AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Når er det vanlig at barn i dag begynner å pusse tennene selv? Jeg har en 8åring og jeg pusser fremdeles tennene hans men lurer på hva andre gjør. Hos tannlege står det frem til 12 år men det virker jo veldig lenge. Anonymkode: b3c13...db6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Har en 8-åring og en 6-åring. De pusser på morgenen selv. På kvelden pusser vi fordre over. Ser at de ennå ikke helt forstår tannpussingen. De holder ikke kosten i rett vinkel. Pusser ikke godt nok bak og langs kanten og de pusser for hardt. Anonymkode: 0ffa8...ac0
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en 8-åring og en 6-åring. De pusser på morgenen selv. På kvelden pusser vi fordre over. Ser at de ennå ikke helt forstår tannpussingen. De holder ikke kosten i rett vinkel. Pusser ikke godt nok bak og langs kanten og de pusser for hardt. Anonymkode: 0ffa8...ac0 Omtrent samme her, varier litt, men ofte tar de det selv om morgenen, og så pusser jeg dem om kvelden. Evt gir jeg en kjapp kontrollpuss tilslutt på morgenen. Men akkurat tannstell er så viktig i så mange år og resten av livet deres, at det er som med søvn og å gå på skolen, ikke noe man slurver med. Så der hjelper jeg gjerne til til de er 12 år. Og følger vel strengt tatt godt med etter det også, og tar tak dersom de slurver. Mitt ansvar til de er 18. Så får de slurve på eget ansvar senere selvsagt. Men da bør gode vaner sitte. Jeg klarer selv ikke sovne uten å ha pusset tenner først, samme hva. Gode vaner som varer Anonymkode: a5a4d...953
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 10 år, sjekket frem til 12 år Anonymkode: 78602...611
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Må fortsatt følge opp 12-åringen, hvis ikke slurves det. Om morgenen håndterer barnet det selv. På kvelden pusser vi tenner samtidig slik at jeg er sikker på at de blir pusset skikkelig. Åtteåringen gjør en bedre jobb og trenger faktisk mindre oppfølging Anonymkode: 9bac5...b5c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 8 åringen her pusser selv - bruker elektrisk tannbørste. Tannlegen sa barnet klarte det helt fint. Men vi følger med på at det gjøres skikkelig. Bruker også tanntråd. Anonymkode: 8d359...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå