AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Del Skrevet 5. februar 2024 🐶🐕🦺🐕 Anonymkode: e3a21...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Del Skrevet 5. februar 2024 Mynder bjeffer generelt lite, spesielt Whippet. I tillegg er det en fantastisk rase utenom det også. Anonymkode: 98772...b29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Del Skrevet 5. februar 2024 Basenji Anonymkode: ea614...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Del Skrevet 5. februar 2024 shaefer- kjent for å bjeffe, men min bjeffer aldri 🤣 Anonymkode: c8c64...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 5. februar 2024 #5 Del Skrevet 5. februar 2024 Tenker dette handler mere om eier og oppdragelse. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 5. februar 2024 #6 Del Skrevet 5. februar 2024 Helene skrev (3 minutter siden): Tenker dette handler mere om eier og oppdragelse. Nei, rasen har utrolig mye å si for bjeffing. Noen hunderaser bjeffer uansett hvor mye og hvor bra man jobber med dem, mens andre raser, som mynder, ikke bjeffer oftere enn et par ganger i måneden helt uten noen form for oppdragelse. 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Del Skrevet 5. februar 2024 Min mops og fransk bulldog er kronisk mutet for bjeff. Snork derimot… Anonymkode: 80864...6c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Del Skrevet 5. februar 2024 Retriever er kjent for lite vakt-instinkt. Min retriver vet ikke det og bjeffer og knurrer som et helvete. Anonymkode: bd376...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Del Skrevet 5. februar 2024 Irsk ukvehund Anonymkode: 59231...638 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 5. februar 2024 #10 Del Skrevet 5. februar 2024 Som hundeeier er du ansvarlig for hvor mye hunden din bjeffer. Rasen sier ingenting. Det er du som hundeeier som er ansvarlig for oppdragelse. Om en hund er kjent for å bjeffe, ja da er det du som eier som er ansvarlig for oppdragelse. Skylder du på rasen, eller tar du ansvar for hunden? Min erfaring er at små hunder bjeffer som fy. Men har også opplevd de som har oppdratt disse små hundene. De som oppdrar sine hunder får ikke sånne bjeffemaskiner. Dette er et spark til dere hundeeier. Liten eller stor, hunden må oppdrages. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Del Skrevet 5. februar 2024 Er 100% for oppdragelse av hund. Men noen hunder er faktisk avlet for å bjeffe, fks. elghund. Anonymkode: d7bb2...636 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Del Skrevet 5. februar 2024 Helene skrev (13 minutter siden): Som hundeeier er du ansvarlig for hvor mye hunden din bjeffer. Rasen sier ingenting. Det er du som hundeeier som er ansvarlig for oppdragelse. Om en hund er kjent for å bjeffe, ja da er det du som eier som er ansvarlig for oppdragelse. Skylder du på rasen, eller tar du ansvar for hunden? Min erfaring er at små hunder bjeffer som fy. Men har også opplevd de som har oppdratt disse små hundene. De som oppdrar sine hunder får ikke sånne bjeffemaskiner. Dette er et spark til dere hundeeier. Liten eller stor, hunden må oppdrages. Jeg har hatt besøk av to spesialister. Tilbakemelding fra begge er at vakt og bjeffing er ganske individuelt og at det er vanskelig å trene det vekk. Anonymkode: bd376...2f4 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mynder bjeffer generelt lite, spesielt Whippet. I tillegg er det en fantastisk rase utenom det også. Anonymkode: 98772...b29 Så å si alle whippeter jeg kjenner vil jeg si er vokale, bjeffer mye når de først er gira i lek og når de får tenning på jaktinstinktet i bånd. Men ikke så mye vaktinstinkt nødvendigvis. Og genetikk har veldig mye å si for det meste ved en hund og absolutt når det kommer til dette (så ikke hør på de som sier alt handler om trening). Anonymkode: eaceb...cd2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #14 Del Skrevet 5. februar 2024 Helene skrev (1 time siden): Som hundeeier er du ansvarlig for hvor mye hunden din bjeffer. Rasen sier ingenting. Det er du som hundeeier som er ansvarlig for oppdragelse. Om en hund er kjent for å bjeffe, ja da er det du som eier som er ansvarlig for oppdragelse. Skylder du på rasen, eller tar du ansvar for hunden? Min erfaring er at små hunder bjeffer som fy. Men har også opplevd de som har oppdratt disse små hundene. De som oppdrar sine hunder får ikke sånne bjeffemaskiner. Dette er et spark til dere hundeeier. Liten eller stor, hunden må oppdrages. Jeg tror dette er riktig. Har en rase som er kjent for å vokte og varsle. Men min bjeffer aldri. Kun en sjelden gang ved lek og da er det positiv lekebjeffing. Den er veldig trygg på seg selv og ikke minst meg som eier. Dette har mye å si. ps. Jeg unngår å gå turer sammen med hunder som bjeffer på andre hunder de møter, da jeg tror det kan smitte:) Anonymkode: c8c64...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 5. februar 2024 #15 Del Skrevet 5. februar 2024 Helene skrev (1 time siden): Tenker dette handler mere om eier og oppdragelse. Alltid, en hund som bjeffer ukontrollert på alt og alle er ikke en trygg hund, den er redd og gir beskjed om dette. Som oftest er det eier og hans håndtering av hunden fra dag en som er årsaken til akkurat det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 5. februar 2024 #16 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 100% for oppdragelse av hund. Men noen hunder er faktisk avlet for å bjeffe, fks. elghund. Anonymkode: d7bb2...636 Ja når han får "los" på elg og skal markere dette ja. Men ikke hele tiden utenfor den situasjonen. Det sørger en dyktig eier og trener for aldri skjer. Mange hunder som er avlet for å varsle! Men de gjør det ikke på alt og alle ! Det viser bare at hunden er utrygg og lite psykisk trygg på eier og omgivelsene. Dette krever mye trening fra valpe stadiet av for de aller fleste hunder, noen individer kan man drite i å trene i det hele tatt, de bjeffer ikke uansett. Men for de aller fleste hunder kreves det trening, oppdragelse og psykisk stimuli hele tiden. Samt sosialisering med andre hunder og mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 5. februar 2024 #17 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror dette er riktig. Har en rase som er kjent for å vokte og varsle. Men min bjeffer aldri. Kun en sjelden gang ved lek og da er det positiv lekebjeffing. Den er veldig trygg på seg selv og ikke minst meg som eier. Dette har mye å si. ps. Jeg unngår å gå turer sammen med hunder som bjeffer på andre hunder de møter, da jeg tror det kan smitte:) Anonymkode: c8c64...ae8 Det smitter aldri, når du har trent din hund slik du har og gir den positiv tilbakemelding når han går forbi andre hunder som bjeffer og glefser uten selv å løfte et øyenbryn Så er din hun trygg på seg selv og deg som eier. Du eier situasjonen og har kontroll, og det merker hunden. Når jeg går på tur med hunden og møter på andre rabiate hunder ? Jeg fører meg mellom den hunden som bjeffer og min hund, og den går rett forbi uten å mukke. Grunnen til at jeg gjør dette er også for å beskytte min hund, om den andre eieren ikke har kontroll er det meg den andre hunden må hanskes med Det merker hunden at jeg gjør og er trygg som bare det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #18 Del Skrevet 5. februar 2024 Helene skrev (1 time siden): Som hundeeier er du ansvarlig for hvor mye hunden din bjeffer. Rasen sier ingenting. Det er du som hundeeier som er ansvarlig for oppdragelse. Om en hund er kjent for å bjeffe, ja da er det du som eier som er ansvarlig for oppdragelse. Skylder du på rasen, eller tar du ansvar for hunden? Min erfaring er at små hunder bjeffer som fy. Men har også opplevd de som har oppdratt disse små hundene. De som oppdrar sine hunder får ikke sånne bjeffemaskiner. Dette er et spark til dere hundeeier. Liten eller stor, hunden må oppdrages. Dette er faktisk helt feil. Anonymkode: 12df1...490 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 5. februar 2024 #19 Del Skrevet 5. februar 2024 Her var det mye rart, men ikke ett svar på spørsmålet 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 5. februar 2024 #20 Del Skrevet 5. februar 2024 Alaskan Malamute. Bjeffer ikke, bare et lavfrekvent ulvehyl som ikke skjemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå