AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Del Skrevet 5. februar 2024 Har ikke sett eller hørt fra de på over åtte år. Vi bor i samme by og kunne fint møttes når som helst. Kontakten fadet ut. Er nå invitert til bryllup og utdrikningslag. Da jeg hørte om bryllupet, nølte jeg med tanken. Men da invitasjonen til utdrikningslaget kom, ble jeg både overrasket og tenker jeg kun er invitert av kyniske årsaker. Personlig hadde jeg kun ville hatt venner som kjenner meg, som har kjent meg i løpet av de siste få årene. Føles som jeg er invitert for å få inn mest penger til laget, ikke fordi vedkommende faktisk vil ha meg der. Hva er dine tanker for og i mot dette? Anonymkode: a9135...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Del Skrevet 5. februar 2024 Har opplevd det samme. En kamerat som alltid ble borte når han fikk dame. Siste gangen så ble han borte på dagen og hørte ikke noe fra han på seks-syv år. Så var det utdrikningslag hvor vi alle stilte. Han som ble forlover og en annen ble også invitert i bryllup som var en tyve mil unna, med overnatting de selvfølgelig betalte selv. Etter bryllupet hvor vi alle håpet at det skulle være litt interesse for kontakt, i hvertfall en telefon hver tredje måned - nada, niks, ingenting. Helt stille. Vi var bare med fordi han liksom måtte ha med noen venner fra gamle dager, og sine venner. Vi ble bare brukt som staffasje, og alle angrer den dag i dag. Hadde jeg vært deg så hadde jeg pent takket nei, og det hadde jeg ikke skammet meg for i det hele tatt. Du blir bare brukt så det skal se ut som om han har venner. Du er ikke venn med noen som ikke har giddet å snakke med deg på åtte år når han bor en kilometer borti gata. Din venn kan klare seg uten deg, og du uten hen. Anonymkode: a3db8...db1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Del Skrevet 5. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har ikke sett eller hørt fra de på over åtte år. Vi bor i samme by og kunne fint møttes når som helst. Kontakten fadet ut. Er nå invitert til bryllup og utdrikningslag. Anonymkode: a9135...098 Life happens. Man er vel to som er skyld i kontakt sklir ut. Bryllup er da en god anledning til å gjenoppta kontakten. Men hvis du er sur og fornærmet er det jo bare å avslå. Anonymkode: 8099e...00a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg dro i utdrikningslaget til en jeg ikke hadde sett på mange år, men det var først og fremst fordi jeg visste hun hadde lite venner og at jeg mest sannsynlig var en av de nærmeste. Det ble hyggelig, både å se hun som skulle gifte seg, men også de andre som var der av samme grunn som meg. Anonymkode: 379b2...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg ville møtt i utdrikningslag hvis jeg ble bedt, og det passet. Det er to som har ansvar for at vennskap fader ut. Et stort bryllup hadde jeg sagt nei takk til. Jeg ser ikke det som et sted å ta opp et vennskap. Anonymkode: 8c731...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Del Skrevet 5. februar 2024 Ja, jeg hadde syntes det var hyggelig Anonymkode: b628c...2e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #7 Del Skrevet 6. februar 2024 Åtte år er jo veldig lenge. Vi dro i bryllupet til en studievenn som jeg ikke hadde snakket med på to år, men hadde nok ikke dratt hvis det var snakk om så lang tid uten kontakt, spesielt ikke når dere bor i samme by. Men det spørs jo litt på hvor nært vennskapet var tidligere også da. Anonymkode: a823c...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg er en av de som inviterte en «gammel» bekjent. Vi har bodd i samme kollektiv i 20-årene og holdt kontakten i ca.10 år etter vi flyttet hver til vårt. Så dabbet det litt av i endel år da han giftet seg. Jeg har aldri møtt konen, kun chattet med henne på fbook og han hadde aldri møtt min samboer. Så da vi skulle gifte oss synes jeg det var en fin anledning til å invitere de jeg ville se - derfor inviterte jeg han og konen. De takket ja og vi har hatt litt kontakt etter det men ikke mye. Jeg er uansett glad for at de var der. Anonymkode: 73e1b...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 6.33): Hva er dine tanker for og i mot dette? Anonymkode: a9135...098 Hvilken ære å bli invitert etter så mange år uten kontakt! Og så ville jeg tenkt videre på hva dette kan bringe med seg av gode minner og også fremtidige positive stunder sammen. Savner du vennen din? Dra ihvertfall i utdrikningslaget og se an etter det om du deltar på bryllupsfeiring også. Savner du ikke vennen din? Dropp begge deler. Anonymkode: 9a9b8...518 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Del Skrevet 14. februar 2024 Jeg ville gått om vi var flere felles venner jeg tenkte det var hyggelig å møte, som også skulle. Om jeg ikke kjente noen andre der, hadde jeg fint stått over. Anonymkode: cdb50...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #11 Del Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 6.33): Hva er dine tanker for og i mot dette? At jeg helst ikke vil være med på verken utdrikkingslag eller bryllup. Hadde dermed takket nei. Unntaket ville være noen som jeg var svært nær som barn, og deretter mistet kontakten. Det kan skje. Da hadde jeg nok stilt opp likevel. Anonymkode: ff9f6...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå