AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Vi har nå ganske høye utgifter pga alt som har steget, da spesielt billån og huslån. Vi betaler nå ca 15 tusen mer enn det vi gjorde for 2 år siden. Jeg elsker klær, mote, interiør, det er mine hobbyer, og nå kommer vår/sommer kolleksjonene. Jeg kan ikke kjøpe, nå må vi spare og vi må betale våre utgifter 🥺 Jeg avfølger alt i sosialemedier, men jeg ser det likevel og jeg har så lyst til å handle noe nytt. Jeg har en fin garderobe, fint hus og har egentlig ikke behov for noe nytt. Synes det er gøy å se pengene vokse på fondet jeg sparer i, men likevel det er litt kjedelig å aldri kjøpe noe. Og det gir meg ikke det kicket som shopping gjør. Jeg har en venninne som er stikk motsatt enn meg, hun har mye penger. Snart nedbetalt bolig, hytte og penger på konto. Greit de tjener litt mer enn oss, men jeg beundrer de som får til dette. Greit huset er fra 80/90 tallet, det trengs noen runder i det, og garderoben fornyes kun når klærne er utslitte. Dere som klarer å få til dette med sparing, og ikke handle mye nytt. Hvordan? Har dere vokst opp med foreldre som er slik? Jeg har foreldre som pusset opp hele tiden, garderoben var wow og min mamma har nok samme interesser som meg. Jeg har aldri klart å spare til noe, jeg betaler lånet vårt, så refinansierer jeg så vi kan pusse opp. Nå vil jeg ha en slutt på det, jeg vil bli flink på sparing og nedbetaling av lån Hvordan motiveres dere av sparingen? Og hvordan få til å være fornøyd med det man har? Når jeg ser et klesplagg jeg vil ha så er jeg faktisk redd for å gå glipp av det, så det må kjøpes med engang. Ja mangler impulskontroll så jeg jobber hardt med den. Jeg trenger noen tips og råd til å klare å se at sparing kan være like gøy? Anonymkode: a923e...c53 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Kan du få noen billigere hobbyer enn å pusse opp og kjøpe klær? Du liker allerede å se at pengene vokse og det er jo bra. Men har du noen ting du synes er gøy som er gratis? Anonymkode: bef82...4f6 1 1
Schmuhu Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Hva ønsker du å spare for? Du krever en holdningsendring av deg selv men du reflekterer ikke motivasjon. Det spiller ingen rolle hvilken motivasjon jeg har når det gjelder sparepengene. Det hjelper deg sannsynligvis lite. Du bør finne ut av ditt eget sparemål. Så igjen, hva ønsker du å spare for? Schmuhu 3
Papirstrimmel Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Jeg synes ikke så rart du synes det er vanskelig. Det gir et lite kick hver gang man kjøper noe fint, og det er ikke unaturlig at det gir en slags følelse av "tap" å klare seg uten. Om du ikke finner en (billig) hobby kan du jo eventuelt begynne med microsparing på siden av den "ordentlige" sparingen, ved at du setter av litt hver måned. Om du ikke har kjøpt noe utenom når du kommer til et visst beløp du har bestemt deg for på forhånd kjøper du deg noe for det du har spart opp. Da blir hvert kjøp meningsfullt, samtidig som det ikke går utover privatøkonomien i noen særlig grad. Som en bonus får du anledning til å glede deg! 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 For meg går det sport i å se hvor mye jeg får ut av klærne mine. Forsøker gå i de til de rett og slett går i stykker. Og da lapper/syr jeg om det går. Har en del klær nå som er 20 år og mer til. Og noe nytt, selvsagt. Sko for eks kan man ikke slurve med. For meg hjelper det å for eks kjøpe klær i Sims når jeg vil ha nye klær 😂😂 Vet det er rart, men det hjelper for meg. Har du tenkt på hvorfor du vil ha så mye nye klær? For å passe inn? Se trendy ut? Bare "eiesyke"? Fomo? Først må du vite hvorfor du vil ha nye klær og nytt interiør hele tiden...så kan du "behandle det". Interiør skjønner jeg ikke. Alt nytt er jo så stygt og kjipt??? Så ufattelig stygt. For meg er interiør best fra 70-80 og tildels 90tallet 😁 Og helårs.... ikke sesongbetont. Anonymkode: 6fbba...6b0 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Det siste jeg gjorde før jeg la bort shoppingtrangen var å kjøpe meg noe enkelt som jeg vet jeg alltid vil bruke. I mitt tilfelle et par sorte collegegensere, sorte bukser, sort alt. Så slipper jeg å tenke når jeg kler på meg. Jeg har kjøpt så mye rart oppigjennom årene som jeg ikke bruker, så dette tenker jeg på hver gang jeg får lyst til å kjøpe noe nytt som jeg ikke trenger. Tenker på hvor slitsomt det var å rydde alt jeg ikke ville ha, men som jeg allikevel hadde knyttet meg til. Da vil jeg heller unngå flere kjøp, enn å måtte slite med å kvitte meg med ting igjen. Anonymkode: 5cb61...315 3 1
Pringle Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 I våre dager er vi vant til å få alt det vi peker på, med en gang. Det skaper en forventning om at dette er det normale, og en følelse av at noe er feil når vi ikke får det. Men det er overforbruket som er unormalt. Ventetid skremmer det moderne menneske. Husker du da du var liten, og gledet deg til jul, bursdag, ferier? Du kan gjenskape dette, samtidig med at du redder økonomien. Tren på å utsette behovstilfredsstillelse. Lag deg ønskelister. Velg ut 1 ting som du vil ha fremfor alle andre ting. Gled deg over den nye tingen. Sett pris på den. Sett pris på det du har. 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har shoppestopp og går på shopping i eget klesskap. Kjøper heller litt blomster hvis jeg vil ha noe nytt interiøraktig. Nå motiveres jeg av å se sparekontoen vokse. Det jeg ikke har kontroll på er ungdommenens mat/klær/tur/fritids-utgifter. Anonymkode: 2fdbb...6fc
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kan du få noen billigere hobbyer enn å pusse opp og kjøpe klær? Du liker allerede å se at pengene vokse og det er jo bra. Men har du noen ting du synes er gøy som er gratis? Anonymkode: bef82...4f6 Synes dette er vanskelig, jeg driver å prøve å finne meg selv litt nå. Hva jeg liker og hva som kan gi meg god følelse uten å bruke penger. Jeg er veldig glad i naturen, og er mye i den. Igjen da trengte jeg gode sko, allværstøy osv. Så da ble egentlig dette noe som skulle være gratis dyrt, men nå har jeg det og trenger ikke mer. Jeg strikker litt, men garn koster. Har mye garn, aner ikke hvordan jeg skal strikke noe av dette pga mangler et nøste osv. Så jeg er igang, men ikke landet noe gratis som gir meg en god følelse og rett og slett avkobling av stress enda Schmuhu skrev (31 minutter siden): Hva ønsker du å spare for? Du krever en holdningsendring av deg selv men du reflekterer ikke motivasjon. Det spiller ingen rolle hvilken motivasjon jeg har når det gjelder sparepengene. Det hjelper deg sannsynligvis lite. Du bør finne ut av ditt eget sparemål. Så igjen, hva ønsker du å spare for? Schmuhu Og der er du inne på noe, jeg vet helt ærlig ikke hva jeg sparer til. Har ikke et mål sånn sett, men har en drøm å kunne kjøpe en hytte engang i livet, eller ta en skikkelig lang reise, eller leve et godt liv som pensjonist (om jeg er heldig å lever til det ) Jeg er nok en person som lever i nuet og tenker ikke så voldsomt frem i tid, derfor er nok også sparing vanskelig. Finne meg et mål som gir motivasjon er et godt råd, det må jeg tenke litt på. Papirstrimmel skrev (27 minutter siden): Jeg synes ikke så rart du