AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Vi kan ikke få barn med mine egg, og har derfor måttet velge eggdonasjon for å ha en sjanse i det hele tatt. Nå har vi på kort tid hatt to innsett, begge med negativt utfall. Vi har ett forsøk igjen, og vi har vel nå innsett begge to at det er en ganske stor sjanse for at dette ikke går veien for oss. Er det noen andre som har vært gjennom samme prosess og som har lykkes? Jeg synes at "alle" jeg leser om på nett får positiv test på først forsøk med eggdonasjon, og jeg føler meg ekstra mislykket når ikke engang dét virker hos meg. Jeg tar gjerne imot alle tips på hva jeg/vi kan endre/gjøre for å øke sjanser og alle erfaringer på godt og vondt. Anonymkode: 786aa...c1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Sjansen for å lykkes med eggdonasjon er vel ikke bedre med Ivf med gode egg? Vi måtte ha Ivf pga arvelig sykdom, så ingenting galt med egg/sæd slikt sett. Fikk vite det var ca 40% sjanse for å lykkes hvert innsett. Sier seg selv at det blir mange forsøk uten graviditet da. Sier ikke dette for å gjøre deg mer pessimistisk, men slik er realiteten. Det er ingenting uvanlig med deres opplevelse Så dere kan lykkes neste gang. Ivf er et sjansespill Anonymkode: c8a92...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Del Skrevet 7. februar Jeg har lest at dersom embryoet er av veldig god kvalitet, f.eks gradert som 3AA, 4AA, 5AA eller 6AA, så er det 65% sjangse for at det blir en graviditet. De resterende 35% står livmoren for. Jeg ville derfor sett på hva dere kan gjøre med kroppen din. Har du blitt utredet for endometriose f.eks? Eller andre betennelsestilstander eller underliggende sykdommer? Har det blitt tatt biopsi av livmoren din? Har lest om kvinner som har opplevd flere spontanaborter og som har bedt om en slik biopsi, eller prøve. Prøven blir sendt til en lab som avdekker ulike tilstander. For noen har løsningen vært så enkelt som å gå på en antibiotikakur. Hørte også nylig en podcast, "Livs siste sjangse", hvor hun før eggdonasjon i Russland gjennomgikk en prosess som skulle "fornye" livmoren hennes. Hva det egentlig er, vet jeg ikke, men det er iallefall mye man kan gjøre for å øke sjangsene sine for at egget fester seg. Har også hørt om embryo-lim, som hjelper egget å feste seg. Jeg har ikke så enormt mye kunnskap om det jeg nevner her, for jeg er foreløpig på et tidlig stadie i min IVF-reise. Men har fanget opp at leger har flere redskaper i verktøykassa si som kan taes i bruk, og hvis man ikke lykkes hos en klinikk, så kan det lønne seg å besøke en ny klinikk. Noen ganger trenger man bare et sett med nye øyne, som ser nytte i å gjøre det lille ekstra. Anonymkode: aa8e3...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 12.47): Jeg har lest at dersom embryoet er av veldig god kvalitet, f.eks gradert som 3AA, 4AA, 5AA eller 6AA, så er det 65% sjangse for at det blir en graviditet. De resterende 35% står livmoren for. Jeg ville derfor sett på hva dere kan gjøre med kroppen din. Har du blitt utredet for endometriose f.eks? Eller andre betennelsestilstander eller underliggende sykdommer? Har det blitt tatt biopsi av livmoren din? Har lest om kvinner som har opplevd flere spontanaborter og som har bedt om en slik biopsi, eller prøve. Prøven blir sendt til en lab som avdekker ulike tilstander. For noen har løsningen vært så enkelt som å gå på en antibiotikakur. Hørte også nylig en podcast, "Livs siste sjangse", hvor hun før eggdonasjon i Russland gjennomgikk en prosess som skulle "fornye" livmoren hennes. Hva det egentlig er, vet jeg ikke, men det er iallefall mye man kan gjøre for å øke sjangsene sine for at egget fester seg. Har også hørt om embryo-lim, som hjelper egget å feste seg. Jeg har ikke så enormt mye kunnskap om det jeg nevner her, for jeg er foreløpig på et tidlig stadie i min IVF-reise. Men har fanget opp at leger har flere redskaper i verktøykassa si som kan taes i bruk, og hvis man ikke lykkes hos en klinikk, så kan det lønne seg å besøke en ny klinikk. Noen ganger trenger man bare et sett med nye øyne, som ser nytte i å gjøre det lille ekstra. Anonymkode: aa8e3...f2c Hei, det er jeg som startet denne tråden i februar. Jeg gikk på en tung periode etter at det andre innsettet ikke gikk, så jeg klarte ikke å være inne på forumet. Takk for svar, likevel. Nå har vi vært gjennom det tredje innsettet. Denne gangen var slimhinnen super (10 mm), blastocysten hadde tint som den skulle og innsettet gikk fint. Etter innsett to ba jeg om blodprøver for å sjekke progestoronnivå før det tredje innsettet. Denne ble tatt på innsettdag, og jeg fikk beskjed dagen etter om at nivået var litt lavere enn de ønsket. Jeg ble derfor satt på Cyclogest i tillegg til Prolutex og Progynova. Jeg har hatt litt andre symptomer denne gangen, som hyppig urinering (også på nettene, det må jeg aldri) og en liten blødning dag 8 etter innsett. Vi har testdag med blodprøve i morgen, men ville teste med strimmel i dag ettersom det er søndag og vi hadde hele dagen i fred og ro. En tidlig babyplan test og en digital clearblue. Begge negative 💔 Jeg regner med at alt håp er ute, men skal likevel ta blodprøve i morgen for å få det bekreftet. Anonymkode: 786aa...c1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå