AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har datet en fyr i mange mnd som har et lite barn fra før (3 år). Hvor mye kontakt bør man godta som en ny person inni bilde? Snakker da om daglig videosamtale, ofte i flere timer. Flere snaps om dagen. Denne fyren ønsker ikke å ta samtalene i samme rom som meg, likevel om det er ‘vanlige’ samtaler. Jeg ønsker ikke å være den kjipe personen som setter grenser for noe, det får være opp til foreldrene til jenta (3 år). Men skal ikke lyve, det føles kjipt. Erfaringer? Anonymkode: e7cf1...dcf
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. februar 2024 #2 Skrevet 5. februar 2024 Hva mener du han ikke vil ha samtaler i samme rom som deg? At du ikke introduseres for barnet er lurt. Det er for tidlig. De fleste venter minst 1 år. Ellers går jeg utifra at han har ungen 50% og da er normalen å prioritere ungen den uken han har ungen og kjæresten den barnefrie uken.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Skrevet 5. februar 2024 Krever du videosamtale på flere timer om dagen mens han har barnet sitt? Det synes jeg i tilfelle er drøyt. Når jeg har barna mine kan jeg gjerne sende noen meldinger til kjæresten ila dagen, men barna er i fokus de ukene der. Anonymkode: fc6f1...931 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Krever du videosamtale på flere timer om dagen mens han har barnet sitt? Det synes jeg i tilfelle er drøyt. Når jeg har barna mine kan jeg gjerne sende noen meldinger til kjæresten ila dagen, men barna er i fokus de ukene der. Anonymkode: fc6f1...931 Nei, det er nok han som har ungen (og eksen) på video i mange timer hver dag der hun må gjemme seg bort mens det pågår. Anonymkode: 30b42...de4 1
Gjest Sprite Skrevet 5. februar 2024 #5 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har datet en fyr i mange mnd som har et lite barn fra før (3 år). Hvor mye kontakt bør man godta som en ny person inni bilde? Snakker da om daglig videosamtale, ofte i flere timer. Flere snaps om dagen. Denne fyren ønsker ikke å ta samtalene i samme rom som meg, likevel om det er ‘vanlige’ samtaler. Jeg ønsker ikke å være den kjipe personen som setter grenser for noe, det får være opp til foreldrene til jenta (3 år). Men skal ikke lyve, det føles kjipt. Erfaringer? Anonymkode: e7cf1...dcf Er denne kontakten mens han har barnet eller utenom?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Skrevet 5. februar 2024 Han er vel livredd for hvordan hun skal takle at han har funnet seg ny ei tenker jeg. Anonymkode: 01383...63b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 Du skal godta så mye kontakt som de har, og så heller trekke deg rolig ut av forholdet hvis det er for mye. På ingen måte din plass å begrense eller sette grenser for hvor mye kontakt han skal ha med barnets mor. Anonymkode: f1c04...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Snakk om ett lite barn her som kanskje ikke forstår hvem du er enda, så bedre å møte barnet i virkelig liv så barnet får kjenne deg. Etterhvert kan dere kanskje introdusere deg når dere er klare? Anonymkode: 68b78...334
Andro Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Du skal godta all kontakt mellom far og barn, eller så kan du avslutte. Å være sjalu på barn er ikke greit. De går først, alltid. Å ikke ønske å påføre barnet flere relasjonsbrudd er klokt. Derfor bør heller ikke nye partnere introduseres for barnet før man er trygg på at de er bra steforeldre, som blir værende i barnets liv. Det tviler jeg på at du blir.
exictence Skrevet 5. februar 2024 #10 Skrevet 5. februar 2024 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg ville godtatt all tid som kjæresten ville ha med barnet sitt. Klart det. Jeg ville synes det var flott at han var så opptatt av barnet sitt. Men skjønner ikke helt det med videosamtale? Er det videosamtale med mor og barn han gjør så lenge? Det er vel greit og. Hvorfor vil du være i samme rommet? Hvorfor har han noe imot at du er i samme rommet?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #11 Skrevet 5. februar 2024 Videosamtalene er mellom mor og far, på begge sine uker med barnet. Hver eneste dag. I flere timer, ofte. Til opplysning: jeg har møtt barnet flere ganger, og vært med denne fyren i over ett år. Anonymkode: e7cf1...dcf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han er vel livredd for hvordan hun skal takle at han har funnet seg ny ei tenker jeg. Anonymkode: 01383...63b Det er kanskje det jeg tror er årsaken, men hvor lenge skal jeg akseptere at situasjonen er slik…? Anonymkode: e7cf1...dcf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 exictence skrev (56 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg ville godtatt all tid som kjæresten ville ha med barnet sitt. Klart det. Jeg ville synes det var flott at han var så opptatt av barnet sitt. Men skjønner ikke helt det med videosamtale? Er det videosamtale med mor og barn han gjør så lenge? Det er vel greit og. Hvorfor vil du være i samme rommet? Hvorfor har han noe imot at du er i samme rommet? Jeg har tenkt det var vært fint jeg også, liker at han er engasjert i barnet. Men det virker mer som kontakten mellom de er for å se hvor de har hverandre, om det er noen nye inn i livet deres Anonymkode: e7cf1...dcf 1
Rosalilje84 Skrevet 5. februar 2024 #14 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Videosamtalene er mellom mor og far, på begge sine uker med barnet. Hver eneste dag. I flere timer, ofte. Til opplysning: jeg har møtt barnet flere ganger, og vært med denne fyren i over ett år. Anonymkode: e7cf1...dcf Da bør han seriøst flytte tilbake til eksen. Samtale med eksen flere timer hver dag? Han har ikke plass til ny dame i livet sitt. 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 Andro skrev (1 time siden): Du skal godta all kontakt mellom far og barn, eller så kan du avslutte. Å være sjalu på barn er ikke greit. De går først, alltid. Å ikke ønske å påføre barnet flere relasjonsbrudd er klokt. Derfor bør heller ikke nye partnere introduseres for barnet før man er trygg på at de er bra steforeldre, som blir værende i barnets liv. Det tviler jeg på at du blir. Jeg har så klart godtatt all kontakt, aldri vært noen hinder her jeg. Anonymkode: e7cf1...dcf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 Rosalilje84 skrev (6 minutter siden): Da bør han seriøst flytte tilbake til eksen. Samtale med eksen flere timer hver dag? Han har ikke plass til ny dame i livet sitt. Jeg tenker noen ganger det samme, men samtidig fungerer de ikke som et par. Men at de ønsker å ha en slags «kontroll» over hverandre, se om det kan være en ny partner i livet til den andre. Forståelig nok, jeg ville også visst hvem som skal ha mye med mitt eget barn å gjøre. Anonymkode: e7cf1...dcf
Andro Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker noen ganger det samme, men samtidig fungerer de ikke som et par. Men at de ønsker å ha en slags «kontroll» over hverandre, se om det kan være en ny partner i livet til den andre. Forståelig nok, jeg ville også visst hvem som skal ha mye med mitt eget barn å gjøre. Anonymkode: e7cf1...dcf Virker ikke som de er ferdige med hverandre. Kanskje er det mer en kollektiv bearbeiding av tapstraume enn egentlig samhandling rundt barnet? Føler du deg valgt bort, så tenker jeg at du skal vurdere hele forholdet. Du har lov til å ha behov og forventninger, og så må han vurdere om han kan møte dem. 1 3
exictence Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt det var vært fint jeg også, liker at han er engasjert i barnet. Men det virker mer som kontakten mellom de er for å se hvor de har hverandre, om det er noen nye inn i livet deres Anonymkode: e7cf1...dcf Hva er det som gjør at du får det inntrykket?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 Rosalilje84 skrev (5 timer siden): Da bør han seriøst flytte tilbake til eksen. Samtale med eksen flere timer hver dag? Han har ikke plass til ny dame i livet sitt. Så hvordan mener du at ett barn under tre år skal videochatte uten en voksen egentlig? Anonymkode: c347a...bdb
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Jeg tenker at det disse to foreldrene holder på med ikke er sunt for barnet! Det er ikke sunt å måtte forholde seg til foreldre via skjerm flere timer hver eneste dag! Dette hindrer barnets utfoldelse både i og utenfor hjemme! Jeg hadde tatt en alvorsprat med kjæresten, bedt ham oppsøke fagfolk for å få råd til hvordan han best kan være en god far for barnet. Og så hørt hva han da gjør. Å bli i et forhold hvor jeg måtte se foreldre ha så dårlige evner til å være stabile og trygge og selvstendige foreldre, det hadde jeg faktisk ikke greid! Anonymkode: 5e02a...6bc 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå