Gå til innhold

Ønsker forslag til vinsmakingstur på budsjett

simba80

Anbefalte innlegg

Vi er en liten gruppe damer som har lyst til å reise på budsjettvennlig vin-tur til utlandet. Italia, Frankrike, kanskje Tyskland? Vi liker i hovedsak tørre hvitviner og rosé.

Har begynt å google men det er et hav av info å jobbe seg gjennom. (Ser at det finnes div firma som arrangerer skreddersydde turer, men går ut fra at disse er ganske dyre.)

Ser for meg at vi flyr til en by, bor på hotell, drar på dagsbesøk til div vingårder. Har noen vært på slik tur og kan komme med forslag til fine steder/vingårder å besøke?  Utreise fra Oslo.

Bør man dra på vår eller er høsten best? 

Alle erfaringer mottas med takk 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er budsjett å by på kan dere jo dra på Det Norske Vinmonopol og få tak i spennende viner fra forskjellige regioner i hele verden.

Så kan hver og en gjøre research om hver sin region og presentere funnene.

Spennende weekend kan det bli.

Og glem ikke byrden dere sparer miljøet for. Det kommer deres barn og barnebarn til å sette pris på 😉

Nyt det!

Anonymkode: 578cd...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På budsjett er Spania rimeligere enn landene du nevner. Ellers ville jeg valgt Italia, de er gjerne veldig gjestfrie og med "åpen dør". Rioja, Piemonte og Toscana er blant mine favorittområder. Ofte betaler du litt for smaking og prat. Andre ganger får du smake gratis, og se deg om, men da pleier vi å kjøpe med en flaske vin eller to av høflighet (sender alltid en kasse eller to hjem) 

Ville søkt opp vindistrikt der gårdene ligger tett. Flydd til en sentral flyplass, tatt ut leiebil, og rett og slett kommet dere rundt på egenhand. Vi gjør det enten slik at den ene spytter og er sjåfør. Eller vi sykler, eller setter oss inn i busstilbudet i området. Og flytter oss fra sted til sted, bor gjerne på vingårder (agriturismo). 

Vår er best. På høsten er det høysesong for vinbøndene, og de er ikke så tilgjengelig for å slå av en prat når du besøker. 

Anonymkode: 59bf0...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Tyskland. God kollektivtransport. F.eks. området rundt Würzburg.

Anonymkode: dacea...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler Tyskland. God kollektivtransport. F.eks. området rundt Würzburg.

Anonymkode: dacea...1d8

Må si at jeg også støtter denne. Når jeg ikke nevnte tyskland er det fordi vi stort sett reiser etter rødt, ikke hvitt. Men bla Wurzburg og rihndalen står absolutt på lista. 

Anonymkode: 59bf0...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...