AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #1 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har blitt tilbudt jobb i bolig 2 til 1 og med våken nattevakt. Dette for ung voksen, psykiatri. Dette vil være medleverturnus 4-7 og 3-7. Jeg har tidligere jobbet 17 år i barnehage og nå 1,5 år på skole/sfo. Kjenner jeg er sliten av dette og trenger forandring. Må gi svar i starten av uka om jeg ønsker stillingen. Noen som har erfaring med denne type arbeid. Hvor utmattende er det etter 4 døgn på? Oppleves det givende, at man får arbeidet med konstruktivt miljøarbeid og opplever at man klarer å bedre brukerens livskvalitet? Mye utagering/trusler/vold? Anonymkode: 7034b...95a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #2 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har blitt tilbudt jobb i bolig 2 til 1 og med våken nattevakt. Dette for ung voksen, psykiatri. Dette vil være medleverturnus 4-7 og 3-7. Jeg har tidligere jobbet 17 år i barnehage og nå 1,5 år på skole/sfo. Kjenner jeg er sliten av dette og trenger forandring. Må gi svar i starten av uka om jeg ønsker stillingen. Noen som har erfaring med denne type arbeid. Hvor utmattende er det etter 4 døgn på? Oppleves det givende, at man får arbeidet med konstruktivt miljøarbeid og opplever at man klarer å bedre brukerens livskvalitet? Mye utagering/trusler/vold? Anonymkode: 7034b...95a Er man sliten av jobber hvor man jobber med mennesker, så er ikke svaret å ta ENDA en slik jobb vel? Finn deg en kontorjobb. Anonymkode: 6f09d...743
Lestisen Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 De jeg kjenner som jobber i medleverturnus er superfornøyde og kunne ikke tenkt seg noe annet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #4 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har ikke erfaring med medleverturnus men jeg har mye erfaring innen psykiatri. Jeg kjenner at jeg aldri hadde orket medleverturnus dersom det er mye utageringer og trusler. Det blir man sliten av! Nå jobber jeg et sted det veldig sjelden er utageringer men det holder likevel med langvakter for min del. Men man er jo ulike så kan jo være det passer veldig bra for deg. Anonymkode: 20354...c70
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #5 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er man sliten av jobber hvor man jobber med mennesker, så er ikke svaret å ta ENDA en slik jobb vel? Finn deg en kontorjobb. Anonymkode: 6f09d...743 Barnehage er veldig spesielt for tiden, da man løper stort sett.🏃♀️ Anonymkode: a8ece...650
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #6 Skrevet 4. februar 2024 Hvis du har god helse og kan tåle et trøkk de døgnene du er på, og klarer å slappe av de dagene du er av. Så skal det gå fint. Vær obs på at avdelingsmøter og lignende kan havne i friuka din. Anonymkode: 1d69c...b93 1
LibertyNoCap Skrevet 5. februar 2024 #7 Skrevet 5. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har erfaring med denne type arbeid. Hvor utmattende er det etter 4 døgn på? Oppleves det givende, at man får arbeidet med konstruktivt miljøarbeid og opplever at man klarer å bedre brukerens livskvalitet? Mye utagering/trusler/vold? Anonymkode: 7034b...95a Jeg har mye erfaring med dette, og det finnes ikke bare ett svar på spørsmålene dine. Det kommer helt ann på deg som person, din livsstil, dine kollegaer, hvor godt etablert tiltaket er, hvor god leder du har, hvor krevende beboer er, etc. etc. Jeg har jobbet stortsett bare med veldig utagerende og voldlige beboere. Har opplevd tilsynelatende tøffe kollegaer som ikke har håndtert miljøet, samt tilsynelatende mjuke forsiktige kollegaer håndtere det veldig bra. Så man vet aldri på forhånd hvem som klarer å trives. 4døgn kan gå fort, og kan føles ut som en evighet. Småbarnsforeldre sliter mest. For min livsstil har medleverturnusene vært avgjørende for å kunne få ting til å gå opp. Etter endel år med denne livsstilen drømmer jeg om å jobbe Man-Fre 8-16. Og å jobbe med noe som ikke lever. Men gresset er alltid grønnere :-p Endret 5. februar 2024 av LibertyNoCap 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #8 Skrevet 5. februar 2024 Synes det var slitsomt å være påkoblet jobb så mange døgn av gangen, og brukte ofte friuka på å komme meg. Ble fort netter med lite/dårlig søvn. Veldig alrigt med fri uke i mellom, hvis jeg kom noenlunde i form fra vakt. På min institusjon var det flere beboere, og vi var nok underbemannet så det har en del å si. Men jeg trives bedre i 8-16 jobb. Anbefaler deg å prøve. Du får alltids jobb på bhg/skole igjen om du skulle mistrives med medlever. Anonymkode: 5506e...b1f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #9 Skrevet 5. februar 2024 Jeg jobber i medleverturnus, med samme antall døgn som du beskriver. Jeg trives veldig godt. Jeg har også 2 barn, og for meg er det helt uproblematisk. Det gir meg mulighet til å være påkoblet barna når jeg har 7 døgn av. 4 døgn på jobb kan føles lenge, dersom det er mye som skjer. Samtidig føler jeg meg hjemme på jobb, og er veldig glad i barna jeg jobber med. Så for meg er det som å ha 2 hjem. Anonymkode: cbc7c...458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå