Gå til innhold

Jeg gikk på besøk til naboen, uten avtale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han synes det var veldig hyggelig at jeg kom. Og ba meg inn. 

Der ser dere.

Anonymkode: 69b3f...190

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at du har fått beskjed om at folk ikke liker uanmeldte besøk? Og at dette skal vise at slike utsagn ikke stemmer?

Om jeg hadde fått uanmeldt besøk hadde jeg selvfølgelig smilt og bedt inn selv om jeg ikke ønsket besøk. Man er jo høflig. Så jeg tror ikke du skal gjøre noen konklusjon basert på et besøk.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Foretrekker selv å få beskjed. Men rart hvordan det var forandret seg, når jeg var barn og ungdom, så var det ikke uvanlig at plutselig venner av meg eller familien ringte på, og jeg er 39år, så ekstremt lenge siden er det da ikke. Men i dag blir vel slikt sett på som frekt, og det passer meg fint, da jeg sjelden ønsker besøk

Anonymkode: a01fb...ef5

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Der ser dere.

Ok. Og jeg ville ikke invitert deg inn. 

Så der ser du? :klo: 

Anonymkode: f8440...f2d

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Heilt vanleg at folk gjekk  på uanmeldt på besøk hos naboer  hos oss.  Dei omlag 500-600 innyggerne var alle  på fornavn med hverandre, og de var som en storfamilie. Ja, de aller fleste hadde eit slektsforhold til hverandre, og de hadde omsorg for hverandre.  Eit fantastisk bomiljø som eg har savnet mange ganger etter at ein flyttet på grunn av jobbmuligheter, og måtte begynne på nytt igjenn.  

Anonymkode: 3d008...4ee

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Flyttet til et nytt sted, og traff naboen som sa at det bare er å stikke innom. "Ja når passer det?", spurte jeg. Viste seg at det ikke passet før om ca 3 uker, 🙄

Anonymkode: 72fa7...afc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt uanmeldt besøk. Jeg må jo smile og invitere inn om noen plutselig står på døra mi og spør om det passer med besøk, men det betyr ikke at jeg liker det. Min egentid og fritid er hellig, jeg planlegger med de jeg ønsker å treffe, planlegger gjøremål og egne ting jeg har lyst å gjøre, og elsker dager hvor jeg har helt fri og kan være hjemme og dille med egne ting. Da passer det veldig dårlig med uanmeldt besøk, spesielt fra naboer som bare er «bekjente». Aller helst skulle jeg kommet opp med en unnskydning på hvorfor det ikke passer, men jeg hadde sikkert blitt så paff at jeg bare hadde invitert inn. Og jeg er såpass høflig at du aldri hadde merka at jeg ikke ville ha det besøket.

Anonymkode: dbfb4...abc

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

... jeg har bodd her i snart to år og kjenner fortsatt ikke naboene mine. :)

Anonymkode: 7460e...714

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanskelig å finne på en unnskyldning når det er naboen.. da er du jo hjemme, de ser at du ikke snart får besøk og de ser at du ikke drar noe sted og at du ikke ligger syk. Ikke kan du gå ut hvis du sier at du må jobbe og ikke kan du lyve og si det er vannlekkasje. Eneste mulighet er å være uhøflig og si at man ikke vil ha besøk,  og da er det bedre å late som at man blir glad. Og kanskje man blir glad. Iblandt passer det jo og kan være koselig.  Men ikke bli overrasket hvis jeg gjemmer meg og "ikke hører"at det ringte på neste gang. 

Anonymkode: 77ba2...f19

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke noe imot uanmeldte besøk, det være seg fra venninner, familie og naboer som jeg har godt forhold til. Og vet det er motsatt også, kan komme uanmeldt til både venner og familie. Vanligvis så sier en jo ifra og spør om det passer, men er ikke et must.

Har spesielt en venninne som gjerne kommer innom uten forvarsel, bare hyggelig. Vi har begge større barn, så ingen forstyrrelser i legging eller noe. Vi kjenner hverandre såpass, syntes det er så spesielt å lese her inne om stort sett alle som ikke ønsker besøk uten forvarsel. 

Syntes det er koselig

Anonymkode: 016ce...622

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 17.35):

Der ser dere.

Det syns jeg og. Slitsomt når folk må avtales med 2-3måneder i forveien. Og det nårmeste familie..

Anonymkode: 258ca...8c2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 17.35):

Der ser dere.

Ok?
Hva vil du med denne tråden?

Anonymkode: 78f3e...e30

Skrevet

jeg er typen som ikke aldri åpner døra en gang om det ringer på helt uventet. 🙂 

Anonymkode: 6a3cc...429

• Liker 3
Skrevet

Og du er klar over at folk er forskjellige, at naboen din ikke er fasiten for alt og alle og at mange har såpass sosiale evner at de ikke nødvendigvis sier alt de tenker eller gjør alt de helst vil i enhver situasjon?

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Og du er klar over at folk er forskjellige, at naboen din ikke er fasiten for alt og alle og at mange har såpass sosiale evner at de ikke nødvendigvis sier alt de tenker eller gjør alt de helst vil i enhver situasjon?

Om han ikke ville hatt besøk, hadde han nok sakt det ikke passer. 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

syntes det er så spesielt å lese her inne om stort sett alle som ikke ønsker besøk uten forvarsel. 

Syntes det er koselig

Kanskje du burde lære deg at alle mennesker er ulike og har ulike behov? Både når det gjelder uanmeldt besøk og så mye annet? Jeg stusser stadig vekk over folk som ikke skjønner at andre har ulike behov enn en selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

jeg er typen som ikke aldri åpner døra en gang om det ringer på helt uventet. 🙂 

Anonymkode: 6a3cc...429

Samme her😄

• Liker 1
Skrevet

Uventet besøk er hjertelig velkommen her!! 

Anonymkode: 58bbb...0e0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om han ikke ville hatt besøk, hadde han nok sakt det ikke passer. 😊

Om du leser i tråden her, så skjønner du fort at mange ville smilt og invitert inn, fordi de ikke ser noen annen utvei. På innsiden kjenner mange bare «neeeei»… Noen vil syns det er veldig hyggelig, andre ville gjort hva som helst for å unngå situasjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg savner tida da man gikk på besøk når man hadde lyst og var velkommen uansett. Den gangen ikke folk hadde tlf og dermed bare måtte gå uten å varsle. Hvis man ikke skrev brev da :P

Folk idag er altfor sære for sitt eget beste. Hva er det med folk som ikke åpner når det ringer på? Som sagt ; før ville det vært helt uhørt! 

Anonymkode: 3d672...629

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...