AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Har store smerter i øvre korsrygg. Muskler i sette og ned i lår føles som knytter seg, brina til tider føles som er mauer i og nedsatt følelse og svikter og jeg slitter med å tisse, og til tider nr 2. Tatt urinveisinfeksjon prøve, den er negativ. Slitt med rygg siden en ulykke. Sendte mld til lege og får som svar bestill time hos fysio eller kiropraktor. Gått mange år hos fysio og der sier de at de ikke får gjort noe, bortkastet penger Kiropraktor turte ikke gjøre mer, han sa her er det .er galt en jeg kan gjøre. Årsak var at jeg ikke hadde følelser I beina under behandling, klarte å gå men kunne stikke med nål uten jeg merket det. Så hva gjør en nå? Ska jeg se etter en fysio eller kiropraktor som kan bare henvise til mr og rønkrn, eller kan de ikke gjøre? Fastlege virker som ikke vil gjøre noe, han har og fjernet medisiner nevrolog og smerteklinikk hadde foreskrevet. Står på venteliste på ny lege, på annet legekintor Anonymkode: 9ba16...f3f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Kan du prøve dr. Dropin eller legevakt? Høres absolutt ut som noe som bør tas på alvor. Anonymkode: 0f30b...c38 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du prøve dr. Dropin eller legevakt? Høres absolutt ut som noe som bør tas på alvor. Anonymkode: 0f30b...c38 Har ikke dr dropin her . Bor på bygda. Kan ta kontakt med legevakt og satse på det ikke er fastlegen som har vakt🙈 Anonymkode: 9ba16...f3f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 Nerver klem. Problemer med å tisse og nummenhet. Det kan være lammelser på gang. Legevakt neste. Anonymkode: acaf0...546 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 Isjiasproblemer er farlig når det går over til problemer med å tisse osv. Må få det sjekket ut med en gang hos leger. Anonymkode: d6879...236 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Har du ikke tatt mr i det hele tatt? Anonymkode: 55b6e...f5b
Carrot Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Kan ikke kiropraktoren din henvise deg til en MR? Min gjør det, svarene går da både til denne og til fastlege. Høres ut som om du har en skivebukning, prolaps eller lignende som irriterer nerver om jeg skal synse basert på egne erfaringer..
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Hvis du har sagt ifra (forhåpentligvis skriftlig) til legen din ang dette og da spesielt det at du ikke får til å tisse og av og til avføring… og han ikke tar det seriøst som feks mr osv. da melder du han inn!! Dette er grov svikt! Du kan bli lam!! Anonymkode: 1049b...aa7 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Problemer med å tisse og problemer med avføring er såkalte varselsymptomer (google cauda equina-syndrom). Du må snarest mulig til lege/legevakt for å få undersøkt dette. Som nevnt i innlegg over kan du i verste fall risikere lammelser/pareser i bein samt permanente problemer med vannlating og urin Jeg har flere operasjoner pga prolapser med affeksjon av nerverøtter, så jeg snakker av erfaring her. Ta dette på alvor, ts, og så må du ha masse lykke til🩷 Anonymkode: 10fbe...931 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Enig med at du må få tatt MR. Jeg har hatt problemer med låsninger i bekkenet, helt siden første svangerskap , med bekkenløsning Har gått til naprapat , som er den riktige behandlingen for meg For en tid tilbake ble jeg nummmen i høyre bein. Prikking Var sikker på prolapss , og legen min tenkte også det , ble henv til MR , som var negativ. Det var massive låsninger i bekken/rygg , som var årsaken . Etter et par behandlinger , ble det bra Men som sagt, man må ta MR for å sjekke , før evnt beh Lykke til Anonymkode: bb717...700
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du ikke tatt mr i det hele tatt? Anonymkode: 55b6e...f5b I 2012. Da sa nevrolog blir du nummen i bein eller problemer med å tisse må fastlege henvise til mr raskt. Og når jeg tok kontakt med fastlege i dag, fikk jeg bare beskjed prøv kiropraktor eller fysio Ts Anonymkode: 9ba16...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har sagt ifra (forhåpentligvis skriftlig) til legen din ang dette og da spesielt det at du ikke får til å tisse og av og til avføring… og han ikke tar det seriøst som feks mr osv. da melder du han inn!! Dette er grov svikt! Du kan bli lam!! Anonymkode: 1049b...aa7 Ja skrevet på helse Norge Ts Anonymkode: 9ba16...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 Be om henvisning til mr enten fra legen din eller kiropraktoren. Anonymkode: 55b6e...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 TS, dette må du ta på alvor: Du har symptomer som krever akutt-utredning! Dvs. du må til legevakt i dag! Legevakt i dag!!! Og om det skulle være din fastlege som har vakt der, og mot formodning ikke vil ta deg inn, da bør du si at du vil ha journalført at du har tatt kontakt både med fastlege Navn Navnesen, og nå også legevakt hvor samme Navn Navnesen nekter å ta deg inn til tross for at du både har urinretensjon og problemer med avføring samt, at muskulatur i sete/ben dovner bort og smerter, og at du vil ha kopi av journalnotatet tilsendt deg i dag, hvor det bekreftes at du har tatt kontakt pga. dette, og at Navn Navnesen nekter å ta deg inn til undersøkelse, og at du stiller spørsmål ved forsvarligheten i dette, og om Navn Navnesen tar på seg ansvaret for ev. følger manglende behandling kan få. (Ta gjerne opp samtalen om du har anledning.) Legevakt i dag! Ev. reis til en nabokommune, om du har muligheten og lat som om du er på besøk der og be om time på legevakten der. Anonymkode: abf78...ea7 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I 2012. Da sa nevrolog blir du nummen i bein eller problemer med å tisse må fastlege henvise til mr raskt. Og når jeg tok kontakt med fastlege i dag, fikk jeg bare beskjed prøv kiropraktor eller fysio Ts Anonymkode: 9ba16...f3f Kan du få tak i nevrologen? Anonymkode: cb5e1...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå