Gå til innhold

Alkohol UTEN nikotin.. går ikke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sluttet å snuse for to måneder siden etter 10 år bruk. Har holdt meg helt nikotinfri (ingen substitutt) siden jeg sluttet. 

Selv etter to måneder uten nikotin tar jeg meg selv i å tenke på snus daglig. Jeg har ikke direkte sug lenger, men jeg kjenner at det frister enda. Et savn som ligger i bakhodet.

Så har det seg slik at jeg var ute med et par venninner på konsert i helga. Det er første gang jeg drikker siden jeg sluttet med snus. Flere av mine venninner snuser og jeg klarte ikke å la være å bomme et par snus i helgen. Det var herlig. Fikk en liten «buzz» av snusen, slik jeg gjorde før i tiden, før jeg ble avhengig. 

Jeg er nå i ettertid litt redd for å ha ødelagt avholdenheten min, men samtidig så tenker jeg at det ikke trenger å være et problem å snuse når man drikker alkohol, såfremt man ikke går ut så ofte? La oss si at jeg går ut ca hver 3. måned. 

Jeg har så lenge jeg kan huske enten festrøykt eller snust når jeg har drukket. For meg hører det sammen og jeg kan ikje skjønne hvordan jeg skal kunne gå på fest å kose meg uten nikotin. Alkohol og nikotin hører liksom sammen? Hva tenker dere? Andre med lignende erfaring? Må man kutte helt? 

mvh meg 

Anonymkode: e0801...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste vil nok oppleve at de må kutte helt for én snus på fest blir fort flere. Om ikke fest nr 1 så nr 3, 7, 15. 

Men noen få klarer nok å holde seg til å kun gjøre det på fest. 

Dette må du nesten vurdere om du skal teste ut selv. 

Skrevet

Flere med egen erfaring? 

kan man som avhengig bli en festsnuser eller må man slutte helt? 

Anonymkode: e0801...a0e

Skrevet

Jeg "festsnuser", og det går helt fint. Drikker alkohol 1-3 ganger i måneden, så det blir betydelig mindre enn da jeg snuste daglig. Kjøper en boks til festlig lag, og passer alltid på å kaste den/gi den vekk på vei hjem. Kan ikke ha snus liggende til neste gang dessverre. Så liten viljestyrke har jeg. 

For meg passer det å ha denne regelen. For uten den så vet jeg at jeg likevel ikke hadde klart å ikke bomme av andre, og da hadde det vært en unnskylding til å tenke at "alt er ødelagt, kan likegodt begynne fast igjen". Nå er ikke det et valg. 

Anonymkode: 01169...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...