Gå til innhold

Drømmer stadig om exen,begynner å bli plagsomt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært slutt mellom ex og meg i 2 år. Vi har felles barn så vi er i kontakt stadig. 

Han var ikke særlig snill med meg, det var psykisk mishandling,forskjellsbehandling på våre barn fra før osv.. 

Men jeg var hodestups forelsket i han i flere år og det er egentlig en bragd at jeg er kommet over han og har det bra! 
Så derfor er jeg så forvirret over at jeg stadig drømmer om han.. ikke mareritt drømmer men romantiske drømmer. At han er snill med meg og vi har det bra. 

Skjønner jo at hjernen kan gå dit i underbevisstheten siden vi var sammen i en god del år og egentlig hele mitt voksne liv.  

Men skal det aldri gi seg liksom? Kun om det kommer en ny mann som overtar rollen i hjernen min? 
Irriterende…

Anonymkode: a518e...d0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fortsatt drømmer om at jeg blir sammen med eksen min en gang i blant, selv om vi ikke har hatt kontakt på 4 år. Er lykkelig sammen med min nye kjæreste og tenker aldri på eksen i hverdagen. Men vi var sammen i 10 år, så synes ikke det er så rart at han popper innom. 

Anonymkode: 00762...f13

Skrevet

Jeg drømmer overraskende ofte om eksen jeg også, vi var sammen i 25 år men det er en del år siden nå og jeg kunne godt tenkt meg at det stoppet egentlig. Eller hvert fall ikke var så ofte. Jeg drømte om han selv da jeg hadde en annen kjæreste, men ikke like ofte tror jeg. Har tatt seg opp den siste tiden til og med, men lurer på om det er fordi jeg savner å ha en kjæreste. Det er på en måte en fin ting at hjernen husker de positive sidene ved forholdet. Jeg har altså ikke noe godt svar til deg, men du er ikke alene om dette. Mennene drømmer sikkert om oss også. 

Anonymkode: c6a6d...149

Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg har mareritt om at jeg er sammen med eksen igjen, vi gjorde det slutt for over 20 år siden og har ikke hatt kontakt på 15 år. 😂 Hjernen er merkelig.

Anonymkode: e54e1...2d1

Skrevet

Godt å høre at det fins flere der ute med samme problem. 
Jeg er bare redd for at jeg lurer meg selv med å føle at jeg er over han. Tenk om det betyr at jeg fortsatt er forelsket i han? 
Føler jo overhodet ikke det, selv om jeg noen ganger kan få de følelsene tilbake enkelte ganger når vi er i samme rom. 
Men går utifra at det er vanlig. Vi har jo barn sammen og opplevd mye bra også. 

Anonymkode: a518e...d0b

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nostalgi

En drøm om eks-kjæresten kan indikere en følelse av nostalgi. Det kan være at du tenker tilbake på de gode tidene du hadde sammen, og du lengter tilbake til den tiden da alt føltes enklere og mer bekymringsløst. Når du drømmer om denne personen, kan det også hende at du savner å ha noen å dele livet ditt med og at du ønsker å finne kjærligheten igjen.

Det kan også hende at nostalgi kan fremheve ting du har gjort galt i fortiden, og at du nå prøver å forstå hva som gikk galt og hvordan du kan forbedre deg selv i fremtiden. Å drømme om en eks-kjæreste kan hjelpe deg med å forstå hva du savner i forholdet og hva som ikke fungerte. Dette kan være en verdifull lærdom for deg i fremtiden. 

En drøm om eks-kjæresten på grunn av nostalgi kan også bety at du ikke har gjort opp med følelsene dine og fortsatt har noen uavklarte følelser. Det er viktig å ta eierskap over disse følelsene og gi deg tid og rom til å jobbe med dem slik at du kan gå videre i livet ditt.

Mer her

https://drommesymbolernorge.com/dreaming-about-ex-text/

Skrevet

I og med at eksen psykisk mishandlet henne så handler ikke dette om nostalgi...

Hjernen kan dra frem hva som helst av gamle minner når vi drømmer. Det avhenger av hormoner og stress, det er ikke noe skjulte budskap utover det.

Drømmetydning er overtro på linje med horoskop.

Anonymkode: e54e1...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...