AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Del Skrevet 4. februar 2024 Hvor mye har pelsstell noe å si for hvilken hunderase du velger? Hvilken pelsstell foretrekker du best? Anonymkode: ce29b...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg har puddel. Ja, det er jobb med bad, føn, børsting og klipp. Jeg bruker likevel ikke mer tid på den delen av hunden enn de som har en hund som røyter, så lenge man regner med støvsuging omtrent hver dag. Anonymkode: 9e758...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Del Skrevet 5. februar 2024 Ja, jeg ønsker ikke en rase med mye pels. Bor på Vestlandet med mye regn og orker ikke en hund med masse pels som aldri tørker. Ønsker heller ikke en hund som røyter, så jeg har en hund som nappes en gang i blant slik at pelsen blir kort og den ikke røyter👍🏼 Anonymkode: 98061...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Del Skrevet 5. februar 2024 Vi har en belger med mye pels, den har regndekke osv for å holde den tørr så været er ikke noe problem, men man må like å børste osv fordi det hører med til jobben som hundeeier om man har en hund med pels rett og slett. Vi har også en jrt med forholdsvis lite pels men som må nappes og stelles, også den får på seg dekken osv for å beskytte seg mot regn og kule osv,, Været er som regel det minste problemet med hundehold. Anonymkode: 19c5c...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 5. februar 2024 #5 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har en belger med mye pels, den har regndekke osv for å holde den tørr så været er ikke noe problem, men man må like å børste osv fordi det hører med til jobben som hundeeier om man har en hund med pels rett og slett. Vi har også en jrt med forholdsvis lite pels men som må nappes og stelles, også den får på seg dekken osv for å beskytte seg mot regn og kule osv,, Været er som regel det minste problemet med hundehold. Anonymkode: 19c5c...92e den skulle ikke komme som anonym da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Del Skrevet 5. februar 2024 Pelstype har veldig mye å si når jeg velger rase. Jeg vil ikke ha krøllete pels og pels som krever klipp. Raser som bewier og yorkshire terrier og lignende er finest med kort pels, grusom stygg med lang pels og krever da jevnlig maskinklipp og det orker jeg ikke styret med. Puddel-pels og lignende vil jeg heller ikke ha. Har ingenting imot børsting. Har pomeranian, de krever sitt men de røyter lite (så lenge de børstes over en gang i uken) og har kun merkbar røyting i røyteperiodene to ganger i året. Jeg foretrekker lang pels og synes ikke kort pels er fint. Min erfaring er at de med kort pels kan røyte noe ekstremt også. Anonymkode: c6c2a...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Del Skrevet 5. februar 2024 Ville ha null pelsstell, kun en dusj når det trengs. Anonymkode: ecf9e...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 5. februar 2024 #8 Del Skrevet 5. februar 2024 Etter å ha hatt en pelsstell rase så vil jeg helst ha så lite som mulig. Nå har en rase som ligner et par andre(så like at man liksågodt kan ha de andre rasene også), men valgte den pga det lille pelsstellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå