Gå til innhold

Hvilke hunderaser er kjent for lite bjeffing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De beste erfaringene jeg har hatt med å trene bort «bjeffing», har vært å koble bjeffing til kommando. positivt forsterke bjeffeatferd under samtidig gitt kommando og full ekstinksjon på bjeffing uten kommando. Hundene sluttet å bjeffe ganske så raskt, uten om når jeg ga kommando.

En annen sak er raser med fremavlet varsleratferd, som feks Berner Sennen som nevnt over. Det kan kreve mer tid.

Blir utrolig fjollete å blande inn begrepet «usikre hunder» etc når man snakker om «varslerraser» som bjeffer. De er ment å varsle. De utfører jobben de er avlet frem for å gjøre. Har ingen ting med usikkerhet eller ustabil hund å gjøre. For noe idioti å hevde.

Anonymkode: f64a3...ef9

• Liker 2
Skrevet
Lorieen skrev (6 timer siden):

Havanaiser er stille når de er eneste hund i familien. Jeg hadde på det meste tre samtidig. Da er de plutselig en flokk, og atferden blir helt annerledes. Da bjeffer de. Mye. For de hauser hverandre opp, både når det kommer folk, og når de leker, eller skal fôres.

Jeg har svart tidligere. Har kun én Havanais og den bjeffer mye. Så det skjer det også. Men flott hund på mange andre områder da :)

Anonymkode: 119c6...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...