synes det er vanskelig. Det gir et lite kick hver gang man kjøper noe fint, og det er ikke unaturlig at det gir en slags følelse av "tap" å klare seg uten. Om du ikke finner en (billig) hobby kan du jo eventuelt begynne med microsparing på siden av den "ordentlige" sparingen, ved at du setter av litt hver måned. Om du ikke har kjøpt noe utenom når du kommer til et visst beløp du har bestemt deg for på forhånd kjøper du deg noe for det du har spart opp. Da blir hvert kjøp meningsfullt, samtidig som det ikke går utover privatøkonomien i noen særlig grad. Som en bonus får du anledning til å glede deg! Jeg har microsparing, tømmer den kontoen med engang så blir dårlig med penger. Jeg kan ikke se pengene mine, og det må ta litt tid før jeg får de for å klare å spare noe. Så dårlig er jeg på dette med sparing🙈 Når jeg sparte som liten så visste jeg at om de stod på konto så tømte min pappa kontoen, så jeg brukte opp alt og har egentlig aldri lært dette med å kunne se penger og spare penger. Nå er jeg en gammel dame, jeg er nødt for å lære det. Vet jeg pengene er der blir det tømt, men et godt tips det til at jeg har en egen konto med små sparebeløp og at av de kan jeg unne meg en liten ting. Det var ikke dumt og kanskje en motivasjon for å la pengene stå. Så blir det kanskje lettere å stå over kjøp når jeg vet at jeg kan kjøpe når jeg har penger nok. Ts Anonymkode: a923e...c53 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Hahaha jeg har det faktisk helt likt 😂 Får seriøse abstinenser. Klarer ikke slutte å bruke penger 🥲 Heldigvis har jeg klart å spare i tillegg og har aldri refinansiere eller lignende for å pusse opp eller tatt opp lån, så vi har litt i fond samt nedbetalt hytte og det går greit, vi sitter godt i det. Men jeg MÅ sette av forbruks-penger hver mnd 🥲 Så mitt tips er; sett av de pengene som skal i fond umiddelbart når lønna kommer. Så er du ferdig med det. Sett så av et forbruks-budsjett. Ikke begrens deg så mye at du må kutte helt ut, men planlegg og prioriter kjøpene slik at du får litt av begge verdener. Anonymkode: ecd51...239
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For meg går det sport i å se hvor mye jeg får ut av klærne mine. Forsøker gå i de til de rett og slett går i stykker. Og da lapper/syr jeg om det går. Har en del klær nå som er 20 år og mer til. Og noe nytt, selvsagt. Sko for eks kan man ikke slurve med. For meg hjelper det å for eks kjøpe klær i Sims når jeg vil ha nye klær 😂😂 Vet det er rart, men det hjelper for meg. Har du tenkt på hvorfor du vil ha så mye nye klær? For å passe inn? Se trendy ut? Bare "eiesyke"? Fomo? Først må du vite hvorfor du vil ha nye klær og nytt interiør hele tiden...så kan du "behandle det". Interiør skjønner jeg ikke. Alt nytt er jo så stygt og kjipt??? Så ufattelig stygt. For meg er interiør best fra 70-80 og tildels 90tallet 😁 Og helårs.... ikke sesongbetont. Anonymkode: 6fbba...6b0 Jeg beundrer virkelig sånne som deg som klarer dette, og får en glede av det å ikle shoppe og være fornøyd med tingene man har klesshoppingen min har ingenting med andre mennesker å gjøre, og jeg kjøper ikke nødvendigvis trend. Jeg er opptatt av designere og ikke masse produserte klær. Når de kommer med en kolleksjon der snittet er pent og jeg føler meg fantastisk så gir det meg rett og slett en glede. Jeg kan prøve klærne mine, teste med forskjellige sko og vesker. Det er rett og slett hobbyen min, og jeg forstår at du ikke helt kan forstå akkurat dette fordi åpenbart du og jeg er veldig forskjellig. Nå vil jeg bli litt mer lik deg Og interiør får vi ta en annen dag, jeg elsker litt det nordiske