Gå til innhold

Forslag til farge på benkeplate?

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Kjøkkenet vårt er skikkelig 80- talls i hvit laminat og med pastell blå/rosa fliser innimellom hvite fliser. Nå må vi bytte ut benkeplatene før vi skal selge for de var definitivt ikke av så god kvalitet som den forrige eieren påstod ;) . Tenkte litt på å forsøke å modernisere kjøkkenet litt mtp en annen farge på benkeplatene enn hvit. Er det noen som har et helhvitt kjøkken, men med en annen farge på benkeplatene som er pent og litt mer 2005 enn 1980?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Mørkt tre hvis det passer med resten, lyst tre funker også, eller hva med en "melert" mørk grå laminatplate?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kanskje spandere litt flismaling på de farga flisene også? ;)

Skrevet

Vi har helhvitt kjøkken og benkeplater i heltre bøk. Det ser veldig pent ut, og passer godt til gulvet som også er bøk. Jeg anbefaler ikke laminat-benkeplate, den får fort riper og skader som ikke kan repareres. Heltre-plater kan pusses og fikses på, de må riktignok oljes et par ganger i året, men det tar ikke lang tid og det ekstra arbeidet er vel verdt det.

Skrevet

Jeg har hvitt kjøkken med mørk grå laminatplate. Synes egentlig at hvite kjøkken godt kan ha en mørk benkeplate eller blir det fort litt blasst og kjedelig.

Gjest gjesten-trådstarter
Skrevet

Takk for svar så raskt. Mange gode forslag som skal tas til etterretning. Og denne gangen skal det absolutt bli heltre benkeplater istedet for laminat (som det tydeligvis har vært :sur: ). Gulvet er i bøk så muligens at det å "matche" den fargen ikke er så dumt. Tar gjerne i mot flere ideer i "brainstormingen" her.

Skrevet

Jeg hadde tidliger hvit kjøkkeninnredning og benkeplate i bøk.

Valgte det selv og var kjempefornøyd.

Hadde nok valgt et rimelig alternativ dersom dere gjør det fordi dere skal selge.

Dere får ikke noe mer for leiligheten.

Alt fra hva som er målgruppen for leiligheten så hadde jeg valgt fra benkeplate i tre/laminat trefarget eller mørk grå/sort som er litt mer trendig. Da gjerne med håndtak i stål.

I min nåværende leilighet er benkeplata i laminat furu. Jeg er glad for at selger ikke byttet denne. Nå står jeg fritt til å velge det jeg synes er finest. Har faktisk tenkt å bytte benkeplate ;) For alt du vet så vil kjøper bytte hele kjøkkeninnredningen.

Gjest Isabellas
Skrevet

Hva med svart marmor? Er det ikke noe som heter det? :) Jeg så det en plass, og det var kjempefint!

Skrevet (endret)
Jeg hadde tidliger hvit kjøkkeninnredning og benkeplate i bøk.

Valgte det selv og var kjempefornøyd.

Hadde nok valgt et rimelig alternativ dersom dere gjør det fordi dere skal selge.

Dere får ikke noe mer for leiligheten.

Alt fra hva som er målgruppen for leiligheten så hadde jeg valgt fra benkeplate i tre/laminat trefarget eller mørk grå/sort som er litt mer trendig. Da gjerne med håndtak i stål.

I min nåværende leilighet er benkeplata i laminat furu. Jeg er glad for at selger ikke byttet denne. Nå står jeg fritt til å velge det jeg synes er finest. Har faktisk tenkt å bytte benkeplate ;) For alt du vet så vil kjøper bytte hele kjøkkeninnredningen.

Det er grunn til å tenke seg at kjøper har lyst til å bytte ut hele kjøkkenet hvis det er fra 80-tallet og da er jo ny benkeplate litt dumt. Ellers syns jeg det er fint med mørk plate til hvite dører.

Endret av Lizzie
Skrevet

Kan anbefale benkeplatene i tre fra IKEA. De er pene og mye rimeligere enn plater fra andre.

Skrevet

Tror jeg ville satset på en benkeplate i heltre med ekstra tykkelse. Med nye knotter på dører og skuffer kan det bli kjmepefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...