Fremmed fugl Skrevet 5. februar 2024 #21 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det kan han risikere at han må. Nei det kommer ikke så én faktura han må betale. Her han han få nedbetalingsplan over mange år. Samtidig er det gunstig å be om ny vurdering av bidrag basert på fars eventuelle bidragsevne, men mulig best å vente til neste barn er født - litt usikker på om de tar høyde for utgiftene far vil ha får nytt barn før det er født. Men som sagt, rådfør dere med advokat, super viktig i slike saker! Og be om møte på nav, gjerne da med sosionom tilstede som kan hjelpe med å se over økonomi og nedbetaling etc. Dersom mor har vist hele barnet liv at far er far, og ikke meldt det inn, så stiller hun svakt. Anonymkode: 59ac3...fb8 Lurer på litt av det du skriver. En advokat tar godt betalt, hva og med hvor stor sannsynlighet skal enn advokat påvirke? Hvorfor møte med NAV? Kanskje jeg leser ting feil, men fremstår som samboer til TS har god inntekt og er ressurssterk. Det å uventet få en ekstra fast årlig utgift på 90.000, det er opplagt sjokkerende og føles ugreit når man er i etablering. Men er vel sånn det ble. Tror ikke noen av oss skal spekulere i hvem som stiller svakt, i HI kan vi lese at samboeren til TS politianmeldte moren til sitt barn for trakassering når hun var gravid. Jeg har ikke peiling hva som ligger bak egentligen, men kan skjønne at hun ikke var alt for interessert i å inkludere han i livet sitt etter det (som også ifølge HI var målet til samboeren til TS). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #22 Del Skrevet 5. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal prøve å gjøre dette så kort som mulig uten å utlevere for mye. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Venter mitt første barn sammen med samboer gjennom 8 år. Rett før jul fikk samboer brev om at han var «oppnevnt» som FAR til et barn på 14. Han har tatt farskapstest og han er faren.. Sammen med farskapet kom også et krav om månedlig barnebidrag på 7400kr som raserer økonomien vår fordi vi akkurat har kjøpt bolig. Først om fremst et enormt sjokk fordi han har et barn, det er jo ekstremt mye å ta innover seg for begge oss to. Samboer har kontroll over hvem har har ligget med og da han så fødselsdatoen til barnet så det ut som han skulle svime av. Han skjønte at dette var en dame han hadde møtt på studiestedet og senere hatt problemer med å bli kvitt. Han anmeldte henne også på et tidspunkt for trakassering fordi hun ikke ville la han være i fred. Det opphørte da han flyttet fra studiestedet. Han tok kontakt med gamle bekjente og brukte noen dager på å nøste litt. Det kom frem at denne kvinnen hele tiden har visst hvem som er faren men bestemt seg for å «spare» informasjonen til en passende anledning. Ikke lenge etter at vi annonserte graviditeten og huskjøp offentlig kom denne nyheten… Jeg er så rasende. Rasende på henne som har «fratatt» barnet deres en far i alle disse år og rasende fordi samboeren min har blitt frarøvet det å få være far i så mange år. Nå er det komplett kaos… Så til spørsmålet mitt, er det virkelig lov å vite hvem som er far i så mange år også plutselig bare komme å kreve bidrag når det passer henne..? Er det ikke regler for sånt? Vi må nå betale over 350 000 de neste fire årene og vet ikke om vi har råd til å bli boende i tillegg til at vi selv venter barn. Og på toppen av dette er det jo alt ift samvær, bli kjent med dette barnet, hvordan det kommer til å bli for barnet å plutselig få en far og omvendt.. Har noen opplevd noe lignende..? Skjønner jo at å «unndra» barnebidraget er å straffe barnet men det virker så sinnsykt at det er en så lovløs praksis Anonymkode: 5b0cc...694 Det korte svaret er: ja, han må betale. Han er far til barnet og selv om det er utrolig dårlig av barnets mor å holde far og barn fra hverandre i alle disse årene, er han fremdeles nødt til å være med å forsørge barnet. Men som andre nevne kan han klage om det ser ut som om beregningen er feil. Anonymkode: d7d35...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #23 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal prøve å gjøre dette så kort som mulig uten å utlevere for mye. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Venter mitt første barn sammen med samboer gjennom 8 år. Rett før jul fikk samboer brev om at han var «oppnevnt» som FAR til et barn på 14. Han har tatt farskapstest og han er faren.. Sammen med farskapet kom også et krav om månedlig barnebidrag på 7400kr som raserer økonomien vår fordi vi akkurat har kjøpt bolig. Først om fremst et enormt sjokk fordi han har et barn, det er jo ekstremt mye å ta innover seg for begge oss to. Samboer har kontroll over hvem har har ligget med og da han så fødselsdatoen til barnet så det ut som han skulle svime av. Han skjønte at dette var en dame han hadde møtt på studiestedet og senere hatt problemer med å bli kvitt. Han anmeldte henne også på et tidspunkt for trakassering fordi hun ikke ville la han være i fred. Det opphørte da han flyttet fra studiestedet. Han tok kontakt med gamle bekjente og brukte noen dager på å nøste litt. Det kom frem at denne kvinnen hele tiden har visst hvem som er faren men bestemt seg for å «spare» informasjonen til en passende anledning. Ikke lenge etter at vi annonserte graviditeten og huskjøp offentlig kom denne nyheten… Jeg er så rasende. Rasende på henne som har «fratatt» barnet deres en far i alle disse år og rasende fordi samboeren min har blitt frarøvet det å få være far i så mange år. Nå er det komplett kaos… Så til spørsmålet mitt, er det virkelig lov å vite hvem som er far i så mange år også plutselig bare komme å kreve bidrag når det passer henne..? Er det ikke regler for sånt? Vi må nå betale over 350 000 de neste fire årene og vet ikke om vi har råd til å bli boende i tillegg til at vi selv venter barn. Og på toppen av dette er det jo alt ift samvær, bli kjent med dette barnet, hvordan det kommer til å bli for barnet å plutselig få en far og omvendt.. Har noen opplevd noe lignende..? Skjønner jo at å «unndra» barnebidraget er å straffe barnet men det virker så sinnsykt at det er en så lovløs praksis Anonymkode: 5b0cc...694 Hvilken inntekt har barnefar når han må betale så høyt bidrag? Anonymkode: 5ed38...d85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #24 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken inntekt har barnefar når han må betale så høyt bidrag? Anonymkode: 5ed38...d85 Tmvet en som jobber på et lompebakeri, kan ikke være så all verdens betalt. Han betaler over 7000. Anonymkode: c0b00...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Goldenretriever Skrevet 5. februar 2024 #25 Del Skrevet 5. februar 2024 For et sjokk, for både deg og samboer! Angående bidrag: Hvis det er gjennom Nav skal han ha fått varsel før vedtak om beløp. Da må han svare på det, og kan informere om at mor har visst hele tiden, og om at dere venter barn. Slik jeg har forstått det teller det med hvis fars inntekt er så lav at han ikke har igjen et minstebeløp til å forsørge barn i egen husstand. Les dere først og fremst opp på bidrag selv, https://www.nav.no/barnebidrag Jeg leser at bidrag som hovedregel fastsettes fra en part søkes. Har mor visst om far hele tiden er jeg usikker på om hun har grunn til å kreve tilbake i tid? Samtidig har hun jo fått bidragsforskudd på feilaktig grunnlag. Men send spørsmålene til Nav, ryddig og punktvis på nettsiden, så får han svar skriftlig. Det er bedre en synsing på nett. Utover det er det ikke så mye annet å gjøre enn å prøve hardt å skille mellom barnet og mor, og åpne for at han er velkommen til dere så mye han ønsker for å bli kjent? Kanskje sitter dere med en fantastisk storebror og barnevakt om noen år, om dere klarer å være der for barnet samme hvordan mor er. Så forstår jeg godt at det føles umulig å ikke være rasende og bitter her. Og ville bedt om hjelp til dere begge. For dette er en krisesituasjon, og det er to barn som blir berørt av hvordan dere håndterer det, i tillegg til at særlig far er utsatt psykisk her. Så bruk familierådgivning, fastlege og eventuell gratistilbud kommunen har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #26 Del Skrevet 5. februar 2024 Lompebakeri? Hva er årsinntekten? Anonymkode: 5ed38...