moderne, og ikke 80 tallet hihi AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det siste jeg gjorde før jeg la bort shoppingtrangen var å kjøpe meg noe enkelt som jeg vet jeg alltid vil bruke. I mitt tilfelle et par sorte collegegensere, sorte bukser, sort alt. Så slipper jeg å tenke når jeg kler på meg. Jeg har kjøpt så mye rart oppigjennom årene som jeg ikke bruker, så dette tenker jeg på hver gang jeg får lyst til å kjøpe noe nytt som jeg ikke trenger. Tenker på hvor slitsomt det var å rydde alt jeg ikke ville ha, men som jeg allikevel hadde knyttet meg til. Da vil jeg heller unngå flere kjøp, enn å måtte slite med å kvitte meg med ting igjen. Anonymkode: 5cb61...315 Så du kjøpte noen basisplagg i garderoben som da gjorde at du hadde mange antrekk? Jeg har nok sånn egentlig, så trenger faktisk ikke det. Det jeg kan kjenne meg igjen i er at jeg også sliter med å kvitte meg med ting for jeg har følelser knyttet opp mot plagg. Så slutter jeg å shoppe slutter jeg jo med det også Pringle skrev (24 minutter siden): I våre dager er vi vant til å få alt det vi peker på, med en gang. Det skaper en forventning om at dette er det normale, og en følelse av at noe er feil når vi ikke får det. Men det er overforbruket som er unormalt. Ventetid skremmer det moderne menneske. Husker du da du var liten, og gledet deg til jul, bursdag, ferier? Du kan gjenskape dette, samtidig med at du redder økonomien. Tren på å utsette behovstilfredsstillelse. Lag deg ønskelister. Velg ut 1 ting som du vil ha fremfor alle andre ting. Gled deg over den nye tingen. Sett pris på den. Sett pris på det du har. Der tror jeg du er inne på noe, for frykten for å gå glipp av det er stor og jeg er vant med å kjøpe det med engang. Gode råd du kommer med her, det skal jeg ta med meg. Jeg vil gjerne ha den følelsen tilbake om det er mulig🤩 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har shoppestopp og går på shopping i eget klesskap. Kjøper heller litt blomster hvis jeg vil ha noe nytt interiøraktig. Nå motiveres jeg av å se sparekontoen vokse. Det jeg ikke har kontroll på er ungdommenens mat/klær/tur/fritids-utgifter. Anonymkode: 2fdbb...6fc Dette er utgifter jeg heller ikke klarer å ha kontroll på, men jeg har jo det jeg trenger så trenger egentlig ikke nytt. Shopping i klesskap skal jeg også begynne med, er så mye som bare ikke blir så ofte brukt. Det var et godt råd! Vaser har jeg så en blomstekvast kan jo gjøre mye for det å få litt "nytt" i hus Ts Anonymkode: a923e...c53 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hahaha jeg har det faktisk helt likt 😂 Får seriøse abstinenser. Klarer ikke slutte å bruke penger 🥲 Heldigvis har jeg klart å spare i tillegg og har aldri refinansiere eller lignende for å pusse opp eller tatt opp lån, så vi har litt i fond samt nedbetalt hytte og det går greit, vi sitter godt i det. Men jeg MÅ sette av forbruks-penger hver mnd 🥲 Så mitt tips er; sett av de pengene som skal i fond umiddelbart når lønna kommer. Så er du ferdig med det. Sett så av et forbruks-budsjett. Ikke begrens deg så mye at du må kutte helt ut, men planlegg og prioriter kjøpene slik at du får litt av begge verdener. Anonymkode: ecd51...239 Godt vi er flere, føler meg ganske håpløs og jeg har jo hatt råd til livsstilen og alltid tenkt joda det ordner seg. Vi tjener godt og derfor har jeg kunne holdt på slik, men nå merkes dette på økonomien. Jeg blir faktisk litt uvel av meg selv som ser nå at vi fint kan betale 15000 mer i måneden uten å stramme inn på mat, drivstoff, sparing av strøm osv Siden jeg da ikke har spart i tillegg betyr det at vi har hatt over 15 tusen vi har brukt på alt mulig rart. Jeg har klart å spare 23000 på den måten du sier her, for jeg sparer i kron og de trekker så raskt fra kontoen at jeg får ikke "stoppet" det. Så målet er jo å fylle denne kontoen godt opp, se den vokse. Men det gir meg ikke dette kicket som er jeg tydeligvis er avhengig av. Og nå er det slik at vi må snart kutte på annet så derfor må vi shoppe (jeg) mindre og ikke minst billigere om vi skal ha behov for noe nytt. Ts Anonymkode: a923e...c53
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Godt vi er flere, føler meg ganske håpløs og jeg har jo hatt råd til livsstilen og alltid tenkt joda det ordner seg. Vi tjener godt og derfor har jeg kunne holdt på slik, men nå merkes dette på økonomien. Jeg blir faktisk litt uvel av meg selv som ser nå at vi fint kan betale 15000 mer i måneden uten å stramme inn på mat, drivstoff, sparing av strøm osv Siden jeg da ikke har spart i tillegg betyr det at vi har hatt over 15 tusen vi har brukt på alt mulig rart. Jeg har klart å spare 23000 på den måten du sier her, for jeg sparer i kron og de trekker så raskt fra kontoen at jeg får ikke "stoppet" det. Så målet er jo å fylle denne kontoen godt opp, se den vokse. Men det gir meg ikke dette kicket som er jeg tydeligvis er avhengig av. Og nå er det slik at vi må snart kutte på annet så derfor må vi shoppe (jeg) mindre og ikke minst billigere om vi skal ha behov for noe nytt. Ts Anonymkode: a923e...c53 Jeg har måttet kjøpe ny garderobe nå pga vektnedgang, og da fokuserer jeg på å kjøpe gode basisplagg hvor det meste er nøytralt og passer sammen slik at jeg kan kose meg med nye kombinasjoner innefor det jeg allerede har. Anonymkode: ecd51...239
mariatherese Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 Tror mange kan kjenne seg igjen her Tips: sett opp fast sparing (om du ikke har det allerede). Tenk som Warren Buffet; do not save what is left after spending, but spend what is left after saving. Sett opp autosparing som går inn på sparekonto/fond dagen du får lønn. Sett evt sparing til konto/fond som er i en annen bank så det er litt mer tiltak å ta ut pengene. Evt om sparkontoen kan skjules i nettbanken din, så gjør du det. Kjenner meg igjen i å ha et unødvendig overforbruk. Tenker det er pinlig å være voksen og ikke ha større buffer men heller årets ByTimo kjole, jeg. Så da dropper jeg shopping ei stund fremover for å komme litt mer ovenpå. Om det dukker opp en anledning hvor jeg absolutt på død og liv trenger noe nytt, skal jeg kjøpe det brukt på finn/tise både av hensyn til gjenbruk og av økonomisk hensyn. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 mariatherese skrev (1 minutt siden): Tror mange kan kjenne seg igjen her Tips: sett opp fast sparing (om du ikke har det allerede). Tenk som Warren Buffet; do not save what is left after spending, but spend what is left after saving. Sett opp autosparing som går inn på sparekonto/fond dagen du får lønn. Sett evt sparing til konto/fond som er i en annen bank så det er litt mer tiltak å ta ut pengene. Evt om sparkontoen kan skjules i nettbanken din, så gjør du det. Kjenner meg igjen i å ha et unødvendig overforbruk. Tenker det er pinlig å være voksen og ikke ha større buffer men heller årets ByTimo kjole, jeg. Så da dropper jeg shopping ei stund fremover for å komme litt mer ovenpå. Om det dukker opp en anledning hvor jeg absolutt på død og liv trenger noe nytt, skal jeg kjøpe det brukt på finn/tise både av hensyn til gjenbruk og av økonomisk hensyn. Jeg har nå avfulgt bytimo🙈For tror vår kolleksjon blir så fin🤩 Du traff spikeren her altså, på tide med en buffer, på tide å spare. Takk for tips! Og kjøpe brukt er noe jeg burde gjøre isteden for å kjøpe nytt. Og jeg sparer et sted det er vanskeligere å få ut pengene. Er jeg desperat nok vet jeg at jeg tømmer den lett også, så må få litt kontroll på denne impulskontrollen min. Ts Anonymkode: a923e...c53 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har måttet kjøpe ny garderobe nå pga vektnedgang, og da fokuserer jeg på å kjøpe gode basisplagg hvor det meste er nøytralt og passer sammen slik at jeg kan kose meg med nye kombinasjoner innefor det jeg allerede har. Anonymkode: ecd51...239 Det er dyrt å gå ned i vekt, så dette er veldig smart også smart for oss som ikke klarer det å gå ned i vekt å ha basisplagg som passer til hele garderoben. Der har ikke jeg hatt fokus, så det burde jeg. Ts Anonymkode: a923e...c53
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 Kjenner meg igjen! For to år siden bestemte jeg meg for å kjøpe max 5 nye plagg i året. Brukt og sydd/strikket er lov. Det har hjulpet veldig på garderobe og sparingen. Lykke til! Anonymkode: 9f841...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er dyrt å gå ned i vekt, så dette er veldig smart også smart for oss som ikke klarer det å gå ned i vekt å ha basisplagg som passer til hele garderoben. Der har ikke jeg hatt fokus, så det burde jeg. Ts Anonymkode: a923e...c53 Jeg har også endret kjørestil og kjøper også stort sett alle merkeklær bruk. Kjøper kun så rene materialer som mulig. Ikke polyester osv. Da er også utvalget mindre. Hadde feks ikke kjøpt ByTimo om det var snakk om polyester. Mer fokus på materiale, samtidig som at det skal passe med resten av garderoben. Anonymkode: ecd51...239
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 Jeg var en ivrig nettshopper, og innså at jeg brukte det som trøst/jakt etter lykkerus. Tøff dag på jobb: shoppet. Sliten/lei: shoppet. Fant på alle mulige unnskyldninger ovenfor meg selv, som at “bare jeg kjøper dette, så er garderoben/interiøret/boksamlingen/sminkerutinen/hudpleien o.l. perfekt og jeg trenger ikke noe mer”. “Kjøper jeg denne, så kommer jeg til å gå mer tur”, osv. Tok noen runder med meg selv og innførte kjøpestopp i desember (utenom julegaver), og måninnrømme at det var knallhardt. Innså at den gleden jeg fikk av shopping var så kortvarig. Det ble litt “relapser” med returer av varer etter å ha gått på smell etter smell, men etterhvert gikk behovet for raskt dopamin over, og jeg ble heller litt uvel av å legge ting i handlekurven. Jeg vil heller ha lite gjeld og å slippe å tenke på økonomien. Det er langvarig glede for meg. Men wow, tankene og vanene måtte jobbes med. Det er jo en illusjon vi blir solgt, om at materielle ting gir glede. Hadde det gjort det, så hadde vi ikke hatt behovet for nye ting hele tiden. Anonymkode: 3ea7d...960 2
Gjest Goldenretriever Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Du har fått mange gode råd, og virker å reflektere veldig godt over dette. Kan det være til hjelp for deg å legge inn klærne du allerede har i en app for å kombinere antrekk? Så kan du leke med det du har? Eller pakke bort mer strengt etter sesong, så det blir en glede å hente frem vår og sommer? Kanskje du får til å vri interessen til å være kreativ med det du har, se hvor mange antrekk du kan lage med ett favorittplagg også videre. Bare vær obs på at det ikke trigger shoppelysten i stedet 😅 Har du mye du ikke bruker kan du gjøre deg flid med å bygge opp en salgskonto på Tise med gjennomført styling og bilder (bare igjen, ikke kjøp). Lykke til med livsstilsendringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå