AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Jeg reiser til Montenegro med tre ungdommer til sommeren. Noen som har vært der og har tips til opplevelser? Vi skal til Budva. Har lest at det er så mange som er misfornøyd med flyplassen i Tivat, noen som har erfaring med det? Vi er lite reisevandt og jeg får litt "angst" når jeg leser "skrekkhistorier". En ting til, holder det med nasjonalt ID-kort med reiserett? Anonymkode: 7e887...1fc
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Flyplassen i Tivat er veldig liten, så når dere skal hjem og det er mange reisende så går køen til sikkerhetskontrollen rett innenfor døra. Så en må gå mellom de som står i kø der, for å komme til innsjekkingskranken. Om ikke den har blitt større siden jeg var der da. Ellers så er det ikke noe feil med flyplassen sånn sett. Som opplevelser kan jeg anbefale Kotor, det går buss dit og bussene er billige å ta og punktlige. Der kan en gå oppover de gamle murene bl.a. Så er det muligheter til å ta båtturer ut til ulike øyer hvor det er kirker. Det er helt sikkert mye å se på i Budva også, jeg har ikke vært der. Men uansett så får dere helt sikkert en fin tur. Det er forholdsvis billig i Montenegro, selv om småbyene sikkert er litt rimeligere enn f.eks Budva. Anonymkode: 45581...5f3 1
Pawn Hearts Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Du har sikkert lest regjeringens info. Der står det at man klarer seg med nasjonalt id-kort med reiserett. Det er nok riktig, men jeg ville ikke tatt sjansen på å reise uten pass, ikke engang innen EU/EØS. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå