Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har merket at det er delte meninger på dette.

Mange ønsker helst å vite alt, men så har du dem som ikke ønsker å vite noen ting.

Er det bedre å vite eller å ikke vite noe? 

Ville du ha visst om h*n du humper på hjemme har flere som h*n humper på ute, at du er heldig som får restene når h*n kommer hjem?

Mange sier at det man ikke vet har man ikke vondt av, men det er litt ekkelt da synes du ikke? At partneren din lever det gode liv og koser seg med flere mens du aner fred og ingen fare og lever "lykkelig" trofast med partneren din.

Tenk deg at endelig skal du ha sex med den deilige partneren din igjen og det har vert en stund siden sist fordi h*n (sett inn unnskyldning her), så du blir i godt humør og gleder deg, og mens du humper på partneren din og forteller h*n at du elsker vedkommende, lite vet du at partneren din dagen før hadde tidenes beste hyrdestund med noen andre og ble fortalt hvor stor/deilig de er og setter på ett falsk glis rundt kjeften og sier de falskeste ordene du noen gang kommer til å høre "Jeg elsker deg også", men du tror jo på vedkommende for hva vet vel du?

For min del så ville jeg ønsket å visst når partner er utro, da kunne jeg selv bestemt om jeg kunne levd med det eller funnet meg noen andre og ikke kastet bort mange år i uvitenhet og på en ubrukelig partner! Jeg ønsker IKKE å bli sett på som ett uvitende fjols blant verken partner eller partners partnere når de koser seg eller snakker sammen. Det er største grad av respektløshet!

Endret av Mr.Anon
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil vite. Og ja, jeg forlater med en gang. Jeg nekter å utsette meg selv for smitte og dele samboer med andre damer. Da får han være singel, pule rundt og la seg smitte med alt han vil. Uten meg. 

Anonymkode: cc483...d86

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, vil vite. Uten unntak.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Definitivt! For meg er all løgn uakseptabelt. Over og ut.
Ville satt pris på om den som visste tok kontakt.

• Liker 5
Skrevet

Hadde ikke ønsket å vite det. Har en flott mann som er fin å dele familielivet med, men vi er mer platoniske enn romantiske. Derfor minimalt med sex, og jeg hadde forstått det dersom han hadde vært med noen andre. Har til og med foreslått det, men han sier han ikke ønsker det. 

Synes forøvrig det ikke er ekkelt at en mann puler ei kvinne, dusjer, og så puler ei annen. Er mye eklere med folk som ikke vasker hendene etter å ha vært på do🤢

Anonymkode: 39a65...65d

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde ønsket å vite.
Hvis vi hadde avtalt det begge veier hadde det vært greit.

Anonymkode: 0c752...f32

Skrevet

Jeg stoler på at mannen i såfall hadde fortalt det selv. Jeg vil IKKE vite det fra andre. Hvis DU som utenforstående forteller meg noe sånn er det DEG jeg vil hate og bryte kontakten med fordi du bryr deg om ting du ikke har noe med. 

Anonymkode: f98ef...e77

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville visst det om det var tilfelle. Hadde ikke hatt behov for at noen utenforstående informerte meg, om vedkommende ikke var familie/nærmeste venn. 

Anonymkode: 1ae60...8ee

Skrevet

Ja absolutt, alt sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

100% vite - uansett hvor ille det er. 

Anonymkode: 1d81b...3a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Trenger ikke vite mer enn at det har skjedd. Ønsker ikke vite alt og hver minste detalj liksom. 

Anonymkode: a46b3...6ca

• Liker 2
Skrevet

Ja, 100%. 

Anonymkode: 5a10e...c84

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det en engangshendelse som han angrer på vil jeg helst slippe å få vite det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ha visst uansett omstendigheter. Jeg vil ha åpenhet i forholdet og ønsker ikke løgn eller bedrag på noe vis. Hvis han lyver og har sex med andre bak min rygg er ikke forholdet lenger basert på åpenhet og ærlighet og dermed er premissene for forholdet endret. Da vil jeg ha et valg om jeg ønsker å leve med nye premisser eller ikke. Løgn er for meg uaktuelt i et forhold uavhengig av årsak. 

Hvis noen vet at min mann er utro, men velger å ikke si noe til meg mister jeg også tilliten til den personen. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg stoler på at mannen i såfall hadde fortalt det selv. Jeg vil IKKE vite det fra andre. Hvis DU som utenforstående forteller meg noe sånn er det DEG jeg vil hate og bryte kontakten med fordi du bryr deg om ting du ikke har noe med. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg ville visst det om det var tilfelle. Hadde ikke hatt behov for at noen utenforstående informerte meg, om vedkommende ikke var familie/nærmeste venn. 

Anonymkode: 1ae60...8ee

Kan jeg spørre hvorfor? Hvorfor bli sure på dem som sier i fra? De vil jo bare hjelpe deg, det er jo partneren din som er problemet og burde la frustrasjonen gå ut over h*n, du kan ha en partner som aldri overhode ikke kommer til å si noe som helst til deg, stoler du på at partneren din sier ifra med mindre det var en engangs hendelse med anger så er du virkelig naiv.

Greit de ikke har noe med det å gjøre men hva om de ikke liker hvordan partneren behandler deg på? Du burde egentlig takket dem for å åpne øynene dine.

Jeg mener at visst det kommer til denne situasjonen at du blir sur på de utenforstående istedenfor partneren din så er du fortsatt blind av kjærlighet og trenger ett reality slap.

Om det derimot er noen du så vidt har kjennskap til og egentlig er bare ute etter å spre falske tanker i hodet ditt så er det du sier fullstendig forståelig.

• Liker 4
Skrevet

Filosofiskt syns jeg det er et komplisert spørsmål. 

Jeg har som mål å leve et godt liv sammen med min kone til døden skiller oss.

Kan det å vite om utroskap kunne være en større trussel mot å nå det målet enn å ikke vite det?

Jeg kan opplagt se scenarier der det vil være tilfelle. Selvfølgelig kan jeg komme bort fra problemet med å si at det å ikke vite, det er å leve i en løgn, og det er per definisjon ikke å leve et godt liv. Samtidig kan jeg også si at disse scenariene har så mange forutsetninger, at jeg ikke kan vite om det er best å ikke vite... Uten å vite. Slik at det blir mest en teoretisk øvelse å si at det er tilfeller der det er best å ikke vite.

Men syns selv at spørsmålet er langt ifra plankekjøring når jeg reflekterer over det. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde ikke ønsket å vite det. Har en flott mann som er fin å dele familielivet med, men vi er mer platoniske enn romantiske. Derfor minimalt med sex, og jeg hadde forstått det dersom han hadde vært med noen andre. Har til og med foreslått det, men han sier han ikke ønsker det. 

Synes forøvrig det ikke er ekkelt at en mann puler ei kvinne, dusjer, og så puler ei annen. Er mye eklere med folk som ikke vasker hendene etter å ha vært på do🤢

Anonymkode: 39a65...65d

Stakkars stakkars deg. For et forferdelig liv. Bare praktisk og ingen kjærlighet og kommet der du tenker det er normalt at han skal få ha sex med andre. Synes fryktelig synd på deg med den naiviteten og null selvrespekt.  Er faktisk så målløs at jeg måtte vise svaret ditt til noen kollegaer som fikk hakeslepp

Anonymkode: acccc...0db

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Ebbeliten said:

Er det en engangshendelse som han angrer på vil jeg helst slippe å få vite det. 

Hvordan kan du leve slik. Æsj altså 

Anonymkode: acccc...0db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette håper jeg du har sagt til de rundt deg for som du ser i tråden er det ganske mange som ønsker å vite og kanskje til og med ser på det som et dobbelt svik hvis andre visste og ikke sa noe.

Jeg hadde brutt kontakten med folk som visste noe sånt og lot meg leve i uvitenhet som en komplett idiot.

Anonymkode: dd6ac...bab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil vite.

Det verste ville ikke vært utroskapen, men den store løgnen. Jeg kan ikke være med noen som lyver og lurer meg.

Anonymkode: 12f19...6f7

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...