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #27 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal prøve å gjøre dette så kort som mulig uten å utlevere for mye. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Venter mitt første barn sammen med samboer gjennom 8 år. Rett før jul fikk samboer brev om at han var «oppnevnt» som FAR til et barn på 14. Han har tatt farskapstest og han er faren.. Sammen med farskapet kom også et krav om månedlig barnebidrag på 7400kr som raserer økonomien vår fordi vi akkurat har kjøpt bolig. Først om fremst et enormt sjokk fordi han har et barn, det er jo ekstremt mye å ta innover seg for begge oss to. Samboer har kontroll over hvem har har ligget med og da han så fødselsdatoen til barnet så det ut som han skulle svime av. Han skjønte at dette var en dame han hadde møtt på studiestedet og senere hatt problemer med å bli kvitt. Han anmeldte henne også på et tidspunkt for trakassering fordi hun ikke ville la han være i fred. Det opphørte da han flyttet fra studiestedet. Han tok kontakt med gamle bekjente og brukte noen dager på å nøste litt. Det kom frem at denne kvinnen hele tiden har visst hvem som er faren men bestemt seg for å «spare» informasjonen til en passende anledning. Ikke lenge etter at vi annonserte graviditeten og huskjøp offentlig kom denne nyheten… Jeg er så rasende. Rasende på henne som har «fratatt» barnet deres en far i alle disse år og rasende fordi samboeren min har blitt frarøvet det å få være far i så mange år. Nå er det komplett kaos… Så til spørsmålet mitt, er det virkelig lov å vite hvem som er far i så mange år også plutselig bare komme å kreve bidrag når det passer henne..? Er det ikke regler for sånt? Vi må nå betale over 350 000 de neste fire årene og vet ikke om vi har råd til å bli boende i tillegg til at vi selv venter barn. Og på toppen av dette er det jo alt ift samvær, bli kjent med dette barnet, hvordan det kommer til å bli for barnet å plutselig få en far og omvendt.. Har noen opplevd noe lignende..? Skjønner jo at å «unndra» barnebidraget er å straffe barnet men det virker så sinnsykt at det er en så lovløs praksis Anonymkode: 5b0cc...694 Dette høres sykt ut! Hvis moren er så blåst og egoistisk,så hadde hun for 14år siden lagt livet surt for mannen din allerede da og krevd barnebidrag allerede da samt alt annet hun kunne kreve han for som utgifter til komf,briller osv osv. Meget rart hun kommer ut med den infoen etter 14 år. Hun har nok ikke ventet til dere kjøpte hus og var gravide. Henger liksom ikke på greip at dette er en dame mannen din måtte anmelde for trakkasering ,og så velger hun å holde seg og barnet helt borte i 14år?? Dette er rart. Anonymkode: 9b9e8...0a8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #28 Del Skrevet 5. februar 2024 Fremmed fugl skrev (53 minutter siden): Lurer på litt av det du skriver. En advokat tar godt betalt, hva og med hvor stor sannsynlighet skal enn advokat påvirke? Hvorfor møte med NAV? Kanskje jeg leser ting feil, men fremstår som samboer til TS har god inntekt og er ressurssterk. Det å uventet få en ekstra fast årlig utgift på 90.000, det er opplagt sjokkerende og føles ugreit når man er i etablering. Men er vel sånn det ble. Tror ikke noen av oss skal spekulere i hvem som stiller svakt, i HI kan vi lese at samboeren til TS politianmeldte moren til sitt barn for trakassering når hun var gravid. Jeg har ikke peiling hva som ligger bak egentligen, men kan skjønne at hun ikke var alt for interessert i å inkludere han i livet sitt etter det (som også ifølge HI var målet til samboeren til TS). Det handler ikke om at en advokat skal påvirke noe her. Det handler om å være sikker på sine rettigheter i den gjeldene situasjonen, god rådgiving i forhold til avtaler etc. I denne settingen kan det være mye i gråsonen som ikke vi vet - siden mor gjerne har vist dette i 14 år og han som far har rett på samvær selv om barnet er 14 år. Er noe annerledes å navigere en slik sak enn om det hadde vært en 3 åring. Møte med NAV rett og slett fordi det er enklere enn digital/tlf kommunikasjon med dem. Man kan ha med seg eventuell advokat, det kan være sosionom tilhørende NAV tilstede for å hjelpe med en nå noe mer presset økonomi med tanke på bidraggjelden etc. Samt å forsikre seg om at alle fakta som påvirker saken er forelagt NAV. Ja det er sånn det blir, bidrag må man betale, men det betyr ikke at man blindt kan stole på at Nav's utregning er rett. De er kjent for å gjøre feil, sette bidrag for høyt etc. Det er sant det, ingen av oss vet hele historien her, desto større grunn til å rådføre seg med advokat i forhold til situasjonen i fortid etc.. Det er alltid minst 3 sider av en sak - den ene parten, den andre parten og sannheten. Anonymkode: 59ac3...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5. februar 2024 #29 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler ikke om at en advokat skal påvirke noe her. Det handler om å være sikker på sine rettigheter i den gjeldene situasjonen, god rådgiving i forhold til avtaler etc. I denne settingen kan det være mye i gråsonen som ikke vi vet - siden mor gjerne har vist dette i 14 år og han som far har rett på samvær selv om barnet er 14 år. Er noe annerledes å navigere en slik sak enn om det hadde vært en 3 åring. Møte med NAV rett og slett fordi det er enklere enn digital/tlf kommunikasjon med dem. Man kan ha med seg eventuell advokat, det kan være sosionom tilhørende NAV tilstede for å hjelpe med en nå noe mer presset økonomi med tanke på bidraggjelden etc. Samt å forsikre seg om at alle fakta som påvirker saken er forelagt NAV. Ja det er sånn det blir, bidrag må man betale, men det betyr ikke at man blindt kan stole på at Nav's utregning er rett. De er kjent for å gjøre feil, sette bidrag for høyt etc. Det er sant det, ingen av oss vet hele historien her, desto større grunn til å rådføre seg med advokat i forhold til situasjonen i fortid etc.. Det er alltid minst 3 sider av en sak - den ene parten, den andre parten og sannheten. Anonymkode: 59ac3...fb8 Det spesielle er at samboeren til TS har spart ca 1.000.000 fordi at moren har ventet å angi han som far. Med den høye konfliktnivået og bosted, så er det vanskelig å tro på noe annet. En advokat fremstår kun som et helt unødvendig pengesluk. Er fælt for TS å få dette mitt i fleisen når dem er der dem er i livet, men det at moren til barnet til hennes samboer har valgt å gjøre som hun har gjort, gjør faktisk at samboeren står sterkere økonomisk idag enn hva han hadde gjort hvis dette ble kjent for 14 år siden. Hvis denne økte kostnaden gjør at familien til TS må gjøre foreninger, skal klarer de fleste å fikse dette uten NAV og sosionomer. Handler om å redusere kostnader (som å bytte bolig) eller øke inntekt. Advokat vil bare øke kostnader. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #30 Del Skrevet 5. februar 2024 Han må betale ja. Sånn kan det gå når man er ung og har samleie uten kondom. Skjønner det er sjokkerende for dere, men dette er sønnen eller datteren hans som trenger penger frem til hen er ferdig på vgs. Anonymkode: c0cff...abe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #31 Del Skrevet 5. februar 2024 Fremmed fugl skrev (17 minutter siden): Det spesielle er at samboeren til TS har spart ca 1.000.000 fordi at moren har ventet å angi han som far. Med den høye konfliktnivået og bosted, så er det vanskelig å tro på noe annet. En advokat fremstår kun som et helt unødvendig pengesluk. Er fælt for TS å få dette mitt i fleisen når dem er der dem er i livet, men det at moren til barnet til hennes samboer har valgt å gjøre som hun har gjort, gjør faktisk at samboeren står sterkere økonomisk idag enn hva han hadde gjort hvis dette ble kjent for 14 år siden. Hvis denne økte kostnaden gjør at familien til TS må gjøre foreninger, skal klarer de fleste å fikse dette uten NAV og sosionomer. Handler om å redusere kostnader (som å bytte bolig) eller øke inntekt. Advokat vil bare øke kostnader. Ts har ikke spart 1million. Han har ikke vist om barnet. Han har mistet 14 år med sitt barn. Det er jo helt frivillig å rådføre seg med advokat. Men det står fremdeles som mitt første og beste råd i den situasjonen. Og nei, advokater koster nødvendigvis ikke skjorten.. Svært mange har utgifter til advokat dekket i forsikringer eller forbund de er medlem av. Betalte ikke en eneste krone i advokat selv under barnefordelingssak. Selvsagt kan man fikse alt alene, men det er mye enklere å be om hjelp og råd enn å forstå seg på alle lover og regler alene. Hvorfor skal de snu opp ned på livet sitt med å bytte bolig etc før de faktisk vet om det er nødvendig? Uansett hvordan man snur på dette, så er dette barnets mor sin skyld, og dersom hun har vist at far er faren i 14 år og ikke oppgitt det så har hun brutt regler. Har hun da mottatt stønader eller bidragsforskudd så er det faktisk svindel hvis hun har vist hvem faren var etc.. Anonymkode: 59ac3...fb8 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5. februar 2024 #32 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts har ikke spart 1million. Han har ikke vist om barnet. Han har mistet 14 år med sitt barn. Det er jo helt frivillig å rådføre seg med advokat. Men det står fremdeles som mitt første og beste råd i den situasjonen. Og nei, advokater koster nødvendigvis ikke skjorten.. Svært mange har utgifter til advokat dekket i forsikringer eller forbund de er medlem av. Betalte ikke en eneste krone i advokat selv under barnefordelingssak. Selvsagt kan man fikse alt alene, men det er mye enklere å be om hjelp og råd enn å forstå seg på alle lover og regler alene. Hvorfor skal de snu opp ned på livet sitt med å bytte bolig etc før de faktisk vet om det er nødvendig? Uansett hvordan man snur på dette, så er dette barnets mor sin skyld, og dersom hun har vist at far er faren i 14 år og ikke oppgitt det så har hun brutt regler. Har hun da mottatt stønader eller bidragsforskudd så er det faktisk svindel hvis hun har vist hvem faren var etc.. Anonymkode: 59ac3...fb8 Du må skille på økonomi og det andre. Økonomisk har han spart mye. Fra HI fremgår det at han ikke ønsket noen kontakt fra moren, gikk så langt at han politianmeldt henne for å bli kvitt henne. Er usannsynlig at han skulle ha valgt å prioritere et liv med maksimal engasjement i dette barnet, og hvis han hadde gjort det, så hadde nok han og TS ikke vært sammen idag. Som jeg prøvde å skrive tidligere, det er upassende å dømme barnemor basert på opplysninger fra TS, vi kjenner ikke hennes side av denne saken. Advokater i tilfeller der man ikke trenger det, bare skaper ekstra kostnader. Så langt i det som fremkommer: Samboer har et barn som ikke er ferdig på vidergående. Som far har han plikt å bidra til barnet (obs barnebidrag handler om barnet). Hvordan NAV fastsetter barnebidrag er nok så ukomplisert for dem som har evne til å lese og regne. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #33 Del Skrevet 5. februar 2024 Hei alle. Tusen takk for svar. Vi har allerede sendt en henvendelse til en advokat for å forhøre oss i dag. Samboeren min tjener ikke spesielt godt - 550 000 i året. Etter faste utgifter etter huskjøp har (hadde) vi 11 000 til overs i måneden. Nå med bidrag vil vi ha 4000… Jeg er student og skal fullføre siste året etter mammaperm. Så akkurat nå ser det ikke lyst ut økonomisk. Vi fikk innvilget lånet fordi jeg kommer til å tjene godt som ferdig utdannet, men nå kommer dette.. Angående høyt bidrag så sjekket vi inntekten til barnemoren og den var under 100 000 i fjor, så det er nok derfor bidraget er så høyt.. Samboeren min er veldig sånn at han skal «brette opp ermene» og gjøre det han kan for å få kontakt med barnet sitt selv etter 14 år, men jeg er hormonell og tenker bare på at vi må selge huset akkurat nå. Det går seg nok til etter hvert. Et barn er et barn så vi får gjøre det beste ut av det. TS Anonymkode: 5b0cc...694 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #34 Del Skrevet 5. februar 2024 7400 x 12 mnd x 14 år = 1.243.200 kr. Så hvis man tenker kun på det økonomiske, så