AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Har en gutt på 1,5 år, blir 2 i juni. Vi samsover, så han er jo veldig avhengig av meg. Ammer også litt på natten fordi det er så mye gråt uren, og jeg ikke har orket å avslutte Lurer på å la far overta. Noen med erfaringer? Han er veldig mammadalt ❤️ Anonymkode: 85abf...362
Sofakona Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 La han få flaske,slik at far kan begynne å ta over. Har han aldri sovet med far,? 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Jeg avsluttet nattamming ved 1 år(han var veldig avhengig) slik at far kunne ta noen netter. Ved 1,5 år tok han alle netter da jeg var gravid og trengte ekstra mye søvn. Både jeg og barnet sov bedre når han sov med far. Han var/er veldig mammadalt Anonymkode: 7eab3...a99 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg avsluttet nattamming ved 1 år(han var veldig avhengig) slik at far kunne ta noen netter. Ved 1,5 år tok han alle netter da jeg var gravid og trengte ekstra mye søvn. Både jeg og barnet sov bedre når han sov med far. Han var/er veldig mammadalt Anonymkode: 7eab3...a99 Ble det mye skriking første nettene? Anonymkode: 85abf...362
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Sofakona skrev (13 minutter siden): La han få flaske,slik at far kan begynne å ta over. Har han aldri sovet med far,? Kun meg, innimellom begge to Anonymkode: 85abf...362
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Vi har et barn på samme alder. Her begynte far å ta over i romjulen og har egentlig bare fortsatt. Barnet er fortsatt mammadalt, men er trygg på pappa, og hun sover stort sett lenger om gangen når pappa legger. Vi avsluttet amming nå i januar, men det var fordi hun ikke ville ha mer. Nå sover barnet bedre enn noen gang 😊 Anonymkode: abc5c...6be
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ble det mye skriking første nettene? Anonymkode: 85abf...362 Det jeg ikke sa var at på den tida jeg slutta hadde vi en periode med mye skriking uansett (skreik i minst en time hver natt uten at noe hjalp, inkludert amming) . Jeg sov med han noen netter uten å amme, bare lå og strøyk på han og holdt rundt han. Skrikinga ble egentlig bedre når vi kutta amminga og slutta å styre, og bare var der. Og egentlig enda bedre da far overtok, for da klarte nok barnet å slappe mer av og ikke drive og Leite etter puppen. Han var veldig trygg på far selv om han var mammadalt, så han fikk tryggheten sin, men ble litt mer klengete på meg en periode på dagtid. Anonymkode: 7eab3...a99
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #9 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det jeg ikke sa var at på den tida jeg slutta hadde vi en periode med mye skriking uansett (skreik i minst en time hver natt uten at noe hjalp, inkludert amming) . Jeg sov med han noen netter uten å amme, bare lå og strøyk på han og holdt rundt han. Skrikinga ble egentlig bedre når vi kutta amminga og slutta å styre, og bare var der. Og egentlig enda bedre da far overtok, for da klarte nok barnet å slappe mer av og ikke drive og Leite etter puppen. Han var veldig trygg på far selv om han var mammadalt, så han fikk tryggheten sin, men ble litt mer klengete på meg en periode på dagtid. Anonymkode: 7eab3...a99 Forstår det. Håper veldig at det går her hver natt uten mye skriking. Det er så fælt. Anonymkode: 85abf...362
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #10 Skrevet 6. februar 2024 Ble litt skriking ja, men han er heldigvis trygg på far. Anonymkode: f7d84...6d9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #11 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ble litt skriking ja, men han er heldigvis trygg på far. Anonymkode: f7d84...6d9 Men hvor lang tid tok det ble greit? Anonymkode: 85abf...362
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #12 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvor lang tid tok det ble greit? Anonymkode: 85abf...362 Uke ca. Anonymkode: f7d84...6d9
mangolassie Skrevet 6. februar 2024 #13 Skrevet 6. februar 2024 Kutta nattamming ved ca 1,5 år - far overtok netter i en ukes tid, jeg sov på eget rom med hørselvern. Mye skrik og lang tid før han fant roen etter oppvåkning første natt, bedre andre og tredje natt, fjerde natt sov han bedre enn noen gang. Litt gråt kan det bli, men verdt det for alle parter.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #14 Skrevet 6. februar 2024 Her så var det nå ingen av unga som krevde noe om natta fra det var ca 4mnd, da sov de fra kl 21 til 05. Men vi drev ikke med samsoving. De siv i egen seng fra dag 1. Og inn på eget rom fra 6mnd alder Anonymkode: a5b5c...336 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #15 Skrevet 6. februar 2024 mangolassie skrev (25 minutter siden): Kutta nattamming ved ca 1,5 år - far overtok netter i en ukes tid, jeg sov på eget rom med hørselvern. Mye skrik og lang tid før han fant roen etter oppvåkning første natt, bedre andre og tredje natt, fjerde natt sov han bedre enn noen gang. Litt gråt kan det bli, men verdt det for alle parter. Men la far barnet også da, eller overtok han bare etter at du hadde lagt han? Var du ute av huset en ukes tid? Gruuuuuer meg! Fælt å høre når de skriker sånn... Føler som om man svikter de. Anonymkode: 85abf...362
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #16 Skrevet 6. februar 2024 Jeg har kuttet nattamming med mine unger selv. Ikke overlatt dette til far. Da «mister» ungen både ammingen og mor samtidig. Det er ikke rettferdig, syntes jeg. I tillegg til at jeg ikke klarer å bare ligge der og høre at ungen gråter uten å gjøre noe. Noen sier dog at det går fortere med en annen. Kanskje det stemmer. Anonymkode: 022d3...fab 1
mangolassie Skrevet 6. februar 2024 #17 Skrevet 6. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men la far barnet også da, eller overtok han bare etter at du hadde lagt han? Var du ute av huset en ukes tid? Gruuuuuer meg! Fælt å høre når de skriker sånn... Føler som om man svikter de. Anonymkode: 85abf...362 Det er en stund siden nå, så jeg husker ikke om far også tok leggingen.. mener å huske vi byttet på litt allerede på den tida, at jeg kanskje tok starten av leggingen og han overtok. Jeg sov på et annet rom med sånn hørselvern man bruker når man sager/pusser opp osv 😅 Det gjør jo litt vondt i hjertet, men om man klarer å holde ut blir det på sikt lettere for alle. Men jeg vil si det er veldig viktig å være konsekvent da og ha bestemt seg - ellers blir det bare masse forvirring og tar mye lenger tid. For vår del var nattesøvnen så dårlig på det tidspunktet at vi måtte gjøre noe. Så lenge barnet føler seg trygg med far så er gråten mer protest og forvirring enn reell lidelse, tenker nå jeg. Endret 6. februar 2024 av mangolassie
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #18 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har kuttet nattamming med mine unger selv. Ikke overlatt dette til far. Da «mister» ungen både ammingen og mor samtidig. Det er ikke rettferdig, syntes jeg. I tillegg til at jeg ikke klarer å bare ligge der og høre at ungen gråter uten å gjøre noe. Noen sier dog at det går fortere med en annen. Kanskje det stemmer. Anonymkode: 022d3...fab Hvordan kuttet du nattammingen? Anonymkode: 85abf...362
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #19 Skrevet 6. februar 2024 Her begynte får å ta over nettene da ungen var 1,5 år. Da hadde jeg 3 nattevakter, så vi måtte bare stå i det. Men dette gikk over all forventning, så vi fortsatte med det. Hun våknet mye sjeldnere på kvelden og etterhvert fikk hun noen netter hun sov igjennom. Trodde ALDRI det skulle skje eller gå bra. Vi ammet på natten og hun våknet tidvis hver time. Ironisk nok: har nå vært hjemme med henne i 5 uker og far har vært bortreist. Nå har hun begynt som før- våkner hver 30. Min på kvelden, nesten hver time gjennom natten og krever puppen konstant! Blir 2 i april... så nå trenger jeg at faren kommer tilbake ASAP! 😂 Denne legginga orker jeg faktisk ikke mer 🤪 Anonymkode: 808ce...d07
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #20 Skrevet 7. februar 2024 Vi sluttet med nattamming for litt siden, før det samsov vi alle tre. Han er straks 1,5 år. Far gav han kveldsmat og jeg ammet han. Før far tok han med på badet, kledde jeg på ytterklær og sa hade. Far tok kveldsstellet, leste bok og gikk opp med han. Det gikk mye vann den natta for å si det sånn, men var lite gråt. På morgenen etter kom de inn til meg og ammet igjen. Tredje natta gråt han en times tid og prøvde å stikke av fra senga, men det var bare da. Det var ufattelig deilig for meg å sove alene, så det har vi fortsatt med. Jeg er mer opplagt og mye mer mottakelig for nærhet fra de andre barna også nå. Men ser at jeg bruker mye lenger tid enn far å få han til å sovne igjen om han våkner om kvelden. Hos pappa kryper han inn i armkroken og sovner, med meg marker han rundt i en evighet. Anonymkode: 4cdcd...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå