Gjest camillo Skrevet 31. januar 2006 #2 Skrevet 31. januar 2006 Ikke selv, men har hørt om andre som har gjort det. Klikkertrening funker på alle dyr med ryggmarg.
Shagya Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 Har hørt om flere som bruker klikkertrening på katt med stort hell.
Lilith Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2006 Men ingen som selv har prøvd ...? Noen?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #5 Skrevet 31. januar 2006 jeg klikkertrener kattene mine, og det går veldig bra Kattene synes det er kjempegøy! Jeg har fortalt om det i en annen tråd, så du kan jo bare lese her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...dpost&p=2794236
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #6 Skrevet 31. januar 2006 Og hvis du lurer på mer konkret om treninga får du bare spørre her. Men det er enklest hvis du først leser litt om prinsippene. Deretter er det bar å prøve å lære katten
Lilith Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2006 Og hvis du lurer på mer konkret om treninga får du bare spørre her. Men det er enklest hvis du først leser litt om prinsippene. Deretter er det bar å prøve å lære katten ← Har bestilt boka til Karen Pryor nå Du sier i den andre tråden at du har to katter. Trener du dem samtidig eller hver for seg? Jeg tenkte å skille dem og trene hver for seg, mht konsentrasjon etc, men det er kanskje ikke nødvendig? (Jeg har en på 1 1/2 år og en på 6 mnd)
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #8 Skrevet 1. februar 2006 I begynnelsen skilte jeg dem, nettopp for at de skulle skjønne sammenhengen "klikk" og belønning av adferd. Men nå trener jeg dem sammen. Det er imidlertid han ene som er mest ivrig, og han kommer gjerne å tar over showet når jeg skal trene han andre. Men det er forsåvidt greit nok, siden han også er mest utholdende. Jeg har i tillegg til å lære dem triks også brukt klikkertreninga til å vende dem situasjoner slik som å sitte stille på fanget, kloklipping, vask osv. Det er et genialt for å umiddelbart si "bra" til katten og få den til å fortsette den ønskede adferden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå