Gå til innhold

Hva gjør en om en har mange Kroner (NOK)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som kronen bare blir mindre og mindre verdt, og jeg har en del kroner, samtidig føles det feil å bare veksle dem til dollar, er jo litt u-patriotisk det synes jeg.

Nå begynner vi på 3.året med fortsatt skyhøy inflasjon, uten tegn på at det bekymrer de som styrer renta, da blir en jo nærmest tvunget til å selge egen valuta (NOK) for dette blir jo som venezuela mynter etterhvert, men om alle begynner slik blir det jo en spiral ned i undergrunnen...

Jeg antar det beste for individer vel er å investere i globalt indeksfond, men det burde da være mulig å gjøre noe politisk, om folket mister tiltro til egen valuta må en jo iverksette et eller annet tiltak.... Hva med et forbud mot å stå over rentehevinger på ethvert rentemøte om inflasjonen er over 4%, og forbud mot å ikke innføre dobbelt renteheving om over 5% eller noe slikt ? Bare tenker høyt, når hun frøkena sier etter forrige renteheving, at de skal holde renta uendret fremover, på tross av inflasjonen vi ser nå, så virker det ikke gi mye mening eller gi meg tiltro til krona fremover.

Hva tenker dere individer, og samfunn, bør gjøre med verdiløse kroner ? 

Anonymkode: 91a72...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du mener de er verdiløse kan du gi noen som trenger de mer enn deg...

Anonymkode: 84cf3...aaf

Skrevet

Økonomene snakker om sunken kost. At kronene dine er mindre verdt nå enn for 10 år siden. Det relevante er hvordan de vil utvikle seg i framtiden. Mange har meninger om det, jeg har det ikke.

Jeg har investert i globale indeksfond sånn at hvis krona fortsetter å synke så vil verdien av de fondene stige (i kroner). Jeg tenker at det er en slags forsikring når de fleste andre verdiene mine er bundet opp mot kroner og Norsk økonomi.

Anonymkode: 8d7d2...770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...