Gå til innhold

Hjelp! Strikket for langt og vil nødig rekke opp!

ynga92

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har strikket et hundegenser på bestilling, men målene ble dessverre ikke helt nøyaktige og dermed ble mage-delen for lang.

Den skulle vært kortere pga. dette er en hannhund. Se bildet.

Hvordan kan jeg fikse dette uten å rekke opp alt? Kan jeg klippe opp og deretter sy med symaskin for å få kantene fine og at det ikke rekkes opp? Tips mottas med takk! Har heller ikke symaskin, så om det går an sy på en annen måte tar jeg imot dette!

Den skal ta være slik som den svarte streken viser.

421974064_3228846544084578_9166776094101265424_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må rekke opp vrangborden, deretter syr du en dobbel  søm der du vil at vrangborden skal starte og så tar du opp maskene langs sømkanten, klipper, og strikker vrangborden på nytt. Som regel passer det å hoppe over hver tredje maske når du tar dem opp. 

Endret av Lauv
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar det lang tid å lage en ny? Kan det tenkes at du får solgt den som allerede er ferdig? 

Anonymkode: 47d3c...a71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde heller strikket ny og solgt denne på finn.no til ei tispe.

Anonymkode: 2c0cb...e8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tar det lang tid å lage en ny? Kan det tenkes at du får solgt den som allerede er ferdig? 

Anonymkode: 47d3c...a71

Den tar en stund, og jeg har flere prosjekter i køen. Jeg tror jeg prøver å sy med symaskin og deretter klippe og sy på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan også rekke opp de ekstra rundene der på en utrolig smertefri måte ved å sette pinnen inn i annenhver maske på en runde lenger ned og deretter er det bare å rekke opp på ti sekunder. 

Det er vel mer jobb å strikke en genser nr. 2 enn det er å rekke opp selv om det er litt jobb når det er snakk om slutten. Uansett, pent arbeid!

Anonymkode: 1a9f8...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...