til når man er alene i husstanden, helt klart. Men så er det ikke nødvendigvis så lett å bytte jobb over natten. Slik det er nå er det uansett barnets behov som er viktigst og her ligger det jo også et behov for forutsigbarhet om hvor man skal bo når. Å ta dette fra uke til uke er ingen god løsning, så ønsker mor 50-50 bør hun enten bytte til dagjobb, eller få tilrettelagt turnus, dersom hun ikke har noen som kan hjelpe i hennes uker. Tror det er svært få som praktiserer 50-50 på den måten mor tenker her. Anonymkode: e78ea...fba
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Ut i fra det du beskriver, så vil hun ikke vinne noe som helst ved å ta dette til retten. Barn har krav på en forutsigbar hverdag og bytte, slik hun ønsker vil bli stressende for dere alle, mest av alt barnet. Man kan ikke få i pose og sekk, skal hun fortsette jobben med de betingelsene, må barnet bo mest hos deg. Anonymkode: 13eca...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå