Gå til innhold

Fikk tilbake uvasket tøy i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

En klassekompis av sønnen min på 7 år var her i hele går. Han hadde et uhell og tisset seg ut i sofaen vår. Ok, mye jobb for meg som må vaske sofaen, men sånt skjer. Jeg lot han låne undertøy, stillongs, sokker og bukse av sønnen min, og i dag kom det i retur med han i skolesekken. Uvasket. Ikke noe takk for lånet eller noe, bare stappet i en pose uvasket. Litt spesielt? Er det vanlig? 

Anonymkode: 433ff...0d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En klassekompis av sønnen min på 7 år var her i hele går. Han hadde et uhell og tisset seg ut i sofaen vår. Ok, mye jobb for meg som må vaske sofaen, men sånt skjer. Jeg lot han låne undertøy, stillongs, sokker og bukse av sønnen min, og i dag kom det i retur med han i skolesekken. Uvasket. Ikke noe takk for lånet eller noe, bare stappet i en pose uvasket. Litt spesielt? Er det vanlig? 

Anonymkode: 433ff...0d9

Rett og slett frekt. 

Men, det kan være at gutten skiftet til eget tøy med en gang han kom hjem, og at foreldrene hans ikke fikk med seg at han hadde tisset seg ut og lånt av dere? Klærne kan han ha stappet opp i posen selv.

Anonymkode: 52861...6ad

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg vil ikke si at det er vanlig, håper i hvertfall ikke det.

Anonymkode: 6e96b...1f5

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville blitt sur om de hadde vasket. Jeg er opptatt av hvilke midler som brukes, og hva slags program som kjøres. 

Men jeg ville jo forventet en stor unnskyld og takk. Ikke for klærne, men for vaskejobben og  omsorg når det først skjedde. 

Anonymkode: 37c0c...0ec

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville blitt sur om de hadde vasket. Jeg er opptatt av hvilke midler som brukes, og hva slags program som kjøres. 

Men jeg ville jo forventet en stor unnskyld og takk. Ikke for klærne, men for vaskejobben og  omsorg når det først skjedde. 

Ja det er jo hvert fall ikke normalt da.

Anonymkode: fa978...1ad

• Liker 29
Gjest Luksusbia
Skrevet

Ja, jeg kunne også vasket det selv. Men hadde forventet en takk for lånet på sms! Gjerne også spurt om foreldrene trengte penger til nytt sofatrekk/ pute

Skrevet

Jeg reagerer heftig på vaskemiddler og må bruke parfymefrie alternativer og ekstra skylling. For meg hadde det vært greit å få klærne igjen uvasket.

Anonymkode: 2e388...be4

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker ofte ikke, da jeg er redd for å ødelegge plaggene. Mange har dyre plagg, som jeg ikke har råd til å erstatte. 

Anonymkode: c4286...227

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Rett og slett frekt. 

Men, det kan være at gutten skiftet til eget tøy med en gang han kom hjem, og at foreldrene hans ikke fikk med seg at han hadde tisset seg ut og lånt av dere? Klærne kan han ha stappet opp i posen selv.

Enig.

Håper det er gutten selv som "står bak", slik AB..6ad skriver. Kanskje han skammer seg?

Hvis det faktisk er foreldrene som tilbakeleverer tøyet slik så er det rett og slett utrolig pinlig og jeg blir flau på deres vegne.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du kan da ærlig talt ikke bli sur for å få tilbake vasket tøy. Dette er en helt vanlig ting å gjøre. 

Anonymkode: 03bf0...642

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg foretrekker å få det raskt tilbake, gjerne uvasket. Dersom det skal vaskes, tørkes, i verste fall på ulike programmer, blandes det med familiens tøy og blir kaos. Hvem har full oversikt over truser og sokker de eier? Ingen jeg kjenner. Så da risikerer jeg at tøyet blir borte. 
Jeg klarer fint å vaske klærne våre selv. 

Anonymkode: 00e3e...5d2

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde nok foretrukket å fått det tilbake uvasket faktisk.. Folk bruker så mye parfymerte vaskemidler som jeg ikke liker. 

Hadde nok heller ikke forventet takk. Sånne ting skjer med barn. Det kunne like gjerne vært ditt barn som søkte kakao på teppet og seg selv.. 

Anonymkode: 79ed3...998

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Er dette noe å henge seg oppi da? Du har sikkert plass til klærne i neste vask. 

Forventet du at gutten på 7 år skulle takke? Jeg er enig at man skal lære seg å takke, men en på 7 år tenker nok ikke så langt. 

Anonymkode: 00efc...d91

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rett og slett frekt. 

Enig. Lurt å ikke hoppe til konklusjoner. 

Anonymkode: 3ff76...ebd

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du kan da ærlig talt ikke bli sur for å få tilbake vasket tøy. Dette er en helt vanlig ting å gjøre. 

På ingen måte. 

Jeg vasker klær på min måte. Det er frekt å vaske klær med parfyrmerte vaskemidler, skyllemidler, feil program, og alt mulig annet folk gjør. 

Det er vanlig å takke og tilby hjelp/kompensasjon om dine barn har ødelagt noe hjemme hos andre. Det er ikke vanlig å vaske andres klær på din måte. 

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt, er dette virkelig et stort problem?

Anonymkode: 2e6da...323

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om det var vasket eller uvasket. Og uhell skjer. 

• Liker 5
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Enig i hun som sier at jeg heller vil ha det tilbake kjapt uvasket enn at det blir liggende i skittentøyet sammen med familiens klær.

Nå nekter mitt barn å låne klær av andre, så har aldri vært i den situasjonen. Men jeg hadde nok vasket plagget/plaggene helt alene i maskinen, og det er jo strengt tatt veldig unødvendig og sløsete.

Hvis det var stappet nedi en pose tipper jeg også det var sønnen som pakket det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På ingen måte. 

Jeg vasker klær på min måte. Det er frekt å vaske klær med parfyrmerte vaskemidler, skyllemidler, feil program, og alt mulig annet folk gjør. 

Det er vanlig å takke og tilby hjelp/kompensasjon om dine barn har ødelagt noe hjemme hos andre. Det er ikke vanlig å vaske andres klær på din måte. 

Det må du jo gjerne mene, men det er fortsatt en helt vanlig ting å gjøre for ganske mange jo. Aldri opplevd å få tilbake parfymestinkende eller feil vaskede klær. Er det så ille det du får tilbake, så får du vaske det en gang til da. Det å klare å bli sur fordi noen har fulgt en normal tankegang om å vaske før klær blir levert tilbake (som kanskje har urin eller søl på seg), det skjønner jeg ikke. Det er ikke et forsøk på å være frekk, heller det motsatte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville foretrukket å få tilbake uvasket tøy men ville såklart ikke blitt sur om de vasket det bare tenkt at det var snilt av dem, iallfall gode intensjoner :)

Men kan hende de hadde gode intensjoner med å ikke vaske også. Men de kunne jo sagt takk for lånet da.

Anonymkode: 0bf84...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...