har dere sluppet billig unna. Bare 4-5 år igjen. Skjønner det er dritkjipt å oppdage man har barn med en person man ikke kan fordra. Og at man har blitt frarøvet å være far av dritpersonen. Anonymkode: a5699...dd8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #35 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei alle. Tusen takk for svar. Vi har allerede sendt en henvendelse til en advokat for å forhøre oss i dag. Samboeren min tjener ikke spesielt godt - 550 000 i året. Etter faste utgifter etter huskjøp har (hadde) vi 11 000 til overs i måneden. Nå med bidrag vil vi ha 4000… Jeg er student og skal fullføre siste året etter mammaperm. Så akkurat nå ser det ikke lyst ut økonomisk. Vi fikk innvilget lånet fordi jeg kommer til å tjene godt som ferdig utdannet, men nå kommer dette.. Angående høyt bidrag så sjekket vi inntekten til barnemoren og den var under 100 000 i fjor, så det er nok derfor bidraget er så høyt.. Samboeren min er veldig sånn at han skal «brette opp ermene» og gjøre det han kan for å få kontakt med barnet sitt selv etter 14 år, men jeg er hormonell og tenker bare på at vi må selge huset akkurat nå. Det går seg nok til etter hvert. Et barn er et barn så vi får gjøre det beste ut av det. TS Anonymkode: 5b0cc...694 Det er noe regler på at mors inntekt skjønnssettes mot hva hun kunne ha tjent hvis hun jobbet fulltid. 100 000 er ikke full jobb. Anonymkode: a5699...dd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #36 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 7400 x 12 mnd x 14 år = 1.243.200 kr. Så hvis man tenker kun på det økonomiske, så har dere sluppet billig unna. Bare 4-5 år igjen. Skjønner det er dritkjipt å oppdage man har barn med en person man ikke kan fordra. Og at man har blitt frarøvet å være far av dritpersonen. Anonymkode: a5699...dd8 Samboeren min føler IKKE at han har sluppet billig unna! Nå som det begynner å synke inn er han helt knust over at han har et barn av kjøtt og blod han aldri har fått møte! Så det å si at han han sluppet billig unna syns jeg ikke er noe greit å si. Anonymkode: 5b0cc...694 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #37 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboeren min føler IKKE at han har sluppet billig unna! Nå som det begynner å synke inn er han helt knust over at han har et barn av kjøtt og blod han aldri har fått møte! Så det å si at han han sluppet billig unna syns jeg ikke er noe greit å si. Anonymkode: 5b0cc...694 HVIS MAN KUN SER PÅ DET ØKONOMISKE sto det. Så du ikke det? Så skrev jeg noe om at det selvsagt må føles ille å bli frarøvet å få være far i så mange år. Anonymkode: a5699...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #38 Del Skrevet 5. februar 2024 Be om at mor sin inntekt skjønnsmessig fastsettes og forsøk å få til samvær med gutten. Skjønner det som at ihvertfall far er interessert i å etablere en relasjon. Hvis mor er vrang går dere gjennom fvk. Og angående bidrag er eneste måten å få det ned er samvær. Anonymkode: d6380...0fc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #39 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg hadde "rævkjørt" mor for å ha holdt dette hemmelig for meg. Da tenker jeg ikke på det økonomiske, men at det går et barn som man ikke har fått ha samvær med og som man ikke kjenner. Jo mer samvær dere har, jo mindre bidrag må dere betale. Kan jo hende dette barnet trenger litt stabilitet i hverdagen sin. Anonymkode: 1484e...d22 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #40 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): HVIS MAN KUN SER PÅ DET ØKONOMISKE sto det. Så du ikke det? Så skrev jeg noe om at det selvsagt må føles ille å bli frarøvet å få være far i så mange år. Anonymkode: a5699...dd8 Jo, jeg så det. Men jeg syns det blir feil å si at noen i den situasjonen «har sluppet billig unna» uansett om det er snakk om «bare» det økonomiske. Men skjønner hva du mener, så var ikke meningen å være vrang. Er bare opprørt Anonymkode: 5b0cc...694 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå