Gå til innhold

Gå hjem fra jobb pga sykt barn, bruke syktbarndag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er timelønnsansatt. Hva skjer hvis jeg går hjem fra jobb pga sykt barn, bruker jeg da en sykt barn dag? Hvis det hadde vært egen sykdom har jeg ikke rett på egenmelding den dagen jeg går hjem fra jobb, kun kan skrive timer for de timene jeg var på jobb. Men hva med barns sykdom. Noen som vet? Finner ikke ut av det ved å google....

Anonymkode: 66582...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei,

jeg er timelønnsansatt. Hva skjer hvis jeg går hjem fra jobb pga sykt barn, bruker jeg da en sykt barn dag? Hvis det hadde vært egen sykdom har jeg ikke rett på egenmelding den dagen jeg går hjem fra jobb, kun kan skrive timer for de timene jeg var på jobb. Men hva med barns sykdom. Noen som vet? Finner ikke ut av det ved å google....

Anonymkode: 66582...bf5

Ja du bruker sykt barn dag. Arbeidsgiver kan velge om de regner en hel dag eller om de regner timer.

Anonymkode: 24dc3...b66

Skrevet

Du må hjem pga sykt barn som ikke viste tegn til sykdom ved dagens start så da bruker du såklart sykt barn dag. Går du kun 1time før arbeidsdagen er omme så kan det lønne seg å spare syktbarn dagen til senere.

Skrevet

Vi må bruke sykt barn dag, eventuelt så avspaserer jeg resten av dagen dersom det bare er noen timer igjen.

Anonymkode: cb981...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...